مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدا جزیره هرمز برگزار شد

مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدا جزیره هرمز هم‌زمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) با حضور جمعی از مسئولان و خانواده های معظم شهدا و مردم ولایتمدار هرمز در مسجد حضرت اباالفضل (ع) هرمز برگزار شد.
کد خبر: ۴۳۹۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵ - 28January 2021

به  گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، حجت الاسلام «فتح الله بهزادی» امام جمعه جزیره هرمز در این مراسم با اشاره به ادب و اخلاق حضرت ام‌البنین در مقابل فرزندان امام علی (ع)، بر ضرورت تربیت اسلامی و اخلاقی فرزندان تأکید و اظهار داشت: مادران و همسران شهدا باید ادامه‌دهنده راه حضرت فاطمه زهرا (س)، حضرت خدیجه (س) و ام‌البنین (س) باشند.

وی افزود: نقش زنان به‌ویژه مادران و همسران شهدا در شکل‌گیری، پیروزی، استمرار و تداوم انقلاب اسلامی و سهم آن‌ها در حماسه هشت سال دفاع مقدس بی‌بدیل و کم‌نظیر است و تبیین و ترویج این مسأله مستلزم پیوند و ارتباط آنها با مردم جامعه با تأکید بر نقش و جایگاه بانوان بزرگ فداکار تاریخ اسلام است.

حجت الاسلام بهزادی صبر خانواده شهدا را الگویی برای تمامی نسل ها برشمرد و گفت: این مادران و همسران شهدا بوده اند که با پاکی و طهارت و از خودگذشتگی، فرزندان و همسران خود را به جایگاه رفیع شهادت نائل آورده اند.

امام جمعه هرمز با بیان اینکه خدمت به خانواده شهدا یک وظیفه همگانی است، گفت: خانواده شهدا چشم و چراغ اين ملت هستند.

وی گفت: فرزندان این خانواده ها در راه حفظ اسلام، قرآن، انقلاب، احیای ارزش های اسلامی و آرمان های بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی، بزرگترین سرمایه وجودی خود را تقدیم انقلاب کردند پس دیدار و رسیدگی به امور آنها اجر والایی دارد.

امام جمعه هرمز اضافه کرد: تکریم و تجلیل از ایثار و فداکاری مادران و همسران شهدا، تجدید میثاق با آرمان‌ها و عرض ارادت به پیشگاه شهیدان است.

در پایان از 20 مادر و همسر شهدای جزیره هرمز تجلیل شد.

به گزارش دفاع‌پرس، جزیره هرمز در دفاع مقدس 38 شهید 120جانباز، 400ایثارگر و چهار آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها