وصیت‌نامه شهید حجت الله لونی؛

پشتیبان امام و اسلام باشید/ برادران جبهه‌ها را از یاد نبرید

شهید حجت الله لونی در وصیت نامه خود آورده است: برادران و خواهرانم به شما توصیه می‌کنم که از درس غفلت نورزید تا شاید برای خدمت بیشتر به اسلام و جمهوری اسلامی مؤثرتر واقع شوید و پشتیبانان خوبی برای اسلام و امام باشید.
کد خبر: ۴۳۹۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶ - 29January 2021

پشتیبان امام و اسلام باشید

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس‌ از خرم‌آباد، شهید «حجت الله لونی» یکم فروردین 1336 در شهرستان الیگودرز دیده به جهان گشود. پدرش عبدالله نام داشت. روزهای کودکی و جوانی را در کانون گرم خانواده سپری کرد. پس از اخذ دیپلم در رشته زیست شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، تحصیلاتش را تا مقطع کارشناسی ادامه داد. در دوران دفاع مقدس برای دفاع از ارزش‌های ناب محمدی(ص) و تمامیت ارضی خاک پاک جمهوری اسلامی ایران، به میادین نبرد حق علیه باطل شتافت و دوشا دوش سایر رزمندگان رشادت‌های فراوانی از خود بجای گذاشت. تا اینکه سر انجام در 2 خرداد 1365 در حین عملیات کربلای 2 در منطقه حاج عمران به شهادت رسید 

وصیت نامه شهید حجت الله لونی

«اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یاثارَ اللَّهِ وَابْنَ ثارِهِوَالْوِتْرَ الْمَوْتُورَ/ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَعَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعَلىاَوْلادِالْحُسَیْنِ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْن»

بسم الله الرحمن الرحیم

«الَّذِی خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَيَاةَ لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا وَ هُوَ الْعَزِيزُ الْغَفُور» (سوره ملک آیه2)

خداست آن که مرگ و حیات را خلق کرد تا شما را بیازماید که کدامتان در عمل نکوترید و اوست عزیز و مهربان.

حمد و سپاس خداوندی را سزاست که گویندگان از مدح و ثنای او عاجزند، حمد خدای را که صفتش را نهایتی نیست سپاس خداوندی را که هستی را آفریده و برای جزء جزء آن هدفی قائل گردید و از میان مخلوقات انسان هایی، معنی انسان، را برتر قرار داده و بر مستضعفین منت نهاد تا خلیفه و وارثین بر حق او بر زمین گردند، حمد و سپاس خالقی را که انسان ها را پس از خلقت به حال خود رها نکرد و برای نجاتشان از ضلالت و گمراهی، پیامبرانی فرستاد، ستایش خداوندی را که زندگی بخشد و می میراند، پس از مرگ زنده می کند تا هر کس آن چه را که در این زندگی مادی کاشته است درو کند.

درود بر خاتم انبیا حضرت محمد(ص) که پیغمبر رحمت است و چراغ رهنمای امت در تاریکی های ضلالت و گمراهی، درود بر امیر مومنان علی(ع) که معنی عدالت، شجاعت، سخاوت، کرامت، بردباری و... را در عمل به انسان ها و آزادگان آموخت، درود بر حسین بن علی(ع) که چگونه زیستن و چگونه مردن را به ما آموخت درود بر ائمه اطهار و ادامه دهنده راه آن ها یعنی نائب امام خمینی بت شکن که، با گفتن نه، دست رد به سینه تمام استبدادگران و استعمارگران و استعمار کننده های انسان های مظلوم زده و می زند و می رود تا پس از ویران کردن کاخ های ظلم و ستم در سراسر جهان، پرچم جمهوری اسلامی را برفراز آن ها به اهتزاز در آورد و با درود و سلام بر یاران صدیق و بازوان پرتوان امام یعنی آیت الله منتظری، خامنه ای، مشکینی، رفسنجانی، طاهری و دیگر یاران و درود و سلام بر جان برکفان سپاه و ایثارگران بسیج و خواهران همیشه در صحنه که به حق؛ نقش عظیمی در انقلاب اسلامی و تداوم آن داشته و دارند که خداوند یارو یاور همه باد.

ای برادران و خواهران، من کوچکتر از آن هستم که بخواهم به شما توصیه کنم ولی مطالبی را لازم می دانم یادآور شوم. این را می دانم که این دنیا سرای همیشگی نیست، به قول علی (ع) که می فرماید دنیا چون کاروانسرایی است چون شب فرا می رسد در آن سکنی می گزینید و چون سپیده می دمد آن جا را ترک می نمائید پس بدانید که این مرحله زندگی یک مرحله آزمایش و زودگذر بیش نیست و به منزله کوره آزمایشی است، تا چه کسی بتواند از این کوره سالم به در آید، پس زیاد به این دنیا دل مبندید. یاد آور می شوم آیه قرآنی را که می فرماید:

«وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ حَتَّى نَعْلَمَ الْمُجَاهِدِينَ مِنْكُمْ وَالصَّابِرِينَ وَنَبْلُوَ أَخْبَارَكُمْ» (سوره محمد آیه 3)»

ما شما را می آزمائیم تا بدانیم مجاهدین از شما و صابرین را و اخبارتان را آشکار سازیم، و یا سوره عنکبوت آیات 2و3 هست که می فرماید « أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ / وَلَقَدْ فَتَنَّا الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ فَلَيَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِينَ صَدَقُوا وَلَيَعْلَمَنَّ الْكَاذِبِينَ»

آیا مردم پنداشتند همین که گویند ایمان آوردیم رها شوند و آزموده نشوند؟ و همانا کسانی را که قبل از ایشان بودند آزمودیم، تا خدا بداند آنانی را که راست گفتند و تا بداند دروغگویان را.

برادران و خواهران این را بدانید که اگر عشق به حیات از ایمان سرچشمه گیرد منشأ تمام معصیت ها و انحراف ها خواهد شد، در حالی که مؤمنان کسانی هستند که از این بردگی یعنی عشق به حیات مادی نجات پیدا کنند. همه ما می دانیم که آن چیزی که به زندگی معنا می دهد هدف است و آنچه که انسان را به هدف می رساند راه صحیح و جهت دار است. پس اگر می خواهیم در زندگی مان لغزشی و در نتیجه انحراف ایجاد نشود، از راهی برویم که روندگان آن کم است، از راهی نرویم که روندگان آن زیاد است، زیرا از اول خلقت تا به حال افراد کمی بودند که راه سریع و بدون انحراف را پیمودند و نشان دادند و آن راهی نیست جز راه انبیا، راه ائمه اطهار و ادامه آن یعنی راه امام امت، خمینی کبیر.

برادران جبهه ها را از یاد نبرید، چرا که جبهه بهترین جایی است که عیوب انسان را به او می فهماند و برای انسان روشن می کند که تا چه اندازه به خود وابسته و تا چه اندازه بنده دنیا است در حالی که در پشت جبهه این مسائل مشهود نیست پس بر همه آنانی است که توانایی رزمی را دارند پس از آمادگی رسمی حداقل یک بار هم که شده در جبهه ها حضور بیابند و حتما پس از پیروزی و برقراری جمهوری اسلامی در عراق در هر جبهه ای که ظلم و ستم در مقابل آن خودنمایی می کند حضور بیابند و این را می دانم که رزمندگان مسلمان این برازندگی را دارند.

من هم بر اساس این دید و به فرمان امام عزیز همراه دیگر برادران به جبهه (دانشگاه الهیات) گام نهاده ام تا شاید بتوانم با حضور خود خدمتی هر چند ناقابل در راستای اسلام و تحقق بخشیدن به اهداف جمهوری اسلامی انجام داده باشیم و هم به عیوب خود پی برده و در دفع آن ها بکوشیم، شاید اگر لیاقت داشته باشیم از کربلای ایران فارغ التحصیل شویم، که این آرزویی است بس بزرگ برای همه عاشقان شهادت.

و شما ای پدر و مادر می دانم که ناراحت هستید:

من احساس حقارت می کنم از این که در طی این مدت از عمرم نتوانستم زحمات بی شاعبه شما که مرا به این مرحله از رشد و تکامل رسانیدید جبران نمایم. ان شاالله که پاداش زحماتتان را از خداوند بگیرید و توصیه ای که به شما می نمایم این است که اگر توفیق شهادت را یافتم شما باید راضی باشید به رضای خدا و شاکر و سپاسگزار درگاهش باشید چرا که همه ما از اوییم و به سوی او رجعت خواهیم کرد. پدر و مادر مهربانم این را می دانم که اگر قضا و قدر الهی این باشد که من این زندگی مادی را بدرود گویم شما هم با من هم عقیده هستید یعنی میدان نبرد حق علیه باطل و آن هم در رکاب امام زمان و نائبش امام خمینی را بر رختخواب که جایگاه پیرزنان و پیرمردان از پا افتاده است ترجیح می دهید. امیدوارم که خداوند به شما صبر عنایت فرماید.

برادران و خواهرانم به شما توصیه می کنم که از درس غفلت نورزید تا شاید برای خدمت بیشتر به اسلام و جمهوری اسلامی مؤثرتر واقع شوید و پشتیبانان خوبی برای اسلام و امام باشید.

در پایان ضمن آرزوی پیروزی برای رزمندگان اسلام و موفقیت برای تمام مردم مسلمان خصوصا مردم الیگودرز جهت یاری اسلام و امام، از همگی شما حلالیت می طلبم و امیدوارم که از خداوند بخشنده برای این بنده سراپا تقصیر طلب مغفرت و آمرزش نمایید شاید مورد قبول درگاه احدیت قرار گیرد.

«رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنْفُسَنَا وَإِنْ لَمْ تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِينَ/ ای پروردگار، ما بر نفس های خویش ستم نمودیم و اگر مارا نیامرزی و بر ما رحم نکنی همانا از زیانکاران خواهیم بود.»

پروردگارا، بارالها، معبودا... ای مظهر غیرت، مستضعفان زمین تنها پرستندگان تو اند تو که فرمودی : «وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِين»

اینک هنگام فرا رسیده و مستضعفان زمین وعده تو را انتظار می کشند.

پروردگارا به مردم ما تقوی نیز بیاموز تا در انبوه مسئولیت نلغزند، تا بتوانند انقلاب اسلامی را جهانی نمایند و جلوه خدا را با رهبری امام امت در جهان برقرار نمایند.

هستی بخشا: امام امت را که مربی و ره گشای این جامعه است یاری فرما و وجود مقدسشان را تا ظهور حضرت مهدی(عج) محفوظ بدار، خدایا آیت الله منتظری و دیگر یاران امام را برای نصر دین اسلام در کنف حمایتت مصون و محفوظ بدار.

خداوندا امت مسلمان ایران را حهت یاری اسلام و پشتیبانی امام امت نصرت عنایت بفرما.

الهی: اولین آرزوی مردم شهیدپرور ایران را که زیارت کربلاست به دست پرتوان فرزندان این امت برآورده کن.

آمین یا رب العامین

دعاگوی شما امت مسلمان و همیشه در صحنه، حجت الله لونی

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها