معرفی کتاب؛

«انقلاب و چهنو»

کتاب «انقلاب و چهنو» دربرگیرنده خاطرات تلخ و شیرین اهالی محله چهنو مشهد در دوران مبارزه با رژیم طاغوت است.
کد خبر: ۴۴۰۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱ - 01February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، کتاب «انقلاب و چهنو»، خاطرات اهالی محله چهنو مشهد از دوران انقلاب است که اداره فرهنگی اجتماعی منطقه ۶ مشهد آن را گردآوری کرده است.

این کتاب توسط نشر بوی شهر بهشت در شمارگان یک هزار جلد در سال ۱۳۹۵ چاپ شده است.

در بخشی از مقدمه کتاب آمده است: انتشارات بوی شهر بهشت با هدف هویت‌بخشی به محله‌های شهر مشهد و مستندسازی انقلاب، خاطرات محلات مشهد را در قالب کتاب‌هایی گرد آورده است. این اقدام از آن رو اولویت می‌یابد که قرار است نسل‌های آینده این رخداد عظیم را درک کرده و از زوایای متفاوت آن را مطالعه کنند.

آن‌هایی که روزهایی پُر التهاب را تجربه کردند و با تمام وجود خواستار پیروزی بودند و لحظات انقلابی را حس کردند که ان‌شاءالله سایه‌سار شاخسار عظیمش سراسر گیتی را فرا خواهد گرفت.

بخشی از کتاب

نان رضوی بخور قوی‌شو، دشمن پهلوی‌شو!

قبل از انقلاب، کنار همین بیمارستان امام رضا (ع)کارخانه نان رضوی بود. موقع راه‌پیمایی‌ها، صبح بدون صبحانه از خانه می‌زدیم بیرون، برای همین خیلی وقت‌ها به جای صبحانه و ناهار، کیک و کلوچه می‌خریدیم و می‌خوردیم. بین تظاهرکننده‌ها هم پخش می‌کردیم.

یادش بخیر، آن موقع سرپرشوری داشتم و برای پخش کیک و کلوچه هم شعار درست کرده بودم و داد می‌زدم: «نان رضوی بخور قوی شو، دشمن پهلوی شو!»

کتاب «انقلاب و چهنو» در ۱۱۲ صفحه در قطع رقعی توسط انتشارات بوی شهر بهشت به زیور طبع آراسته شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار