برای نخستین بار در حوزه فضایی کشور صورت گرفت؛

پرتاب ماهواره‌بر «ذوالجناح» با بهره‌گیری از قدرتمند‌ترین موتور سوخت جامد کشور+ تصاویر

سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع گفت: پرتاب تحقیقاتی ماهواره‌بر ترکیبی ذوالجناح با دستیابی به فناوری قدرتمند‌ترین موتور سوخت جامد در کشور برای نخستین بار در حوزه فضایی صورت گرفت.
کد خبر: ۴۴۰۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴ - 01February 2021

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، «حسینی مونس» سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و به مناسبت روز فناوری فضایی با حضور در برنامه علمی «چرخ» شبکه چهار سیما اظهار داشت: به حول و قوه الهی و با تلاش جهادی دانشمندان صنعت فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، برای اولین بار در حوزه فضایی، نخستین پرتاب تحقیقاتی ماهواره‌بر ترکیبی ذوالجناح با هدف تست زیرمداری با دستیابی به فناوری قدرتمند‌ترین موتور سوخت جامد در کشور صورت گرفت.

پرتاب تحقیقاتی ماهواره‌بر «ذوالجناح» با بهره‌گیری از قدرتمند‌ترین موتور سوخت جامد کشور

وی افزود: این ماهواره‌بر سه مرحله‌ای که از نظر ویژگی‌های فنی قابل رقابت با ماهواره‌بر‌های روز دنیاست، دارای دو مرحله پیشرانش جامد و یک مرحله با پیشرانش مایع است و توانایی حمل ماهواره تا وزن ۲۲۰ کیلوگرم در مدار ۵۰۰ کیلومتری را داراست.

حسینی خاطرنشان ساخت: از مهم‌ترین دستاور‌های این آزمایش فضایی، دستیابی به قدرتمندترین موتور سوخت جامد کشور با تراست بیش از ۷۵۰ تن و صحه‌گذاری سایر فنآوری‌های جدید به کار رفته در این محصول است.

پرتاب تحقیقاتی ماهواره‌بر «ذوالجناح» با بهره‌گیری از قدرتمند‌ترین موتور سوخت جامد کشور

وی تصریح کرد: این ماهواره‌بر پس از تست‌های تحقیقاتی و تثبیت فناوری، آمادگی قرار دادن ماهواره‌های عملیاتی را در مدار خواهد داشت و از ویژگی‌های اصلی آن، کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت دستیابی به اهداف بوده و با توجه به قابلیت پرتاب از سکوی متحرک، امکان قرار دادن ماهواره در مدار خورشید آهنگ فراهم می‌شود که قابلیت‌های خاصی برای ماهواره سنجشی به ارمغان می‌آورد.

پرتاب تحقیقاتی ماهواره‌بر «ذوالجناح» با بهره‌گیری از قدرتمند‌ترین موتور سوخت جامد کشور

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار