رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس مطرح کرد؛

ضرورت بهره‌برداری از ظرفیت رسانه ملی برای ارائه هنرمندانه مفاهیم دفاع مقدس

مریم مجتهدزاده گفت: امروزه رسانه ملی و هنرمندان با خلق کار هنری می‌توانند مضامین حادثه عظیم و موثر دفاع مقدس را در جامعه انعکاس دهند.
کد خبر: ۴۴۰۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷ - 31January 2021

رسانه ملی ظرفیت ارائه دفاع مقدس با مفهوم هنر را داراستبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، آیین رونمایی از جلد اول کتاب «پرنیان عشق» (مجموعه روایت زنان ایثارگر رسانه ملی) به مناسبت میلاد باسعادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به همت سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و با مشارکت سازمان صدا و سیما برگزار شد.

مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در این آیین، حادثه عظیم هشت سال دفاع مقدس را، مجموعه‌ای متشکل از استعدادها، صفات والا، فرهنگ‌های پسندیده، برگزیده و ممتاز معرفی کرد که ملت ما در طول تاریخ به ارث برده و با انقلاب اسلامی این استعداد‌ها بروز پیدا کرده.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس اظهار داشت: آنچه که در دوران هشت سال از بروز خصلت‌های والا و پسندیده انسانی، از شجاعت، از ایثار، از اخلاص، از صدق و صفا اتفاق افتاد، با هزینه‌های زیادی همراه بود و مال، وقت و جان‌های عزیز زیادی برای تحقق آن فدا شد.

مجتهدزاده با اشاره به اینکه در باب روایت دفاع مقدس و کار هنری باید به وسعت این حوزه توجه داشت، تصریح کرد: نباید تصور کرد که مضامین دفاع مقدس، مضامین تکراری است. چون بسیاری از مفاهیم و مضامین در این مجموعه هشت ساله وجود دارد که هنوز به آن پرداخته نشده است.

وی با بیان اینکه تقویت پایه‌های انقلاب، تقویت هویت ملی موجب پیشرفت کشور است، گفت: امروزه رسانه ملی و هنرمندان با خلق کار هنری می‌توانند مضامین حادثه عظیم و موثر دفاع مقدس را در جامعه انعکاس دهند و روایتگر دفاع مقدس باشند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس به فرصت‌ها و آسیب‌های فضای مجازی نیز اشاره کرد و ادامه داد: دشمن با ارائه آمار‌های بی پایه و کتمان موفقیت‌های انقلاب از این فضا، علیه هویّت، موجودیّت و نظام ما استفاده می‌کند، برای اینکه دشمن می‌داند راز پیروزی انقلاب اسلامی اعتقاد و ایمان مردم است و می‌خواهد با تبلیغات سوء این ایمان را از بین ببرد.

مجتهدزاده به نقش زنان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و نقش صدا و سیما در بروز و ظهور نقش ماندگار زن در دفاع مقدس را مورد تاکید قرار داد.

وی در پایان گفت: مادران، پدران، همسران، فرزندان و کسانی که پشت جبهه تلاش می‌کردند نیز طور دیگری حماسه آفریدند. مرور خاطرات هشت سال دفاع مقدّس مبین آن است، بنابراین چیزی قابل تحسین‌تر از نگاه هنرمندانه به حالت و کیفیّت یک جامعه و نشر و انعکاس آن وجود ندارد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها