«انقلاب اسلامی» و «اسلام» در وصیت‌نامه شهدای مازندران (۲)

شهدای مازندران در وصیت‌نامه‌های خود به موضوع «انقلاب اسلامی» و «اسلام» پرداختند.
کد خبر: ۴۴۰۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳ - 02February 2021

«انقلاب اسلامی» و «اسلام» در وصیت‌نامه شهدای مازندران (۲)به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، شهدای مازندران در وصیت‌نامه‌های خود به موضوع «انقلاب اسلامی» و «اسلام» پرداختند که قسمت دوم از این مجموعه را از نظر می‌گذرانیم.

شهید برارجان غلامزاده میر

نام پدر: تقی

تاریخ تولد:۲/۵/۱۳۳۴

تحصیلات:فوق دیپلم

منطقه عملیات: خرمال

تاریخ شهادت:۲۶/۱۲/۱۳۶۶

وضعیت اشتغال:بخش غیردولتی

باید از حسین (ع) آموخت مرگ سرخ به از زندگی ننگین است درست که زندگی با زن و پدر و مادر عزیز است، اما اسلام عزیزتر است زندگی بدون مکتب اسلام معنا ندارد آن چیزی که به زندگی آبرو وقار می‌دهد اسلام است هم برای این دنیا برنامه دارد و هم برای آن دنیا.

همانطوری که در طول سال تحصیلی شما را سفارش به اسلام و قرآن می‌کردم یادمان نرود در سرلوحه کارتان اسلام و قرآن باشد.

شهید یحیی محسنی

نام پدر: جانبرار

تاریخ تولد:۲۰/۶/۱۳۴۵

تحصیلات: پنجم ابتدائی

منطقه عملیات: ام الرصاص

تاریخ شهادت:۴/۱۰/۱۳۶۵

وضعیت اشتغال: بخش دولتی

به عنوان دوستی صمیمی هر چند کوچک می‌گویم شما‌ها هم در خط امام باقی بمانید و فعالیت کنید و کوشش کنید که این انقلاب را یاری نمائید و از گوشه گیری پرهیز نمائید و این را خودتان بهتر می‌دانید که در مقابل خون شهیدان مسئول هستید که دارید که راه شهیدان را ادامه دهید حتی اگر جانتان را در این راه فدا سازید، چون هر کاری را برای انقلاب عزیزمان بکنیم کم کردیم چرا که سعادت اخرویمان را مدیون انقلاب اسلامی‌مان هستیم و یک مسئله اینکه اخلاق اسلامی‌تان را حفظ نمائید و آنرا سرلوحۀ زندگیتان قرار دهید.

شهید سید رضا رستار

نام پدر: سید عباس

تاریخ تولد:۱۹/۳/۱۳۴۶

تحصیلات:اول راهنمائی

منطقه عملیات: قلاویزان

تاریخ شهادت:۱۳/۴/۱۳۶۵

وضعیت اشتغال: بخش غیردولتی

اسلام تنها دینی است که نجات انسان‌ها را خواهد کرد و با اعتقاد به ولایت و امامت مولایمان امیرالمؤمنین که جانشین و وصی بلافصل پیامبر اسلام (س) می‌باشد.

انقلاب ما همانند انقلاب بزرگ پیامبر اسلام (ص) جهت حاکمیت الله و حق و حقیقت و نابودی ظلم و ستم و تجاوز بوجود آمده است عزیزان در اول اسلام طرفداران اسلام و انقلاب پیامبر (ص) ابتداء دو نفر علی (ع) و خدیجه (س) و بعد چند نفر شدند و بعد یک مقدار زیادتر شدند، اما ما می‌بینیم آنان با همان عدۀ کم آن چنان فداکاری از خود نشان داده اند که یاسر را با آن وضع و زنش را با آن وضع عجیب شکنجه می‌دهند که دست از اسلام و پیامبر بردارند، ولی آنان تا آخرین لحظه مقاومت کردند و به شهادت رسیدند هر شکنجه و سختی را متحمل می‌شدند، ولی دست از اسلام و انقلاب و پیامبر بر نداشتند خلاصه توانستند با رهبری پبامبر (ص) اسلام را جهانگیر کنند و نابودی ستم و ظلم را در کل جهان تهدید کنند و به گوش جهان برسانند حال این انقلاب ما استقرار همان انقلاب و زنده کننده همان انقلاب است پس از طرفداران اسلام و حق و انسانیت بیائید با هم تا سر جان دفاع از این انقلاب بزرگ کرده و از هیچ مشکل و سختی و تهدیدی را سوی دشمنان اسلام ترسی بخود راه ندهیم. عزیزان اسلام و انقلاب اسلامی دارد جهانگیر می‌شود فداکاری کنید.

شهید رضا علیجانپور

نام پدر: حسینجان

تاریخ تولد:۴/۳/۱۳۴۴

تحصیلات: اول دبیرستان

منطقه عملیات: فاو

تاریخ شهادت:۱۱/۲/۱۳۶۵

وضعیت اشتغال: دانش آموز

این را بدانید که ما در مقطع حساس بسر می‌بریم و اگر خدای نخواسته اسلام شکست بخورد تا مدت‌ها نمی‌توانیم سربلند کنیم دیگر آزاد نیستیم که برای مولایمان حسین (ع) مراسم عزاداری برگزار کنیم و مجلس روضه خوانی داشته باشید و بالاخره دینتان را از شما می‌گیرند و بدانید‌ای عزیزان-اسلام عزیز امروز مظلوم است و این اسلام آنقدر عزیز است که زهرا (س) ۱۸ ساله برایش جان داده و همچنین ائمه معصومین صلوات الله علیهم اجمعین.

شهید انوشیروان هاشم پور

نام پدر:رحمت الله

تاریخ تولد:۲۰/۱۱/۱۳۴۱

تحصیلات: دیپلم

منطقه عملیات: سردشت

تاریخ شهادت:۲۷/۴/۱۳۶۲

وضعیت اشتغال: بخش دولتی

شما‌ ای دوستان و رفقای عزیز ادامه دهنده را هم باشید تا اسلام و قرآن برای همیشه زنده نگه داشته شود.

شهید عباس احمدی نژاد

نام پدر: یارعلی

تاریخ تولد:۲۷/۴/۱۳۴۱

تحصیلات: دیپلم

منطقه عملیات:
تاریخ شهادت:۱۴/۲/۱۳۶۲

وضعیت اشتغال:بخش دولتی

از برادران نیز تقاضا دارم که راهرو راه دیگر شهدا و من باشند و برای پاسداران از این انقلاب بزرگ حداکثر سعی و کوشش خود را نمایند، زیرا امید تمام ملت مستضعف جهان چشم امیدشان به انقلاب ما است.

شهید کاظم اکبرنتاج بیشه

نام پدر: علی اکبر

تاریخ تولد:۷/۴/۱۳۴۶

تحصیلات: پنجم ابتدائی

منطقه عملیات: سومار

تاریخ شهادت:۱۹/۳/۱۳۶۶

وضعیت اشتغال: بخش دولتی

در حدود ۲۵۰۰ سال در زیر سلطه حکومت منحوس پهلوی و ابرقدرت‌های جهانی روزگاران سیاهی را یکی پس از دیگری پشت سرگذاشته، اما مردم به این روزگاران راضی نبودند و به کمک روحانیون مذهب شیعه خون و قیام (قم) و به کمک مرجع تقلید امت و امت بزرگ اسلامی انقلاب کردند که امام فرمود انقلاب ما انفجار نور بود و این انقلاب در همه حال مستدام و استوار به روند تکمیلی خود ادامه خواهد داد و هر چیزی به در مقابل این انقلاب سد شود منهدم خواهد شد.

شهید محمد شمس قاسمی

نام پدر:حشمت

تاریخ تولد:۲۲/۲/۱۳۴۱

تحصیلات: دوم دبیرستان

منطقه عملیات: پاسگاه زید

تاریخ شهادت:۲۳/۴/۱۳۶۱

وضعیت اشتغال: بیکار

برادران و خواهران عزیز توجه داشته باشید که از صدر اسلام تاکنون هزاران جریان انحرافی پیش آمدند که می‌خواستند اسلام را به انحراف بکشانند، اما در همه حال کسانی بودند که با این جریان‌های انحرافی مقابله کردند البته منظور از انحراف شدن اسلام نه به این است نه به این است که خود اسلام انحراف پیدا می‌کند، بلکه اسلام را در نظر ما طور دیگری جلوه می‌دهند و خداوند در قرآن وعده داده است که اسلام و قرآن را حفظ خواهد کرد، گاهی روان انسان مریض می‌شود و احتیاج به طبیب دارد و تنها طبیبی که می‌تواند قلب و روان انسان را آرامش بخشد و روحانیت است که راه صحیح اسلام را بما نشان می‌دهد و طریق نزدیک شدن بخدا را بما می‌آموزد که قرآن می‌فرماید همانا با یاد خداست که دل‌ها آرام می‌گیرد و اینچنین است که امام عزیز می‌فرماید که اسلام بدون روحانیت نمی‌شود بعد از انقلاب کسانی آمدند می‌خواستند اسلام را به انحراف بکشند و اسلام را با اضافه کردن پسوند یا پیشوند طور دیگری جلو دهند آیا به جز روحانیت کسان دیگری بودند که مقابله با این افکار انحرافی کردند؟ آیا تمام حمله آن‌ها بجز به روحانیت به کسان دیگری بوده است؟

شهید محمد مصطفی‌پور

نام پدر:احمد

تاریخ تولد:۸/۴/۱۳۴۹

تحصیلات: سوم راهنمایی

منطقه عملیات: فاو

تاریخ شهادت:۲۲/۱۱/۱۳۶۴

وضعیت اشتغال: دانش آموز

من خود را لایق این نمی‌بینم که بتوانم با ملتی که این چنین با دادن خون‌های زیاد اسلام واقعی و آزادی به تمام معنا را برای ایران به ارمغان آورده و کشور اسلامیمان را در نزد جهانیان روز سفید نموده و پیامبر (ص) خوشنود نموده اند پیام بدهم فقط می‌خواستم برای لحظه‌ای کوتاه به فکر فرو رفته و حقیقت محض را در نظر آوردید فقط به این فکر باشید که آیا می‌شود همچنان نگاه کرد و دید که اسلام غریب شده اسلامی که در طی سالیان دراز آماج حملات مشرکین و مستکبرین بوده و هم اکنون به فداکاری ما نیاز دارد رهایش نموده آیا نباید به حرف پروردگاری که این تعمت را به ما ارزانی داشته گوش دهیم آیا فکر می‌کنید خدایی که تا این حد توانایی دارد نمی‌تواند دینش را که جز اسلام نیست در جهان پاینده نماید خیر، هر که این فکر را بر سر می‌پروراند بدانید که در گمراهی بسر برده و احتمال رسیدنش به خدا کم می‌باشد.

خدا ما را توسط این جنگ مورد آزمایش قرار داده است و خوشا بحال آن کس که در این امتحان قبول شده و موجب رضایت خدایش را فراهم آورد پس این ما هستیم که به اسلام احتیاج داریم نه اسلام به ما.

شهید علی اکبر دانشی

نام پدر:محمد

تاریخ تولد:۵/۶/۱۳۴۰
تحصیلات: پنجم ابتدائی

منطقه عملیات: ام الرصاص

تاریخ شهادت:۱۱/۲/۱۳۶۱

وضعیت اشتغال:بخش دولتی

بگذارید با خون جوانان مسلمان درخت انقلابمان رشد کند و جهان را در زیر سایه خود گیرد.

شهید علی برزگر

نام پدر: رجبعلی

تاریخ تولد:۷/۴/۱۳۴۶

تحصیلات: سوم دبیرستان

منطقه عملیات:

تاریخ شهادت:۹/۶/۱۳۶۰

وضعیت اشتغال: بخش غیردولتی

پدر و مادر عزیزم، چون مسئله ایران است که باید آزاد گردد و دور از سلطه‌گر باقی بماند و انقلاب اسلامی است که باید تداوم یابد دیگر زندگی ذلت بار با قیام پیامبرگونه امام و امت شهیدپرور پایان پذیرفت و با عزت و افتخار زیستن آغاز دمیدن گرفت بعد از این در تربیت بچه‌ها و نسل‌های آینده بیشتر همت گمارید و آن‌ها را مکتبی و وطن دوست بار آورید.

شهید سبز علی دماوندی خطیر

نام پدر: اسماعیل

تاریخ تولد:۲۱/۱۲/۱۳۴۳

تحصیلات: سوم دبیرستان

منطقه عملیات: پاسگاه زید

تاریخ شهادت:۲۳/۳/۱۳۶۵

وضعیت اشتغال: بخش غیردولتی

برادران و خواهران تنها پیروزی شما یعنی پیروزی اسلام در گرو سه چیز است: اولاً اعتقاد و ایمان به خدا و بندگی در برابر او و نفی تمام عبودیتهاست. ثانیاً در وحدت و یکپارچگی شما و پرهیز از تفرقه و نفاق که خواست شیاطین ضد انسانیت و بندگی خداست. ثالثاً در اطاعت بی‌چون و چرا از رهبر بیدار و تزلزل‌ناپذیر، چون موسسی و عیسی و محمد (ص) و علی‌گونه و فرزند پاک و شجاع او حسین بن علی (ع) که برای بندگی خدا در صحرای کربلا آنچنان در مقابل خصم ایستاد که در طول تاریخ نمونه‌ای بجز فرزند برومندش امام امت در مقابل ابرقدرت‌های شرق و غرب نمی‌توان یافت هر روز ما عاشورا و هر زمین ما کربلاست در هر کربلای حسینی است در کربلای ایران حسین زمان امام امت خمینی است که با الهام گرفتن از جد بزرگوارش لرزه بر اندام جنایتکاران تاریخ انداخته است و درصدد برآمد که فساد را ریشه کن کند همچون ابراهیم (ع) بت اعظم را در هم کوبیده پس‌ای برادران و خواهران امروز نشستن و برای حسین گریه کردن دیگر فایده ندارد من نمی‌گویم که بد است بلکه در صورتی خوب است که به عمل در آید همچون اهل کوفه نباشید که امام تنها بماند.

شهید قربانعلی پوراکبر

نام پدر: علی اکبر

تاریخ تولد:

تحصیلات:

منطقه عملیات:

تاریخ شهادت:۱۶/۲/۱۳۶۷

وضعیت اشتغال:

اسلام فرزندانی دارد که از ملکش دفاع می‌کنند بله سربازم سربازی که می‌خواهد پرچم اسلام را به اهتزاز درآورد تا این مزدوران آمریکائی را بیرون کند، چون مولای من علی علیه السلام می‌فرماید دلیرمردان کسانی هستند که بیگانه‌ای بر کوچه و خیابان‌های آن‌ها تاخت و تاز کند.

شهید اسرافیل نیاز آذری

نام پدر: آقا بزرگ

تاریخ تولد:۹/۵/۱۳۴۶

تحصیلات: اول دبیرستان

منطقه عملیات: قلاویزان

تاریخ شهادت:۱۲/۴/۱۳۶۵

وضعیت اشتغال: دانش آموز

بجز خدا با هر ظوابطی که این انقلاب و اسلام می‌دهند مطیع آن باشید و قدر این انقلاب را بدانید چنین انقلاب دیگر گیرمان نمی‌آید.

شهید فریبرز داودپور

نام پدر:حبیب الله

تاریخ تولد:۹/۵/۱۳۴۴

تحصیلات: سیکل

منطقه عملیات: موسیان

تاریخ شهادت:۲۲/۸/۱۳۶۱

وضعیت اشتغال: دانش آموز

اسلام ‌ای مکتب خون و پیام‌ای یاور بی‌کسان و ضعیفان و‌ای دشمن کافران و مستکبران که در راهت هزاران جوان و نوجوان مرد و زن خون عزیزشان را فدا کردند این جاذبه تو از چیست؟ چه چیز است که هر جوان مسلمانی و هر مرد مسلمانی و هر زن مسلمانی در راهت حاضر است جان بدهند و من به قطره قطره خون تمام یاورانی که در راهت مظلومانه و سعادتمندانه جان دادند قسم یاد می‌کنم که از تو و قرآن کریم پاسداری کنم و جان نالایقم را در راه پر عظمت فدا کنم.

شهید علی اعظم حسن نژاد

نام پدر:مختار

تاریخ تولد:۷/۵/۱۳۴۱

تحصیلات: فوق دیپلم

منطقه عملیات: دهلران

تاریخ شهادت:۵/۱۲/۱۳۶۲

وضعیت اشتغال: بخش دولتی

انقلاب اسلامی ما می‌رود تا با برافراشتن این پرچم ابرقدرت‌ها و رژیم‌های ارتجاعی منطقه را که درصدد نابودی اسلام هستند از روی زمین بردارد. برادران در موقعیتی قرار گرفته‌ایم که روزش هر مرحله از انقلاب اسلامی است که خداوند برای ما مقدر می‌کند.

شهید حسنعلی طلودی

بنابر سخنان ائمه خدا وعده خداوند بر این است که دینش بر همه مرام‌ها و دین‌ها و نظام‌ها پیروز می‌گردد و خداوند دینش را خود حفظ می‌کند نه دست از دین می‌کشید و نه کسی را تاوان آن باشد که دین خدا را نابود کند و خداوند می‌گوید اگر کسی نباشد در روی کره زمین از دین خدا حمایت کند جز حجتش بوسیله حجت خود دین را حفظ خواهد کرد.

خداوند می‌فرماید: لو الا الحجه لساخت الارض به اهل‌ها اگر در جهان کسی نباشد جز ابراهیم خلیل خداوند بوسیله او دینش را حفظ می‌کند حالا که قرار است دین خداوند را خدا حافظ باشد درخواست مومن از خداوند متعال باید این باشد که پروردگار رحمت را به ما عطا کن و توفیق ده که دین تو بدست ما احیای گردد و این توفیق را از ما سلب نکن که ما نظاره‌گر باشیم لذا مومن همیشه خود را بدهکار می‌داند نه طلبکار آن کسانی که خود را طلبکار می‌دانند و می‌گویند انقلاب برای ما چه کرده است او در ایمانش و اصل توحید مومن نیست آن خسته شدگان از انقلاب باید در خود بررسی کنند نه به دنبال دریافت مواجب آن‌ها در خدائی خدا شک دارند آن‌ها ایمانشان در حد تصورشان است آن‌ها دنیا را با قیامت اشتباه گرفتن و باید در خود تجدید نظر کنند که خدا را می‌خواهند یا خدا را برای خود می‌خواهند و اگر خدا و دین را با منافع ظاهری مغایرت دیدند باید خدا را رها کرده یا منافع خود را این سوالی است که خسته شدگان از انقلاب باید جوابگو آن باشند و حزب الله همیشه خود را بدهکار می‌داند.

شهید سید کمال الدین حسینی نیاء

نام پدر:سید کریم

تاریخ تولد:۲/۵/۱۳۳۹

تحصیلات: دیپلم

منطقه عملیات: رقابیه

تاریخ شهادت:۳/۱/۱۳۶۱

وضعیت اشتغال: دانش آموز

به روئسای دولت و کارمندان نهاد‌های انقلابی که بعد از انقلاب و افراد تابعه آن‌ها و دیگر ارگانها: ای روئسا و کارمندان نهاد‌های انقلاب که بعد از انقلاب توسط خون شهیدان و از دست دادن دست و پای معلولین و از دست دادن مال‌های مستضعفین به این پست‌ها گمارده شدید راهی را روید که خواسته همان شهدا و معلولین و مستضعفین باشد که آن هم راهی جز راه اسلام و پیروزی انقلاب اسلامی چیزی بیش نخواهد بود و همان پیمودن خط امام نکند که این پست‌ها و مقام‌ها شما را گول بزند و برای آن همدیگر را بدین وسیله و توسط جار و جنجال شما دشمنان انقلاب اسلامی نفس تازه کشند و خوشحال گردند و بر عکس خانواده‌های شهدا و معلول و مستضعف چشم به انقلاب دوخته و غمگین و نا امید شوند و از آینده انقلاب نیز نگران، پس بنگرید و با چشم دل ببینید که چگونه شدید که اگر ناسپاسی کنید اوست که شما را رسوا و حیله تان را بر ملا خواهد ساخت و به آنجایی که فکرشان را نخواهید کرد بازگشتتان خواهد بود.

شهید حسینعلی طالشیان

نام پدر: جعفر

تاریخ تولد:۱۷/۴۰/۱۳۴۴

تحصیلات: دوم دبیرستان

منطقه عملیات: ماهشهر

تاریخ شهادت:۵/۷/ ۱۳۶۵

وضعیت اشتغال: دانش آموز

شما باید راهرو و خط اصیل انقلاب و اسلام و قرآن باشید و رهبر کبیر انقلاب باشید در خط شهیدان که همان خط اسلام است پایدار بمانید وگرنه به عذاب الهی دچار و معذب خواهید شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار