وزیر امور خارجه روسیه:

روسیه معتقد است توافق هسته‌ای باید حفظ شود

«سرگئی لاوروف» گفت: ما معتقدیم که توافق هسته‌ای باید حفظ شود. تنها راه رسیدن به این هدف، اجرای کامل این سند توسط تمامی طرف‌های توافق مطابق با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است.
کد خبر: ۴۳۹۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴ - 26January 2021

وزیر امور خارجه روسیه: معتقدیم توافق هسته‌ای باید حفظ شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه، امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری مشترک با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مسکو، با اشاره به امضای توافق‌نامه همکاری میان دو کشور در حوزه امنیت اطلاعات اظهار داشت که این موافقت‌نامه فرصت‌هایی را برای هماهنگی فعالیت‌های‌مان در جهت مقابله با حملات سایبری رو به افزایش، باتوجه به تاثیر زیاد آن بر جامعه بین‌الملل و برخی کشورها ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: ما همچنین درباره توافق هسته‌ای رایزنی کردیم. دو کشور (ایران و روسیه) موضع یکسانی درخصوص این توافق دارند و ما معتقدیم که توافق هسته‌ای باید حفظ شود. تنها راه رسیدن به این هدف، اجرای کامل این سند توسط تمامی طرف‌های توافق مطابق با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است.

لاوروف اظهار داشت: ما امیدواریم تلاش‌هایی که در این زمینه در حال انجام است، نتایج مثبتی در پی داشته باشد و ما به حفظ این سند کمک خواهیم کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه خاطرنشان کرد: بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای زمینه و اساس بازگشت ایران به اجرای تعهداتش ذیل این توافق را فراهم می‌کند.

وی در ادامه صحبت‌های خود، از برگزاری نشست بعدی مذاکرات آستانه برای حل بحران سوریه در ماه فوریه (ماه آینده میلادی) خبر داد و گفت که همکاری‌های قبلی ایران، روسیه و ترکیه در این زمینه مفید بوده و نتایج خوبی داشته است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار