یادداشت/

انقلاب اسلامی ایران؛ الگوی «محور مقاومت»

حزب‌الله در لبنان، حشدالشعبی در عراق، انصارلله در یمن و گروه‌های مقاومت اسلامی در فلسطین با الگو گرفتن از انقلاب اسلامی ایران، توانسته‌اند جلوی استکبار جهانی بایستند.
کد خبر: ۴۴۰۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۶ - 02February 2021

انقلاب اسلامی الگوی «محور مقاومت» است/ مقاومت ملت ایران در «دفاع مقدس» متبلور شدگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- سید احمد رضا علوی؛ پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ایران بود که هجمه‌های دشمنان علیه این انقلاب نوپا آغاز شد؛ این هجمه‌ها به این امید انجام گرفت تا این نهضت عظیم در ابتدای راه خود از مسیر خارج و در نتیجه سرنگون شود.

دشمنان نظام و در راس‌شان آمریکا از هر طریقی برای براندازی انقلاب اسلامی مردم ایران استفاده کردند؛ ایجاد دودستگی در بین جریان‌های سیاسی، نفوذ عناصر ضدانقلاب در نهاد‌های تصمیم‌ساز و حساس، حملات تروریستی در نقاط مختلف کشور و زمینه‌سازی برای کودتا نمونه‌ای از فعالیت‌های دشمنان در آن روز‌های حساس بود؛ یکی از مهم‌ترین روش‌هایی که دشمنان برای براندازی انقلاب استفاده کردند، تحمیل جنگی ناعادلانه علیه جمهوری اسلامی ایران بود.

حمله رژیم بعث عراق به کشورمان با حمایت کشور‌های مختلف و با امید «شکست انقلاب اسلامی در چندین ماه»، کلید خورد؛ جنگی که قرار بود با حمایت غربی‌ها طی چند ماه و اشغال تهران توسط صدام تمام شود با مقاومت همه جانبه ملت ایران، هشت سال به طول انجامید و سرانجام با عدم اشغال حتی یک وجب از خاک کشورمان به پایان رسید؛ دفاع مقدس را می‌توان به‌عنوان تبلور مقاومت ملت ایران برشمرد.

پس از جنگ تحمیلی و رحلت امام خمینی (ره) بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، مجددا هجمه‌های دشمنان با امید واهی سرنگونی نظام شدت گرفت؛ نکته مهم این است که در برهه‌های زمانی مختلف این ملت ایران بود که با مقاومتی مثال‌زدنی در مقابل این دشمنان ایستاد، پیروز شد و فتنه‌ها و نقشه‌هایشان را نقش بر آب کرد.

شاید بتوان «تحریم‌های ظالمانه» را آخرین تلاش دشمن برای شکست مقاومت ملت ایران برشمرد؛ تحریم‌ها به بهانه‌های متعدد و در جهات و سطوح مختلف جامعه، تاثیر خودش را گذاشته است، اما نکته بسیار مهم شکست‌ناپذیری ملت در برابر این تحریم‌ها بوده است.

مطلب مهمی که قرار است در این نوشتار به آن توجه شود، الگوگیری «محور مقاومت» از ایستادگی و مقاومت ۴۲ ساله ملت ایران است؛ برخی جریان‌های مردمی و انقلابی در کشور‌های منطقه، مقاومت ملت ایران را سرمشق خود قرار دادند و توانستند جلوی زورگویی استکبار جهانی را بگیرند.

حزب‌الله در لبنان، حشدالشعبی در عراق، انصارلله در یمن و گروه‌های مقاومت اسلامی در فلسطین با تلاش و سرمشق گرفتن از انقلاب اسلامی ایران، توانسته‌اند جلوی استکبار جهانی بایستند و همچون شهدای ایران اسلامی در این راه هزاران شهید را تقدیم کرده‌اند.

اگر بخواهیم به یک نتیجه‌گیری جامع در این نوشتار برسیم، باید بگوییم که مقاومت گروه‌های اسلامی در منطقه که نشات گرفته از مقاومت ملت ایران است، باعث شده تا نقشه‌ها و فتنه‌های غربی‌ها و ایادی‌شان در منطقه نقش بر آب شود.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها