در جلسه مشترک مسئولان بسیج دانشجویی و شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه مطرح شد؛

تلاش دشمن برای حذف سربازان کارآمد نظام/ دفاع مقدس مصداق بارز تکلیف‌مداری است

رئیس سازمان بسیج دانشجویی گفت: تربیت صرفاً در جلسات آموزشی و کلاس‌های تربیتی خلاصه نمی‌شود، بلکه اصل آن در عمل به تکلیف و نقش‌آفرینی در میدان تکلیف رخ می‌دهد و مصداق بارز این رویکرد نیز عرصه دفاع مقدس است.
کد خبر: ۴۴۰۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱ - 01February 2021

حذف سربازان کارآمدی نظام توسط دشمنان/ حضور در عرصه‌ مطالبه‌گری بعضا با ادبیات صحیحی همراه نیستبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «محمدجواد نیک‌روش» رئیس سازمان بسیج دانشجویی در جلسه مشترک با حجت‌الاسلام «محمدجواد حاج علی‌اکبری» رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه طرح تحول و اعتلا سازمان بسیج دانشجویی مبتنی بر بیانات رهبر معظم انقلاب از سال ۱۳۹۷ در بدنه تشکلی و نهادی آغاز شده، اظهار داشت: بسیج دانشجویی در قالب طرح تحول و اعتلا به تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی یا کادرسازی و ایفای نقش برای حل مسائل انقلاب اسلامی خواهد پرداخت.

وی تصریح کرد: تربیت صرفاً در جلسات آموزشی و کلاس‌های تربیتی خلاصه نمی‌شود، بلکه اصل آن در عمل به تکلیف و نقش‌آفرینی در میدان تکلیف رخ می‌دهد و مصداق بارز این رویکرد نیز عرصه دفاع مقدس است که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز درباره دلاورمردان این عرصه می‌فرمایند «ستاره‌هایی که با آن‌ها می‌شود راه را پیدا کرد».

نیک‌روش افزود: زمانی دشمن بر روی حذف «مطهری‌»ها برنامه‌ریزی می‌کرد، ولی الان برای حذف «فخری‌زاده‌»ها و «احمدی‌روشن‌»ها هزینه پرداخت می‌کند؛ چون آن‌ها سربازان کارآمد نظام هستند؛ لذا عرصه فعلی، عرصه نبرد کارآمدی است؛ ما نیز باید سربازان کارآمدی را از نهاد علم به بیرون گسیل دهیم و این فعالیت باید با هدف زمینه‌سازی برای دولت جوان حزب‌اللهی باشد.

وی با بیان اینکه حضور دانشجویان بسیجی برای گفتمان‌سازی مسائل انقلاب اسلامی در خطابه‌های نماز جمعه نیازمند تقویت، پشتیبانی و سعه صدر است، اضافه کرد: مطابق فرمایش رهبر معظم انقلاب، بسیجی هر کسی است که قلب تپنده‌ای برای این نظام و این انقلاب داشته باشد. با این تعریف سعی شده است زمینه رشد و نقش‌آفرینی مؤثر دانشجویان با هر سلیقه‌ای در عرصه‌های مختلف فرهنگی و پژوهشی بسیج دانشجویی فراهم شود. در واقع هدف ما کارآمدسازی است تا جنبش دانشجویی به صورت جز به جز در مسائل و مشکلات ورود داشته باشد و منجر به حل مشکلات انقلاب اسلامی شود.

حجت الاسلام «عین‌الکمال» مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج دانشجویی هم با اشاره به اینکه توجه خاصی در ستاد‌های نماز جمعه به دانشجویان شده، لذا ضروری است تا شاخه دانشجویی ستاد‌ها جدی‌تر پیگیری شود و به صورت ویژه مورد استفاده قرار بگیرند، گفت: باتوجه به ساختار نهادی بسیج دانشجویی در استان‌ها و شهرستان‌ها هم‌افزایی دانشجویان بسیجی با محوریت ائمه جمعه نقطه قوت تشکیلات انقلاب است.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه نیز عنوان کرد: نقشه راه ترسیم شده در بسیج دانشجویی برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب است با این وجود اگر این نقشه راه دقیق پیگیری و اجرا شود نتیجه شیرینی خواهد داشت. به هر روی گرفتاری‌های ما آنجایی است که این فرمایشات مورد غفلت قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی به‌عنوان یک اصل می‌تواند ساختار‌ها را هم اصلاح کند، افزود: اگر نیروهای توانمند و متعهد در جا‌های کلیدی باشند، می‌توانند تحول‌آفرین باشند و ساختار‌های معیوب را اصلاح کنند. بسیج دانشجویی یکی از نقاط اساسی جریان حلقه‌های میانی است که به جهت اهمیت آن در تربیت نیرو قابل قیاس با دیگر نقاط نیست.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه بیان کرد: نهضت مسئله‌محوری ضمن آنکه مسائل را حل می‌کند زمینه رشد نیرو‌ها را نیز فراهم خواهد کرد؛ لذا این حرکت باید در یک منظومه کامل دیده شود که هم شامل مبانی تربیتی و عقیدتی باشد هم موجبات کارآمدسازی را فراهم آورد.

وی با بیان اینکه طرح ولایت یک حرکت با ارزش اندیشه‌ای اعتقادی است نه یک فرآیند، افزود: باید مباحث عقیدتی، تربیتی و توانمند‌سازی را در یک منظومه کامل برای مقاطع مختلف دید تا ختم به تربیت مدیر تراز انقلاب اسلامی شود که یکی از اقدامات موثر در این زمینه، ارتباط مؤثر و برنامه‌ریزی هدفمند با بسیج دانش‌آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان است.

حاج علی‌اکبری با اشاره به اینکه ائمه جمعه سراسر کشور باید مطابق با سیاست‌ها و قواعد کلی شورا نقشه تعالی منطقه خود را طرح‌ریزی کنند؛ لذا یکی از اقدامات این برنامه بهره‌گیری از نخبگان، اساتید و دانشجویان است تا مسائل منطقه خود را ثبت کرده و برای حل آن نیز پیشنهاد ارائه دهند، اضافه کرد: این فرصت می‌تواند زمینه مناسبی برای ورود دانشجویان بسیجی در کار گفتمانی خطابه نماز جمعه باشد تا به همراه و پشتیبانی ائمه جمعه اتفاقات دقیق عینی و مبارکی رقم زده شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه بیان کرد: حضور دانشجویان در عرصه‌های مطالبه‌گری بعضاً با ادبیات و عملکرد صحیحی همراه نیست و با آسیب‌هایی همراه است که باید این آسیب‌ها دقیق مورد بررسی و واکاوی قرار گیرند تا اصل این حرکت ذبح نشود؛ لذا باید نیرو‌های متعهد به ادبیات نقد و به دور از محافظه‌کاری تربیت شوند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار