مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

«امیر فرسیابی» از خلبانان شجاع جمهوری اسلامی ایران است

سرهنگ پاسدار محسن رشیدی گفت: امیر فرسیابی از خلبانان شجاع جمهوری اسلامی ایران است که در سال 51 وارد دانشکده خلبانی شد.
کد خبر: ۴۳۹۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵ - 26January 2021

امیر فرسیانی از خلبانان شجاع جمهوری اسلامی ایران است

سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان در حاشیه دیدار با امیر خلبان «فرج الله فرسیابی» که با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح در خرم آباد و از طریق ویدئو کنفرانس انجام شد، در گفت و گو با خبرنگار  دفاع‌پرس در خرم آباد، اظهار داشت: امیر فرسیانی از خلبانان شجاع  جمهوری اسلامی ایران است که در سال 1351 وارد دانشکده خلبانی شد.

وی افزود: این خلبان سرافراز کشورمان، در سال 1353 به دانشگاه خلبانی در کشور آمریکا رفت و بعد از آن آموزش‌های متعددی در کشورهای مختلف دیدند.

رشیدی گفت: در آغاز دوران دفاع مقدس یکی از خلبانان شجاع رشیدی که در عملیات‌های مختلف فیلم برداری و عکس برداری از مناطق مختلف را انجام می‌دادند، خلبان «فرج الله فرسیابی» بود. برای تسهیل در  انجام عملیات‌ها، رزمندگان ما  نیازمند به اطلاعات جامعی بودند که وی این امر خطیر را انجام می‌داد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به فعالیت‌های متمادی امیر فرسیابی در دوران خدمتش، تصریح کرد: در هفت بهمن سال 61 هواپیمای وی مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفت و فرسیانی به وسیله چتر نجات، از فاصله 5 هزار پایی آنجا با سقوط آزاد خود را به نیروهای خودی رساند، مرزداران وی را به بیمارستان منتقل کردند و خلبان نادری هم که در هواپیما بود به شهادت رسیدند.

وی بیان کرد: کتابی در خصوص زندگینامه و افتخارات این خلبان سرافزار با حمایت ستاد کل نیروهای مسلح نوشته شده است که امیدواریم در آینده نزدیک به چاپ دوم برسد.

خاطرنشان می‌شود، در این دیدار با اهدا لوح سپاس از خانواده امیر خلبان فرج الله فرسیابی تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار