«انقلاب اسلامی» و «اسلام» در وصیت‌نامه شهدای مازندران (۱)

شهدای مازندران در وصیت‌نامه‌های خود به موضوع «انقلاب اسلامی» و «اسلام» پرداختند.
کد خبر: ۴۴۰۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۷ - 31January 2021

«انقلاب اسلامی» و «اسلام» در وصیت‌نامه شهدای مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، شهدای مازندران در وصیت‌نامه‌های خود به موضوع «انقلاب اسلامی» و «اسلام» پرداختند که از نظر می‌گذرانیم.

شهید محمد اسماعیل اجاقی

نام پدر: علیجان

تاریخ تولد: ۱۳۴۸

تحصیلات: پنجم راهنمائی

منطقه عملیات: مجنون

تاریخ شهادت:۱۷/۲/۱۳۶۶

وضعیت اشتغال: بخش دولتی

اکنون که انقلاب اسلامی‌مان می‌رود تا جنبه جهانی بخود بگیرد و تمامی فرعون‌ها و طاغوت‌ها را سرکوب و از میان بردارد و یک حکومت اصیل اسلامی و الهی را در سراسر جهان برقرار نماید. امام از آنجا که در هر عصر و زمانی جاه‌طلبان و شیطان صفتانی که در طبیعتی جز درندگی ندارند و برای غارت مردمان مستضعف و مظلوم دستان آلوده خود را بهر خونی آغشته می‌کنند اینک برای برانداختن این انقلاب که سد عظیمی است در برابر غارتگری و درندگی دژخیمان از هیچ فرصتی دریغ ننموده و همواره سعی بر این داشته‌اند که لطمه‌ای هرچند کوچک به این انقلاب وارد کنند؛ و یا اگر]قادر بر سرکوبی آن نیستند، حداقل از گسترش آن جلوگیری کنند و تا آنجا که در توان دارند، آنرا محدود کنند. اما غافل از آنکه انقلابی که رهبری این چنین قاطع و استوار و امتی این چنین قاطع و استوار و فداکار و خدائی و جوانانی این چنین ایثارگر را داراست هرگز شکست نخواهد خورد و به هیچ عنوان ذلت و خواری و ننگ را نخواهد پذیرفت و حاضر به محدود ساختن انقلاب اسلامی نخواهد شد.

ما انقلاب نکردیم، فقط برای خودمان که محدود باشد، بلکه انقلاب ما باید صادر شود این انقلاب باید گسترش یابد و برای گسترش بخشیدن به این انقلاب نیاز به ایثار فرا رسیده است زمان آن رسیده است که به پیمان و میثاقی که با خدای خویش بسته‌ایم عمل کنیم و باید ثابت کنیم که ما واقعاً ادامه دهندگان راه خونین حسین (ع) هستیم.

شهید علیرضا احمدپور

نام پدر: عبدالله

تاریخ تولد:۵/۶/۱۳۴۴

تحصیلات: سوم راهنمائی

تاریخ شهادت:۱۰/۲/۱۳۶۱

وضعیت اشتغال: دانش آموز‌ای

برادران شما‌ ای جوانان برومند شما دیگر باید فهمیده باشید که این گروهک‌ها اعمال شیطانی انجام می‌دهند. شما الان باید حافظ این انقلاب باشید دیگر این کار‌ها را باید کنار بگذارید این انقلاب را خدا و امام و زمان حفظ می‌کنند. امام ما را امام زمان حفظ می‌کند، و الا ما یا دامان شرق بودیم یا دامان غرب قدر امام را بدانید. ‌ای مردم قدر امام را بدانید من که امامم را ندیده‌ام، اما حرف‌های او اعمال او باعث می‌شد که من شیفته او بشوم.

شهید فرامرز گلوگاهی

نام پدر: قدرت الله

تاریخ تولد: ۱/۱۱/۱۳۴۴

تحصیلات: دیپلم

منطقه عملیات: فاو

تاریخ شهادت: ۱۵/۴/۱۳۶۷

وضعیت اشتغال: بخش دولتی

همه یکدل و یکدست شوید برای رشد و پیروزی انقلاب اسلامی و به فکر پست و مقام و مادیات نباشید و چرا که به قول امام جعفر صادق (ع) دنیا مانند آب دریاست که هر چه شخص تشنه از آن بیشتر بیاشامد تشنگیش بیشتر تا اینکه او را بکشد. ولی شما‌ها خیلی والاتر و ارزشمندتر از این‌ها هستید و فقط برای خدا و رضای او قدم بردارید که اگر خدای ناخواسته تهمتی یا ناروای در کار بود، مثل شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی باشید که می‌فرمودند: برای خدا کار می‌کنم و شکایتم را پیش خدا خواهم برد.

شهید محمدحسین قلندری

نام پدر: حاج مهدی

تاریخ تولد: ۱/۶/۱۳۴۲

تحصیلات: دیپلم

منطقه عملیات: مریوان

تاریخ شهادت: ۲۶/۱۲/۱۳۶۶

وضعیت اشتغال: بخش دولتی

برادران و خواهران قدر این انقلاب نو پای اسلامی را بدانید، چون لحظه‌ای غفلت کفران نعمت باعث این می‌شود تا فاصله از اسلام بگیریم و جبران آن بس مشکل و دشوار می‌باشد.

شهید مسلم قاسمی علی‌تپه

نام پدر: قربانعلی

تاریخ تولد:۱۰/۱/۱۳۲۸

منطقه عملیات: اروند رود

تاریخ شهادت:۲۷/۱۱/۱۳۶۲

وضعیت اشتغال: بخش دولتی

شما برادران تا آنجایی که رمق دارید و تا آخرین قطره خون از اسلام و روحانیت اصیل دفاع کنید و ادامه دهنده راه شهیدان باشید.

شهید علی محمدپور

نام پدر: محمد

تاریخ تولد:۲۰/۶/۱۳۴۸

تحصیلات: دوم راهنمایی

منطقه عملیات: ام الرصاص

تاریخ شهادت:۴/۱۰/۱۳۶۵

وضعیت اشتغال: دانش آموز

همیشه تابع اسلام باشید و بدانید اسلام تنها راه نجات ظلمتهاست و هر که از اسلام متابعت نکند یعنی (خسر الدنیا الاخره) شده است و در دنیا و آخرت زیان برده است از شما می‌خواهم به نماز و دعا بیشتر اهمیت بدهید و در مراسم مذهبی و در مراسم حسین (ع) شرکت کنید.

شهید مهران کابلی

نام پدر: حاجی

تاریخ تولد:۱/۱/۱۳۴۰

تحصیلات: دیپلم

منطقه عملیات: بانه

تاریخ شهادت:۱۳/۲/۱۳۶۶

وضعیت اشتغال: بخش غیر دولتی

من اسلام بزرگ را مکتبی سازنده جهان و کامل می‌دانم و چیزی را بالاتر از آن نیافته‌ام لیکن حفاظت و پاسداری از آرمان‌های مقدس آن را هرگز با هیچ چیز دیگر مقیاس نخواهم زد.

شهید شهریار (حسین) شریعت‌پور

نام پدر: خلیل

تاریخ تولد:۲/۱۱/۱۳۴۳

تحصیلات: دوم راهنمایی

منطقه عملیات: اشنوبه

تاریخ شهادت:۲۹/۴/۱۳۶۴

وضعیت اشتغال: بخش دولتی

باید رفت باید از حیثیت اسلام دفاع کرد باید به متجاوز فهماند که حمله به سرزمین اسلام چه عاقبت وخیمی برای آن‌ها دارد.

شهید عبدالعلی صیدانلو

نام پدر: عزت الله

تاریخ تولد: ۳/۲/۱۳۴۴

تحصیلات: دیپلم

منطقه عملیات: توپخانه

تاریخ شهادت:۲۰/۸/۱۳۶۴

وضعیت اشتغال: بخش دولتی

خدایا جای آن دارد که برای حفظ انقلاب از جان و مال مایه بگذاریم نباشد خدای ناکرده شانه از بار سنگین انقلاب خالی کنیم که به خدای احد و واحد قسم فردا در روز قیامت مسئولیم و در مقابل تمام شهدا رو سیاه خواهیم شد و، اما این جنگ که ابرجنایت‌ها بر ملت محروم ما تحمیل کردند تمام اهداف آن‌ها شکست انقلاب و اسلام است آن‌ها از انقلاب از اسلام و از همین نماز و روزه‌های شما هراس دارند، چون جنگ ما برای این است که اهداف اسلام پیاده شود و لاغیر طاغوتی است ما باید با نبردمان تمام محرومان را از زیر یوغ حکمه ابرجنایتکارن بیرون آوریم و نتیجه این جنگمان باید ازادی برای آن‌ها باشد و آزادی با مبارزه بدست می‌آید نه مذاکرات پر توان و راسخ باشید و قدرتمندانه حافظ انقلاب باشید از سیاهی لشگر نهراسید.
ما باید خودمان را بدهکار به انقلاب بدانیم هر کس برای خود خطی درست نکند که باعث تضعیف اسلام شود همه، چون دست واحد بوده و جهت پیروز ینهائی انقلاب و جنگ با گام‌هایی استوار به پیش برویم.

شهید ذبیح الله شفاهی

نام پدر: عباس

تاریخ تولد:۱/۱۰/۱۳۴۶

منطقه عملیات: ام الرصاص

تاریخ شهادت:۴/۱۰/۱۳۶۵

وضعیت اشتغال: بخش دولتی

تلاش شما باید بر مبنای اصول اسلام و قرآن و جهت حفظ پیشرفت میهن اسلامی باشد و هرگز تصور بی‌تفاوتی نسبت به انقلاب و رهبر کبیرمان به سرتان نزند.

شهید علی اصغر مرآت

نام پدر: رمضان

تاریخ تولد:۲۷/۱۰/۱۳۳۱

تحصیلات: دیپلم

منطقه عملیات: رقابیه شوش

تاریخ شهادت:۵/۱/۱۳۶۱

وضعیت اشتغال: بخش دولتی

مسأله دیگری که وارد می‌کند تا در راهی که در پیش گرفته‌ام و ترتیب و تشویقم می‌کند حدود چهارده قرن از ظهور اسلام می‌گذرد، بجز در صدر اسلام می‌گذرد دیگر حکومت اسلامی برقرار نشد؛ و مسلمانان جهان همین‌که کم کم باورشان می‌شد که اسلام حکومت ندارد، و جوانان ساده دل همینکه از محیط دبیرستان پا به دانشگاه نهادند و برای اینکه خدمتی به جامعه خود کنند و بدون توجه و مطالعه اسلام و با دست ناپیدا استکبار جهانی به دامن شرق و غرب سقوط می‌کردند، و جدائی از اسلام را توجیه می‌کردند که اسلام قانون حکومتی ندارد، و سال‌ها این نیروی عمال آب به آسیاب دشمن می‌ریخت و امروز که به رهبری این فرزند حسین حکومت اسلامی در حال تکوین و برقراری است باید همه و همه بکوشند تا نسل آینده و مسلمانان جهان و گمراهان کنونی دریابند که اسلام از بدو بستن نطفه تا بعد از مرگ یک انسان قانون دارد، و برای برقراری حکومت جهانی قانون دارد تا چه رسد به یک منطقه جغرافیایی من به جبهه می‌روم تا با کشتن کافران و ستمکاران و استثمارگران در برقراری حکومت اسلامی سهمی داشته باشم؛ و با شهادتم مظلومیت اسلام را به جویندگان حق و حقیقت نشان داده باشم.

شهید حمید جدیدی

نام پدر: حسین

تاریخ تولد:۲۷/۴/۱۳۴۷

تحصیلات: سوم راهنمائی

منطقه عملیات: فاو

تاریخ شهادت:۲۲/۱۲/۱۳۶۴

وضعیت اشتغال: دانش آموز

برادران پاسدار و جوانان مسلمان را دعوت به استقامت و پاسداری تا آخرین قطره خون و اداره کنندگان پست‌های مملکتی را به وحدت کلمه پیروی مطلق از امام می‌خوانم، چون ما هم اکنون زیر پرچم‌دار اسلام هستیم، و باید آن را همه‌گیر کنیم و برای نگهداریش حتی جان ناقابل‌مان را باید هدیه کنیم، والا وای بر احوال ما اگر این انقلاب نابود شود و بدانید که حفظ انقلاب از جان مبارک صاحب الزمان (عج) واجبتر است چه بسا به جان بی‌ارزش خودمان.

شهید رحمت خلیلی

نام پدر: مصطفی

تاریخ تولد:۲/۱/۱۳۲۷

تحصیلات: ششم نظام قدیم

منطقه عملیات: پاسگاه زید

تاریخ شهادت:۳۰/۳/۱۳۶۶

وضعیت اشتغال: بخش دولتی

از اینکه به جبهه رفتم فقط برای اسلام و آزاد ساختن دین اسلام از دست مستکبرین بود باید بگویم دنیا جز خالص بودن در راه خدا ارزش دیگری ندارد و از روزی که امام به ایران آمد اهمیت وجود او را درک کردم و رساله عملی او را عمل کردم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها