رونمایی از 10 عنوان كتاب چاپی و صوتی دفاع مقدس در سمنان

«زینب سلطانی» گفت: 5 عنوان کتاب صوتی و 5 کتاب مکتوب در کنگره استانی تجلیل از زنان شهیده، جانباز و ایثارگر استان و همایش «اسوه‌های صبر و مقاومت» رونمایی شد.
کد خبر: ۴۳۹۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴ - 27January 2021

«زینب سلطانی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس سمنان در حاشیه برگزاری کنگره استانی تجلیل از زنان شهیده، جانباز و  ایثارگر استان با عنوان «لشکر فرشتگان تاریخ ساز» و همایش «‌اسوه‌های صبر و مقاومت» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در سمنان اظهار داشت: سازمان مشاركت زنان در دفاع مقدس از سال 93 فعاليت خود را آغاز كرده و برگزاری شش دوره جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت يكی از اقدام‌های اين سازمان است.

وی گفت: هدف از برگزاری این همایش معرفی هر چه بیشتر فداکاری ها و ازخودگذشتگی های مادران و همسران شهدا، جانبازان و آزادگان استان در دوران هشت سال دفاع مقدس و پس از آن است که تعدادی از مادران و همسران شهدا، جانبازان استان در این همایش تجلیل شدند.

این مسئول با بیان اینکه استان سمنان 17 شهیده زن، 11 بانوی جانباز ، 50 بانوی رزمنده و 64 بانوی امدادگر و پرستار دارد، ادامه داد: در چهلمین سال دفاع مقدس با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استان بیش از 3 هزار بانوی ایثارگر استان اعم از مادر، خواهر و همسر شهید، زنان جانباز، زنان ایثارگر، زنان امدادگر و خانواده شهدای زن استان تجلیل شد.

سلطانی در خصوص چاپ کتب در حوزه زنان افزود: از سال 95 تاكنون 16 عنوان كتاب مکتوب و 9 عنوان کتاب صوتی در حوزه زنان دفاع چاپ و منتشر شده است.

وی گفت: در اين مراسم از 5 کتاب مکتوب با عنوان های «روزی که بزرگ شدم» داستان زندگی شهیده شاخص کشوری «صدیقه رودباری»، «بوی مجنون» زندگینامه شهید امیر معظمی گودرزی، «قدقامت عشق» خاطرات رزمنده زهرا کشاورزیان، «شوکت عشق» خاطرات رزمنده شوکت کردی و کتاب «ستاره‌ای درخانه» زندگینامه شهید غلامرضا ابراهیم طوسی و 5 کتاب صوتی با عنوان‌های ذکر شده رونمايی شد.

مسئول مشاركت زنان در دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه تدوین دانشنامه نقش زنان استان سمنان در انقلاب و دفاع مقدس رو به پایان است، بیان داشت: با جمع آوری خاطرات، اسناد و مدارک از بانوان ایثارگر استان، دانشنامه نقش زنان استان سمنان در انقلاب و دفاع مقدس به عنوان یک کتاب مرجع تهیه شده که به زودی منتشر خواهد شد.

وی تکمیل بانک اطلاعاتی زنان ایثارگر، تهيه مستندهای زنان در دوران دفاع مقدس، شناسايی و معرفی زنان نقش آفرين استان در دوران دفاع مقدس، تهیه و تولید نماهنگ و اینفوگرافیک در حوزه زنان، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران را از ديگر برنامه‌های اين سازمان اعلام كرد.

رونمایی از 10 عنوان  كتاب چاپي و صوتي در حوزه زنان دفاع مقدس

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار