مسئول بسیج سازندگی خراسان‌ جنوبی خبر داد؛

اجرای مرحله سوم گام سوم نهضت «کمک مؤمنانه» در خراسان‌ جنوبی

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌ جنوبی گفت: مرحله سوم از گام سوم نهضت کمک مؤمنانه در دهه فجر انقلاب اسلامی و با استفاده از ظرفیت تمامی نهادهای خدمت‌رسان، دستگاه‌های اجرایی، گروه‌های جهادی و اقشار مختلف بسیج آغاز می‌شود.
کد خبر: ۴۳۹۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹ - 27January 2021

اجرای مرحله سوم گام سوم نهضت «کمک مؤمنانه» در خراسان‌جنوبیبه گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، «مهدی هنری» مسئول بسیج سازندگی خراسان‌ جنوبی‌ امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به تأکیدات مقام عظمای ولایت مبنی بر برگزاری نهضت کمک مؤمنانه در ماه شعبان سال جاری در استان این نهضت بزرگ آغاز به کار کرد و در بازه‌های زمانی مختلف تاکنون چندین مرحله از این رزمایش بزرگ در سطح استان برگزار شده است.

وی گفت: در ادامه مراحل قبلی نهضت کمک مؤمنانه که حماسه و موج امید را در جامعه ایجاد کرد و موجب همدلی بین نهادها، دستگاه‌های اجرایی، گروه‌های جهادی و اقشار بسیج و آحاد مردم شد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌ جنوبی عنوان کرد: اجرای مرحله سوم از گام سوم نهضت کمک مؤمنانه در دهه فجر انقلاب اسلامی و با استفاده از ظرفیت تمامی نهادهای خدمت‌رسان، دستگاه‌های اجرایی، گروه‌های جهادی و اقشار مختلف بسیج و آحاد همیشه در صحنه مردمی در جهت هم‌افزایی و ارائه خدمات هرچه بهتر در زمینه اشتغال شروع به کار خواهد کرد.

هنری ادامه داد: با تشکیل کمیته‌های ذیل گام سوم نهضت کمک مؤمنانه از جمله کمیته تهیه و توزیع سبد معیشتی، کمیته آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد که وظیفه شناسایی زندانیان جرایم غیر عمد، کمیته بهداشت و درمان، کمیته اشتغال در جهت شناسایی و حمایت از افراد آسیب دیده از بیماری کرونا، کمیته آموزش و پرورش با هدف شناسایی و حمایت از دانش آموزان نیازمند و تجهیزات آموزش مجازی، کمیته ازدواج آسان و تأمین جهیزیه، کمیته مسکن با شناسایی افراد نیازمند و حمایت در ساخت و تعمیر مسکن نیازمندان اقدام به فعالیت می کند.

وی گفت: از جمله خدمات ارائه شده در زمینه تهیه و توزیع سبد معیشتی از ابتدای آغاز نهضت کمک مومنانه تاکنون توزیع ۳۳۹ هزار سبد معیشتی، ۱۴ هزار دست کفش و لباس، ۴ هزار عدد لوازم زندگی، شش هزار کارت هدیه، یک میلیون و ۸۰۰ هزار عدد غذای گرم، ۸۸۵ هزار قرص نان و ۱۸۵ هزار کیلوگرم گوشت قربانی توزیع به ارزش ریالی بیش از ۱۲۱ میلیارد تومان است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی ادامه داد: در عرصه بهداشت و درمان نیز مبلغ سه میلیارد تومان در تهیه بیش از ۹۶ هزار بسته بهداشتی و برای دو هزار و ۵۰۰ نفر دارو و تجهیزات پزشکی هزینه شده است.

هنری افزود: در راستای ازدواج آسان از ابتدای آغاز کمک مؤمنانه در استان تاکنون یک هزار و ۷۵۰ سری جهیزیه به ارزش ۱۷ میلیارد تومان و ۴۴ مورد اقلام موردی به ارزش ۷۰ میلیون تومان توزیع شده است.

وی به آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد در راستای رزمایش نهضت کمک مومنانه اشاره کرد و ابراز داشت: از ابتدای آغاز نهضت کمک مومنانه در استان تاکنون ۸۳ زندانی جرائم غیر عمد با مبلغ بیش از ۱۱ میلیارد تومان آزاد شده اند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در کمیته آموزش و پرورش نیز در زمینه توزیع لوازم التحریر بیش از ۶۸ هزار بسته، یک هزار و ۱۰۰ عدد تبلت و وسایل کمک آموزشی و به بیش از ۲۶ هزار نفر ساعت خدمات آموزشی ارائه شده که ارزش خدمات ارائه شده در این عرصه مبلغ ۱۴ میلیارد تومان است.

هنری ارزش کل خدمات ارائه شده از ابتدا تاکنون را ۱۶۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: همچنین در بحث پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به متقاضیان تاکنون بیش از ۷ هزار و ۷۰۰ فقره وام به ارزش ۵۵ میلیارد تومان در زمینه‌های اشتغال، مسکن، رفع مایحتاج زندگی، افراد و مشاغل آسیب دیده از کرونا و... اعطا شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها