دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

نگرانی رژیم صهیونیستی از احتمال احیای برجام/ قدرت دفاعی ایران صهیونیست‌ها را هراسان کرده است

بعد از روی کار آمدن بایدن در آمریکا، سران رژیم صهیونیستی از بیم بازگشت آمریکایی‌ها به برجام، ایران را تهدید کردند، اما رزمایش‌های اخیر سپاه و ارتش موجب ترس و وحشت آن‌ها شده است.
کد خبر: ۴۳۹۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۹ - 30January 2021

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: احسان یعقوبی - با پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری ایالت متحده آمریکا برخی از هم‌پیمانان این نظام تروریستی، احساس نگرانی کردند که شاید آمریکایی‌ها حتی به ظاهر هم که شده به برجام بازگردند. مهم‌ترین نگرانی بعد از پیروزی بایدن در آمریکا نسبت به بازگشت آمریکا به برجام در بین سران رژیم منحوس صهیونیستی به وجود آمد به‌طوری که «آویو کوخای» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به تازگی مدعی شد که این رژیم از بیم دستیابی ایران به بمب هسته‌ای، نه‌تنها نیرو‌های خود را در آماده‌باش کامل قرار داده است، بلکه عملیات‌های نظامی جدیدی را برای سال میلادی جاری تدارک دیده است.

وی با طرح این ادعا که ایران چند ماه یا حتی چند هفته تا ساخت بمب هسته‌ای فاصله دارد؛ مدعی شد که به نیرو‌های تحت امر خود دستور داده آماده انجام شماری از طرح‌های عملیاتی باشند.

به گفته این مقام صهیونیستی، طی سال پیش‌رو، این طرح‌ها از سوی ارتش این رژیم بررسی شده و در نهایت این تل‌آویو (در سطح سیاسی) است که درباره عملیاتی کردن آن‌ها تصمیم می‌گیرد. بازگشت به برجام هم از نظر عملیاتی و هم از نظر راهبردی، بد خواهد بود و به تشدید رقابت تسلیحات هسته‌ای در منطقه منجر خواهد شد.

از طرفی ادعا‌های سران رژیم صهیونیستی در حالی مطرح می‌شود که دولت بایدن به تازگی مدعی شده است، به شرطی به برجام باز خواهد گشت که ایران با بازگشت به تعهدات هسته‌ای خود، قدم اول را بردارد. این ادعا نشان از آن دارد که آمریکایی‌ها با بهانه جویی به دنبال فشار بر ایران هستند و حتی این‌طور به نظر می‌رسد که آن‌ها می‌خواهند طوری وانمود کنند که جمهوری اسلامی ایران از برجام خارج شده است و برخلاف توافق هسته‌ای، به فعالیت‌هایش ادامه داده است. ناگفته نماند کاهش تعهدات برجامی ایران محصول بدعهدی آمریکا و شرکای اروپایی واشنگتن بوده است.

جمهوری اسلامی ایران بار‌ها اعلام کرده است که فعالیت‌های هسته‌ای که دنبال می‌کند، صلح آمیز بوده و اینکه در این باره یک بار مذاکره کرده است و در صورتی به تعهدات خود پایبند خواهند ماند که آمریکایی‌ها بدون هیچ قید و شرطی به برجام بازگردند. البته که رهبر معظم انقلاب اسلامی بار‌ها از ابتدای مذاکرات با آمریکایی‌ها اعلام کرده بودند که آن‌ها قابل اعتماد نبوده و نخواهند بود و قطعاً هم که درحال حاضر حرف از بازگشت به برجام البته با قید و شرط می‌زنند، هدفی شوم را دنبال می‌کنند.

حال سوال اینجاست که چرا با روی کار آمدن بایدن در آمریکا، رژیم صهیونیستی احساس خطر کرده است؟ و شاید هم آن‌ها دنبال بهانه‌ای بودند تا موضوع اقدام نظامی را بیشتر از گذشته حداقل در رسانه‌ها و محافل خودشان مطرح کنند.

اینکه رژیم صهیونیستی و حامیانش در منطقه همواره به دنبال تضعیف ایران به ویژه در حوزه نظامی هستند بر هیچ کسی پنهان نیست، اما آن‌ها باید بدانند که اگر کوچکترین خطایی از آن‌ها سر بزند، جوابی به مراتب محکم‌تر از موشک باران بزرگترین پایگاه آمریکایی‌ها در منطقه (عین الاسد) داده خواهد شد. خود رژیم صهیونیستی هم بر قدرت نظامی و به ویژه موشکی ایران واقف است و به همین دلیل هم بود که با فشار سران رژیم صهیونیستی به آمریکایی‌ها، در برهه‌ای موضوع برجام ۲ و ۳ نیز مطرح شد و آن‌ها به دنبال محدود کردن فعالیت موشکی نیز بودند که البته به این خواسته شوم خود هرگز نرسیده و نخواهند رسید.

با اینکه تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی نیز مانند تهدیدات گذشته آن‌ها به نتیجه‌ای نخواهد رسید، اما برگزاری رزمایش‌های اخیر ارتش در جزیره مکران و نیروی هوافضای سپاه، نشان از قدرت بالای نیرو‌های مسلح دارد و با اینکه در این دو رزمایش، از تجهیزات جدید و موشکی سپاه رونمایی شد، اما دشمنان باید بدانند که این رزمایش‌ها تنها نمایش بخش کوچکی از توان نظامی جمهوری اسلامی ایران بود که از طرفی نه تنها موجب تحکیم امنیت ملی کشور می‌شود بلکه موجب دلگرمی جبهه مقاومت و آزادی خواهان جهان نیز می‌شود. نکته قابل توجه رزمایش اخیر سپاه، رونمایی از موشک‌های نقطه زن بود که اتفاقاً در رسانه‌های خارجی نیز بازتاب گسترده‌ای داشت.

استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا باید منتظر انتقام سختی که فرماندهان ارشد سپاه قول آن را داده‌اند، باشند و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، انتقام از آمران و قاتلان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید فخری زاده حتمی است، لذا رژیم صهیونیستی باید به گوش باشد که به جای تهدیداتی که عمدتاً نیز جرأت اجرای کردن آن‌ها را ندارد، منتظر انتقام باشد.

بنابراین برگزاری رزمایش‌ها با اینکه پیامی خوشحال کننده برای کشور‌های هم‌پیمان داشت، پیامی هم برای بدخواهان این مرز و بوم داشت و اینکه کوچکترین تحرک نظامی دشمنان علیه این مرز و بوم با پاسخی محکم مواجه خواهد شد.

گزارش از احسان یعقوبی

انتهای پیام/ ۱۱۷

نظر شما
پربیننده ها