کارشناس مسائل سیاسی:

آزادی بدون استقلال و استقلال بدون آزادی تامین نمی‌شود

حسین کنعانی‌مقدم گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب استقلال و آزادی را به عنوان عطیه الهی برای انسان‌ها مطرح کرده‌اند و باید توجه کرد آزادی بدون استقلال و استقلال بدون آزادی تامین نمی‌شود.
کد خبر: ۴۳۹۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰ - 30January 2021

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل سیاسی در برنامه فجرآفرینان اظهار داشت: استقلال و آزادی از جمله توصیه‌هایی است که مقام معظم رهبری در منشور گام دوم انقلاب به آن تاکید کرده‌اند رهبری استقلال ملی را به معنی آزادی ملت و حکومت از تحمیل و زورگویی‌های قدرت‌های سلطه‌گر جهان تعریف کرده‌اند.

وی افزود: مقام معظم رهبری به آزادی اجتماعی بهای جدی داده‌اند به این معنا که حق تصمیم‌گیری و عمل کردن به اندیشه‌هایی که برای تمام جامعه مطرح است بتوان انجام داد و تحت سلطه و فشار و تحریم و تهدید قرار نگیرد و استقلال و آزادی را به عنوان عطیه الهی برای انسان‌ها مطرح کرده‌اند.

کنعانی مقدم بیان کرد: حاکمان خادمان ملت هستند نه قدرتی که به مردم زور گویند و بهره‌کشی کنند و حکمت‌ها موظف هستند که آزادی و استقلال را برای یک ملت تامین کنند و شاهد عینی آن جمهوری اسلامی است که علی‌رغم تهدیدها، تحریم‌ها، جنگ تحمیلی و تمام فراز و نشیب‌ها توانسته استقلال و آزادی کشور را حفظ کند.

این کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد: استقلال و آزادی دستاورد بزرگی است که برای تحقق آن خون بزرگان زیادی تقدیم شده است و برای حفظ آن باید از هیچ تلاشی دریغ نکنیم؛ قطعا آزادی بدون استقلال و استقلال بدون آزادی تامین نمی‌شود و هر دو آن‌ها پایه‌های اصلی جمهوری اسلامی هستند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها