مسئول اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح:

نیروهای مسلح ایران با روحیه جهادی دوران دفاع مقدس مقابل دشمن ایستادگی می‌کنند

سردار بهرام حسینی با بیان اینکه در اوایل انقلاب رزمندگان با دستان خالی و بدون هیچ تجهیزاتی مقابل دشمن ایستادند، گفت: امروز نیروهای مسلح دارای توانمندی‌های زیادی شده که دشمن از این توان باخبر است؛ با همان روحیه جهادی دوران دفاع مقدس مقابل دشمن ایستادگی می‌کنیم.
کد خبر: ۴۳۹۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۱ - 27January 2021

با روحیه جهادی دوران دفاع مقدس مقابل دشمن ایستادگی می‌کنیم

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، سردار «بهرام حسینی» مسئول اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح امروز در مراسم رونمایی از کتاب «گیل مانا» خاطرات سردار «محمدعلی حق‌بین» از هشت سال دفاع مقدس که در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده پرستاری شهرستان «لنگرود» برگزار شد، با بیان اینکه هر مراسمی که در آن نام شهداست عطر و بوی خاصی دارد، اظهار داشت: از خدا درخواست داریم تا در مسیر شهدا و برای رضای خدا گام برداریم.

مسئول اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه مادران شهدا حق بزرگی بر انقلاب و ایران دارند که از عزیزترینشان برای حفظ انقلاب گذشتند، تصریح کرد: دشمن همه تلاش خود را برای از بین بردن انقلاب کرد ولی تلاش شهدا خطر دشمن را از سر انقلاب دور کرد.

وی با بیان اینکه دشمن در هشت سال دفاع مقدس از تمام ابزارهای خود برای ضربه به کشور استفاده کرد، تاکید کرد: امام خمینی از جوانان خام دوران شاه، جوانان رشید و پخته‌ای ایجاد کرد که توانستند در مقابل دشمن ایستادگی کنند.

سردار حسینی با بیان اینکه شهادت آنی نیست و هرکسی که به مقام شهادت نائل می‌شود از قبل شهید شده، خاطرنشان کرد: نوشتن کتاب به‌خودی‌خود شاید زیاد ارزشمند نباشد ولی اگر همین کتاب بخواهد رشادت‌ها را بیان و راه روشنی را ترسیم کند ارزش زیادی پیدا می‌کند.

وی با بیان این که کتاب‌هایی که در وصف شهدا و رزمندگان نوشته می‌شود بسیار ارزشمند و مسیر راه جوانان است، متذکر شد: رشادت‌های چهل سال گذشته انقلاب دارای گنجینه‌های گران‌بهایی است که اگر از آن غفلت کنیم دشمن به دنبال تحریف آن می‌رود و بهترین راه برای ثبت رشادت‌ها و حقایق جنگ و انقلاب، مکتوب کردن و تهیه فیلم و ... است.

مسئول اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح با اینکه آمریکا و ترامپ هر کاری کرد تا ایران را از پای میز مذاکره با دست‌خالی بلند کند، ولی با توجه ویژه رهبری اجازه چنین کاری داده نشد، افزود: برخی خطر دشمن را در داخل چندین برابر نشان می‌دادند و خطر حمله آمریکا به ایران را محتمل می‌دانستند ولی رهبری فرمودند نه جنگ خواهد شد و نه مذاکره می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در سال ۵۷ قرار بود در خرمشهر از میهن اسلامی دفاع کنیم، اظهار داشت: امروز در وضعیتی قرار داریم که نه‌تنها مرزهای ایران دارای امنیت است بلکه حوزه امنیتی و دفاعی خود را در کشورهای دیگر گسترش دادیم و هیچ‌وقت اجازه تجاوز و نزدیکی دشمن به خاک ایران را نمی‌دهیم.

سردار حسینی با بیان اینکه در اوایل انقلاب رزمندگان با دستان خالی و بدون هیچ تجهیزاتی مقابل دشمن ایستادند، تصریح کرد: امروز نیروهای مسلح دارای توانمندی‌های زیادی شده که دشمن نیز از این توان باخبر است و با همان روحیه جهادی دوران دفاع مقدس مقابل دشمن ایستادگی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه پیشرفت و اقتدار ایران و انقلاب را مدیون شهدا هستم، تاکید کرد: امروز همه ما وظیفه‌ داریم تا در مسیرهای مختلف و با اتحاد اهداف شهدا را برای پیشرفت و توسعه انقلاب انجام دهیم و اجازه کوچک‌ترین تعدی را به دشمن ندهیم.

«رحیم حیدری» فرماندار شهرستان «لنگرود» نیز در این مراسم با بیان اینکه بعد از انقلاب استقرار نهادهای نظامی و اجتماعی و اداری در کشور به‌خوبی صورت نگرفته بود، اظهار داشت: از همان روزهای اول انقلاب شاهد ترورها و بمب‌گذاری‌ها در کشور بودیم که جنگ نیز به کشور تحمیل شد و جنگ نابرابری آغاز شد ولی پیروز میدان همه این نبردها ایران اسلامی بود.

فرماندار شهرستان «لنگرود» با بیان اینکه دشمن از تمام توان خود برای حمله به ایران استفاده کرده بود، تصریح کرد: در جنگ تحمیلی همه مردم از همه ادیان که در کشور زندگی می‌کردند با یکدیگر وحدت داشتند که باعث عقب‌نشینی دشمن از تمام مواضع خود شد.

وی با بیان این که پیوند انقلاب اسلامی با  عاشورا و روح حماسی در جنگ تحمیلی به‌خوبی نمایان بود، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس دارای ارزش‌های زیادی است که همه آن برای نسل امروز ما ارزشمند است و باید همه رشادت‌ها و فداکاری‌های آن روز در قالب کتاب و فیلم و روش‌های دیگر رسانه‌ای به تصویر کشیده و به نسل آینده منتقل شود.

حیدری با تأکید بر اینکه سبک زندگی رزمندگان دفاع مقدس باید به نسل‌های آینده منتقل شود، متذکر شد: اگر تجربه دوران جنگ تحمیلی نبود شاید در جبهه مقاومت آن‌طور که باید نمی‌توانستیم مقاومت و ایستادگی کنیم ولی با استفاده از تجارب گذشته دست دشمن را از مرزهای ایران دور کردیم.

وی با بیان اینکه رزمندگان خاطرات خود را برای نسل امروز و آینده بیان کنند، تاکید کرد: دشمن در هرلحظه منتظر ضربه به انقلاب و فرهنگ دفاع مقدس است و اگر فرهنگ دفاع مقدس به‌خوبی ثبت و ضبط نشود ممکن است جای جلاد و شهید عوض شود.

«سیده نساء هاشمیان» نویسنده کتاب «گیل مانا» نیز با بیان اینکه این کتاب شاخه گلی از دوران دفاع مقدس است که هر برگ آن مزین به یک شهید است، اظهار داشت: گیل مانا زندگی چند ساله من بود و هرلحظه و هر روزم با این کتاب عجین شده بود.

نویسنده کتاب «گیل مانا» با بیان اینکه گیل مانا بیانگر زوایای مختلفی از شخصیت کودکی تا دوران دفاع مقدس سردار «حق‌بین» است، تاکید کرد: یکی از سخت‌ترین کارها برای نویسندگی این کتاب تلفیق روحیه لطیف سردار حق بین قبل از جنگ و بعد از جنگ بود که مرز پختگی سردار حق‌بین نیز از زمان ورود به دوران جنگ مشخص می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار