غریب آبادی: فرصت‌ها از دست برود، همکاری فوق العاده کنونی با آژانس عادی خواهد شد

نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری و حسن نیت را یک خیابان دو طرف خواند نه بولواری یک طرفه و با اشاره به مصوبه اخیر مجلس گفت: امیدواریم فرصت‌ها از دست نروند، چرا که همکاری فوق‌العاده کنونی با آژانس به همکاری عادی باز می‌گردد.
کد خبر: ۴۳۹۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲ - 28January 2021

غریب آبادی: فرصت‌ها از دست برود، همکاری فوق العاده کنونی با آژانس عادی خواهد شدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (پنجشنبه) در توئیتی نوشت: همکاری و حسن نیت، یک خیابان دو طرفه است و نه یک بولوار یک طرفه.

وی با اشاره به قانون جدید مجلس افزود: قانون جدید مجلس شورای اسلامی، همچنین فرصت دیگری را برای حفظ همکاری کاملا بی سابقه و چشمگیر با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از طریق برداشتن تحریم‌ها فراهم کرده است؛ امیدواریم فرصت‌ها از دست نروند، چرا که همکاری فوق‌العاده کنونی به همکاری عادی باز می‌گردد.

به گزارش فارس، براساس ماده یک «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» در راستای تأمین شروط ۹ گانه مقام معظم رهبری در خصوص توافق هسته‌ای، سازمان انرژی اتمی ایران مؤظف شد بلافاصله پس از تصویب این قانون، جهت مصارف صلح‌آمیز نسبت به تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد اقدام و سالانه به میزان حداقل ۱۲۰ کیلوگرم آن را در داخل کشور ذخیره کند. همچنین سازمان مذکور مؤظف شده است نیاز کشور برای مصارف صلح‌آمیز اورانیوم با غنای بالای ۲۰ درصد را به طور کامل و بدون تأخیر تأمین کند. در ماده ۲ این قانون آمده است در اجرای بند (۳) قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام مصوب ۱۳۹۴.۷.۲۱ و در جهت تحقق ظرفیت ۱۹۰ هزار سو غنی‌سازی، سازمان انرژی اتمی ایران، مکلف شد بلافاصله پس از تصویب این قانون، ظرفیت غنی‌سازی و تولید اورانیوم غنی‌سازی شده با سطح غنای متناسب هر یک از مصارف صلح‌آمیز کشور را، به میزان ماهانه حداقل ۵۰۰ کیلوگرم افزایش دهد و نسبت به نگهداری و انباشت مواد غنی شده در کشور اقدام کند.

در همین راستا سازمان انرژی اتمی ۱۵ دی ماه غنی سازی ۲۰ درصد را در تأسیسات غنی سازی فردو دوباره از سر گرفت. امروز نیز محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی از این تأسیسات بازدید کرد و در جریان آخرین فعالیت‌ها در فردو قرار گرفت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار