مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مطرح کرد؛

راه اندازی اولین قرارگاه جهادی در سیستان و بلوچستان/ برگزاری ۶ یادواره شهدا در استان سیستان و بلوچستان

«علیرضا راشکی» گفت: اولین قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سیستان و بلوچستان به منظور بهره‌گیری و ساماندهی فعالیتهای داوطلبانه جهادگران در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، اشتغال زایی و امدادرسانی در حوادث غیر مترقبه راه اندازی شد.
کد خبر: ۴۳۹۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴ - 28January 2021

راه اندازی اولین قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان در سیستان و بلوچستان/برگزاری 6 یادواره شهدا در استان سیستان و بلوچستانبه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، «علیرضا راشکی» مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) سیستان و بلوچستان، در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز در قرارگاه جهادی این ستاد برگزار شد اظهار داشت: در راستای مبارزه با ویروس کرونا راه اندازی کارگاه های تولید ماسک، محلول ضد عفونی و تجهیز گروه های جهادی جهت ضدعفونی معابر و اماکن عمومی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: توزیع ۴۵ هزار بسته بهداشتی، ۱۳هزار بسته نوشت افزار، احداث ۱۴ باب مسکن محرومین، اجرای ۷ طرح آبرسانی به روستاهای کم برخوردار، تعمیر بیش از ۳۰ باب مسکن و مدرسه و اهدای ۵۰ سری جهیزیه از جمله اقدامات انجام شده در سیستان و بلوچستان است.

این مقام مسئول اظهار کرد: بنیاد احسان با هدف سیاست گذاری و نظارت راهبردی حوزه های اجتماعی و ارائه خدمات نوین با استفاده از ظرفیت رهبران اجتماعی سمن‌ها گروه‌های جهادی و خیریه ها تاسیس شده که در حال حاضر مشغول به فعالیت است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بیان کرد: پویش احسانه جهت تامین جهیزیه برای زوج‌های کم بضاعت، پویش مهر احسان جهت تامین لوازم التحریر، پویش چرخ زندگی جهت تأمین لوازم توان‌بخشی به معلولان جسمی و ذهنی، پویش سفیر احسان جهت خدمات رسانی به زائران امام حسین در ایام اربعین از جمله اقدامات حمایتی اجتماعی این بنیاد به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: پویش مردمی روادید بهشت جهت اعزام زائر اولی ها، پویش لیگ احسان جهت توزیع لوازم ورزشی در مناطق کم‌برخوردار، پویش به وقت احسان جهت توزیع غذای گرم و خدمات درمانی و بسته های ارزان، پویش مردمی ققنوس جهت تعمیر وسایل گرمایشی ایرانی استاندارد و ایمنی در مدارس، پویش احسان غدیر و پویش چله احسان از دیگر اقدامات حمایتی اجتماعی این بنیاد به شمار می‌روند.

راشکی افزود: بنیاد برکت با مشارکت در راه اندازی و توسعه طرح‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، انجام طرح‌های عمرانی و زیربنایی مدرسه سازی و ارائه خدمات سلامت، بیمه‌ای، مالی، حمایتی و عام المنفعه به دنبال تاثیر کلی بر توسعه اقتصادی مناطق محروم کشور افزایش فرصت های شغلی توسعه کارآفرینی و فقر زدایی و جلوگیری از مهاجرت نیروهای محلی به شهرهای بزرگ است.

وی بیان کرد: مشارکت در چهار طرح اقتصادی بنگاه محور با حجم سرمایه گذاری ۱۷۰ میلیارد ریال و اشتغال کل برای ۹۸۰ نفر،اجرای ۱۲ هزار و ششصد و نود و پنج طرح اقتصادی اجتماع محور با سرمایه گذاری سه هزار ۶۷۰ میلیارد ریال، سخت ۱۲۰ مدرسه و ۵۶ مسجد، ساخت ۲۰ مرکز بهداشتی و پایگاه سلامت، ساخت ۴۴ پروژه عمرانی و ۸۳۷ واحد مسکن محرومین از دیگر اقدامات اجرا شده این بنیاد در سیستان و بلوچستان است.

راشکی گفت: راه اندازی اولین قرارگاه جهادی ستاد در سیستان و بلوچستان به منظور بهره‌گیری و ساماندهی فعالیتهای داوطلبانه جهادگران در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، اشتغال زایی و امدادرسانی در حوادث غیر مترقبه از دیگر برنامه های صورت گرفته به شمار می رود.

این مقام مسئول اظهار کرد: در راستای مبارزه با ویروس کرونا با راه اندازی کارگاه های تولید ماسک، منظور ضدعفونی و تجهیز گروههای جهادی جهت ضدعفونی معابر و اماکن عمومی با اعتبار یک میلیارد ریال و برگزاری چهار مرحله رزمایش همدلی و احسان در قالب توزیع بسته های معیشتی میان آسیب‌دیدگان ویروس کورونا با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال، توزیع ۴۵ هزار بسته بهداشتی شامل ماسک،ژل و محلول ضد عفونی، توزیع ۱۳ هزار بسته نوشت افزار برای دانش آموزان بی بضاعت انجام شد.

این مسئول ادامه داد: برگزاری 6 یادواره شهدا و اجرای پویش نذر حاج قاسم از جمله فعالیتهای قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان امام است.

وی ادامه داد: طبخ بیش از ۵۰ هزار پرس غذا در مناسبت‌های مختلف، تجهیز ۱۵ مسجد به لوازم ورزشی جهت راه اندازی خانه ورزش احسان، احداث ۱۴ با مسکن محرومین، اجرای ۷ طرح آبرسانی به روستاها، اجرای ۱۶ اردوی پزشکی، اجرای پویش نذر حاج‌قاسم، تعمیر بیش از ۳۰ بابمسکن و مدرسه، اهدای ۵۰ سری جهیزیه، توزیع ۲۵۰۰ تخته پتو بین نیازمندان، اهدای ۱۰ عدد ویلچر به معلولین نیازمند و اهدای بسته های غذایی به مدافعان سلامت در ارزش ۵۰۰ میلیون ریال از دیگر اقدامات انجام شده اخیر در استان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار