رئیس پلیس پایتخت خبر داد؛

دستگیری ۷۴۶ مجرم در طرح «رعد ۴۱»/ کشف بیش از چهار هزار فقره اموال مسروقه

سردار سرتیپ رحیمی با اشاره به برگزاری طرح رعد ۴۱، گفت: در این طرح ۷۴۶ سارق، مالخر و کیف‌قاپ دستگیر شدند.
کد خبر: ۴۴۰۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳ - 02February 2021

دستگیری ۷۴۶ مجرم در طرح رعد ۴۱/ کشف بیش از چهار هزار اموال مسروقهبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «حسین رحیمی» رئیس پلیس پایتخت در حاشیه طرح رعد ۴۱ که صبح امروز (سه‌شنبه) در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد، با اشاره به اینکه در این طرح ۳۶۴ حکم قضایی به مرحله اجرا درآمد، اظهار داشت: در این طرح ۷۴۶ سارق، مالخر، کیف‌قاپ دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: ۴۶ باند سارقین در این طرح متلاشی و چهار هزار و ۲۰۰ قلم کالای مسروقه کشف شده است.

سردار رحیمی ادامه داد: در این طرح ۳۰۰ دستگاه تولیدکننده ارز دیجیتال در سطح تهران کشف و جمع‌آوری و همچنین ۱۶ تن آرد یارانه‌ای کشف شد.

وی با بیان اینکه در این طرح ۹۰۹ پرونده تعیین تکلیف شد، عنوان کرد: ۱۱۴ نفر از محکومین متواری نیز دستگیر و روانه زندان شدند.

رئیس پلیس پایتخت اضافه کرد: بیش از ۱۵ هزار قلم کالای قاچاق در این طرح کشف شد که ارزش ریالی آن‌ها بالغ بر هشت میلیارد تومان است.

سردار رحیمی همچنین با بیان اینکه برخورد با معتادان متجاهر و خرده‌فروشان از اهداف این طرح است، گفت: در این طرح ۴۱ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه به ایام پایانی سال نزدیک می‌شویم، حجم استفاده از خودرو افزایش یافته و این موضوع باعث ایجاد ترافیک به‌خصوص در هنگام عصر شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تأکید کرد: زمان محدودیت تردد از ساعت ۲۱ تا سه بامداد است.

سردار رحیمی در پاسخ به سوالی درباره افزایش سرقت‌ها گفت: در مجموعه هشت ماهه سال جاری، سرقت‌ها دو درصد افزایش یافته است؛ همچنین در همین مدت افزایش هشت درصدی کشفیات را داشتیم.

وی اضافه کرد: در جرایم خشن کاهش داشتیم و مشکلی در این زمینه نداریم؛ از نیمه دوم بهمن با توحه به افزایش خرید پلیس پیشگیری در مراکز خرید و بازار حضور پررنگ‌تری خواهند داشت.

رئیس پلیس پایتخت درباره پخش کلیپ‌های سرقت در فضای مجازی گفت: این اطمینان را به مردم می‌دهیم که به محض وقوع یک سرقت با جدیت کار پی‌جویی، کشف جرم و دستگیری مجرم در دستکر کار قرار می‌گیرد.

سردار رحیمی عنوان کرد: پخش تصاویر سرقت در فضای مجازی باعث تشویش اذهان عمومی است و اگر شهروندان تصویری دارند، این‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن به عنوان سرنخ باید تحویل پلیس دهند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به سوال دفاع‌پرس درباره زیست شبانه و بررسی دوباره این موضوع در شورای اسلامی تهران گفت: هر اتفاقی که قرار است رخ دهد، باید موضوع امنیت آن حل شود؛ همان‌طور که قبلاً هم گفتیم، مخالف این طرح هستیم و تا امنیت آن تأمین نشود، نمی‌توان آن را اجرایی کرد.

وی در ادامه با اشاره به نحوه برخورد یکی از نمایندگان مجلس با سرباز وظیفه پلیس راهور در روزهای گذشته بیان کرد: همان‌طور که حضرت امام (ره) فرمودند «مجلس در رأس امور است» و لذا نیروی انتظامی برای نمایندگان احترام زیادی قائل است؛ اما باید مراقب باشیم و نگذاریم که معاندین از موضوعاتی که رخ داده است، سوءاستفاده کنند؛ زیرا دشمن به دنبال ایجاد اختلاف بین دستگاه‌های خدمتگزار است.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: نباید چنین موضوعاتی را در فضای مجازی و تریبونی که در اختیار داریم، اعلام کنیم و نیروی انتظامی از همان ابتدا که این قضیه اتفاق افتاد، اعلام کرد که از مجاری قانونی، آن را پیگیری می‌کند.

سردار رحیمی با بیان اینکه مسیر ما مسیر قانون است و همه ما در برابر قانون یکسان هستیم، عنوان کرد: دستگاه قضایی و مراجع ذی‌صلاح در مجلس این موضوع را پیگیری می‌کنند و نتایج آن اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار