شگفتانه عماریار به مناسبت دهه فجر/ در این روزها چه فیلم‌هایی ببینیم

سامانه عماریار به مناسبت فرارسیدن چهل‌ودومین فجر انقلاب اسلامی، فیلم‌های حوزه کودک و نوجوان را به صورت رایگان نمایش می‌دهد.
کد خبر: ۴۴۰۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹ - 01February 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سامانه عماریار به مناسبت فرارسیدن چهل‌ودومین فجر انقلاب اسلامی، برنامه‌های ویژه‌ای را برای این دهه در نظر گرفته است، از رایگان کردن فیلم‌های کودک و نوجوان تا معرفی فیلم‌های متناسب برای تماشا در این روز‌ها که در ادامه مرور می‌شوند.

تماشای رایگان آثار کودک و نوجوان
در این روز‌ها که مصرف آثار چندرسانه‌ای به‌ویژه «فیلم» و «سریال» در فضای مجازی جهش پیدا کرده است و کودکان و نوجوانان هم مخاطب ویژه این دسته از محصولات فرهنگی هستند، عماریار با دغدغه ارائه محتوای سالم، جذاب و آموزنده به خانواده‌ها و مخاطبان، هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر از صفحه ویژه «کودک و نوجوان» خود با بیش از هزار قسمت کارتون، انیمیشن، فیلم سینمایی و سریال رونمایی کرد.

تماشای تمام آثار صفحه کودک و نوجوان عماریار در سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به مدت ۱۰ روز رایگان، همراه با مصرف اینترنت نیم‌بها خواهد بود.

تخفیف‌های ویژه خرید اشتراک و کارگاه‌های آموزشی
تخفیف ۳۰ درصدی برای خرید اشتراک‌های ۳ ماهه، ۶ ماهه و ۱ ساله عماریار و همچنین کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی، دیگر طرحی است که عماریار در ایام‌الله دهه فجر برای شما مخاطبان عزیز در نظر گرفته است. علاقه‌مندان می‌توانند با استفاده از کد تخفیف FAJR۹۹ از این امتیاز در نظر گرفته شده بهره ببرند.

سفر به تاریخ انقلاب
طرح دیگری که سامانه عماریار هم‌زمان با چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در نظر گرفته، معرفی بسته فیلم «فجر چهل‌ودوم» است که مخاطبان با تماشای این آثار، می‌توانند به تاریخ انقلاب سفر کنند، با وقایع و چهره‌های تأثیرگذار انقلاب بیشتر آشنا شوند. در زیر برخی این آثار مرور شده است.

مستند مهدی عراقی را بکش
این فیلم، مروری بر چهار دهه زندگی و مبارزات شهید حاج «مهدی عراقی» است و از ماجرای آشنایی او با شهید نواب صفوی تا شهادتش را روایت می‌کند.

شهید مهدی عراقی از اعضای فدائیان اسلام و از پایه‌گذاران اولیه حزب مؤتلفه اسلامی در ایران بود. او پس از انقلاب، به‌عنوان اولین مسئول زندان قصر تهران معرفی شد و سپس به ریاست شورای مرکزی بنیاد مستضعفان انتخاب شد. سرانجام گروهک فرقان در ۴ شهریور ۱۳۵۸، مهدی عراقی و پسرش حسام را ترور کرد.

مجموعه مستند در برابر طوفان
این مجموعه، روایتگر تاریخ سیاسی و اجتماعی پهلوی دوم از زمان محمدرضاشاه تا انقلاب اسلامی است. در این اثر، صدا‌ها و تصاویر دیده‌نشده از تاریخ معاصر کشور به نمایش در می‌آیند و قسمت دهم این مستند، سقوط رژیم پهلوی، تعیین دولت موقت و ورود امام خمینی (ره) به ایران را بررسی می‌کند.

فیلم سینمایی ماجرای نیمروز
«ماجرای نیمروز»، پس از برکناری بنی‌صدر از مقام ریاست جمهوری در سال‌های نخست انقلاب روایت می‌شود که سازمان مجاهدین، اقدام به عملیات تروریستی و ایجاد ناامنی در کشور کرده است. در این میان، چهار پنج جوان حزب‌اللهی در سازمان اطلاعات سپاه که هنوز به شکل تشکیلاتی پا نگرفته، مشغول به کار هستند و به دنبال نابودی اعضای منافقین، مسئول دفاع از مردم و انقلاب می‌شوند.

مستند هاشمی زنده است
این مستند، روایت جنجالی از زندگی سیاست‌مدار بزرگ تاریخ معاصر ایران است. این اثر ضمن بررسی تاریخ معاصر کشورمان در سال‌های فعالیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، روایتگر حیات انقلابی، سیاسی و اجتماعی ایشان نیز هست.

مجموعه مستند خامنئی
مجموعه مستند «خامنئی»، توسط گروه مستندسازی تلویزیون المنار ساخته شده است و سیر زندگی مقام معظم رهبری را از بدو تولد در سال ١٣١٨ تا انتصاب ایشان به رهبری در سال ١٣۶٨ روایت می‌کند. این اثر، حاصل تلاش و کوششی طولانی است که پرده از اسرار پنجاه سال زندگی رهبر معظم انقلاب برمی‌دارد، تا به ما درس غرور و افتخار بدهد. در عین حال باید گفت که این زندگی‌نامه نیز نمایش همه چیز نیست و هنوز اسرار ناگفته بسیاری از این زندگانی بابرکت باقی می‌ماند.

مستند بسته ۵۷
این مستند، به خاطرات پیتر شولاتور خبرنگار آلمانی که به هنگام بازگشت امام خمینی (ره) از پاریس به تهران همراه ایشان بود، اختصاص دارد. امام (ره) قبل از بازگشت از پاریس به تهران، بسته‌ای به شولاتور امانت می‌دهد و از او می‌خواهد در صورتی که به تهران نرسید، پیتر بسته را منتشر کند. این بسته که محتوای آن متن پیشنهادی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بود تا لحظه مرگ این خبرنگار، نزد وی به امانت ماند.

فیلم‌های سازمان، پدر طالقانی، به نام خلق، انقلاب بدون مرز، آسوده بخواب کوروش، در لباس سربازی، ابراهیم، داستان یک پایان، پرونده ناتمام، ملاقات در مدار بسته، رزم آرزم، پرونده ناتمام، هدایت الله، انقلاب بحرین، قائم مقام، مأمور، برپاخیز، پایان غرور و ... دیگر آثار بسته ویژه عماریار در ایام‌الله دهه فجر است.

مخاطبان و علاقه‌مندان می‌توانند برای بهره‌مندی از این طرح‌ها و تماشای به‌روزترین فیلم‌های جبهه فرهنگی انقلاب، به سایت «عماریار» به نشانی Ammaryar.ir مراجعه کنند.

همچنین جهت خوانش گفت‌وگوها، حواشی، نقد‌ها و یادداشت‌های پیرامون این فیلم‌ها، به بلاگ عماریار تحت عنوان «راه‌نوشت» به نشانی Blog.ammaryar.ir مراجعه نمایند.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار