ولایتی:

مردم و مرجیعیت عراق می‌توانند بر مشکلات غلبه کنند

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل گفت: بی‌تردید انتخابات عراق انتخابات خوبی خواهد بود و مردم عراق می‌توانند با توجه به ظرفیت‌های ارزشمندی که در این کشور دارند و نقش مهم مرجعیت، بر مشکلات غلبه کنند.
کد خبر: ۴۴۰۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹ - 31January 2021

انتخابات عراق انتخابات خوبی خواهد بود/ مردم و مرجیعیت عراق می‌توانند بر مشکلات غلبه کنندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «علی اکبر ولایتی» مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل، امروز (یک‌شنبه) با «هنیس پلاس خارت» نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

ولایتی در این دیدار، با تاکید بر ضرورت عدم دخالت بیگانگان و کشورهای خارجی در امور داخلی عراق، اظهار داشت: مردم و دولت بزرگ عراق در تعیین سرنوشت خود نقش مستقیم دارند؛ چراکه مردم این کشور دارای فرهنگ عمیق و ریشه‌داری هستند و روابط ما با عراق بسیار وسیع، عمیق و برادرانه است.

وی به نقش و جایگاه مهم مرجعیت در عراق اشاره کرد و افزود: انتخابات پیش‌رو برای عراق بسیار سرنوشت‌ساز خواهد بود و ان‌شاءلله دولت و ملت عراق آینده بسیار روشنی خواهند داشت. جمهوری اسلامی ایران آماده هرگونه کمک و همکاری با کشور دوست و برادر عراق است و همان‌طور که در گذشته نیز همواره در کنار دولت و ملت عراق بوده‌ایم.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل گفت: ایران در مبارزه با داعش نقش بسیار مهمی ایفا کرد و سردار شهید «سلیمانی» و شهید «ابومهدی‌المهندس» جان خود را به‌عنوان شهدای مقاومت در مبارزه با تروریسم و داعش اهدا کردند‌ و به شهادت رساندن این دو شهید بزرگ، اقدام اشتباه و تروریستی از طرف آمریکا بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: بی‌تردید انتخابات عراق انتخابات خوبی خواهد بود و مردم عراق می‌توانند با توجه به ظرفیت‌های ارزشمندی که در این کشور دارند و نقش مهم مرجعیت، بر مشکلات غلبه کنند و نسبت به آینده عراق بسیار خوش‌بین هستیم و روابط دو کشور ایران و عراق بیش از پیش توسعه خواهد یافت.

«پلاس خارت» نیز در این دیدار، بر حفظ اتحاد و یکپارچگی عراق و اجرای انتخابات آزاد در این کشور تأکید کرد و گفت: وضعیت عراق نسبت به گذشته بهتر شده است و این کشور دارای پتانسیل خوبی از نظر اقتصادی، فرهنگی و تاریخی در میان کشورهای منطقه است و باید از همه این ظرفیت ها استفاده شود. 

وی با اشاره به نقش مردم عراق و مرجعیت این کشور بر ایجاد اتحاد، یکپارچگی و برگزاری انتخابات آزاد و خوب در عراق تأکید کرد.

خاطرنشان می‌شود، در این دیدار در خصوص مسایل منطقه ای نیز بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها