اعلام برنامه‌های کارگروه قرآن ستاد بزرگداشت دهه فجر

کارگروه قرآن دهه مبارک فجر امسال هم به همت سازمان دارالقرآن و با همکاری دیگر نهاد‌ها و چهره‌های قرآنی کشور برنامه‌های مختلف و متنوعی تدارک دیده‌اند.
کد خبر: ۴۴۰۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳ - 02February 2021

اعلام برنامه‌های کارگروه قرآن ستاد بزرگداشت دهه فجربه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کارگروه قرآن دهه مبارک فجر امسال هم به همت سازمان دارالقرآن و با همکاری دیگر نهاد‌ها و چهره‌های قرآنی کشور برنامه‌های مختلف و متنوعی تدارک دیده‌اند.

این برنامه‌ها توسط نهاد‌هایی چون شورای عالی قرآن، آموزش و پروش، شبکه قرآن، رادیو قرآن و خود کارگروه قرآن به همراه برخی نهاد‌های استانی برگزار می‌شود که در این گزارش جزئیات آن تقدیم می‌شود.

برنامه‌های ملی کارگروه قرآنی

تجدید میثاق با ‌آرمان‌های حضرت امام (ره)

7 بهمن‌ماه سال جاری با حضور جامعه قرآنی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با همکاری دستگاه‌های قرآنی، محفل انس با قرآن کریم برگزار شد.

کاروان قرآنی انقلاب

به تقارن دهه فجر با اولین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، کاروان قرآنی انقلاب، برنامه‌های خود را به شرح ذیل اجرا خواهد کرد که بخشی از این برنامه‌ها با پخش زنده از شبکه قرآن و معارف سیما و شبکه‌های استانی انجام شده و بخشی دیگر در حال برنامه‌ریزی است.

پنج شنبه ۱۸ دی ماه ۱۳۹۹ از ساعت ۱۶ الی ۱۷ عصر محفل انس با قرآن قرآن کریم با حضور خانواده های معزز شهدای مدافع حرم ارتش جمهوری اسلامی ایران، رزمندگان مدافع حرم ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرماندهان عالی رتبه نظامی – انتظامی در مرکز آموزش جوادالائمه (لشگرک)

پنج شنبه ۲۵ دی ماه ۱۳۹۹ از ساعت ۱۶ الی ۱۷ عصر، محفل انس با قرآن کریم در حسینیه بیت الزهرا (س) کرمان (منزل پدری شهید سلیمانی)

یکشنبه ۱۲ بهمن ماه ۱۳۹۹ از ساعت ۹ الی ۱۰ صبح ـ استان هرمزگان، ویژه برنامه قرآنی لحظه ورود حضرت امام خمینی (ره) با حضور خانواده های معظم شهدای مدافع حرم استان، فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح و مدیران ارشد ملی و استانی بر روی عرشه ناو جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس

چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ از ساعت ۱۲:۴۵ الی ۱۴:۰۰ ـ استان مرکزی، محفل انس با قرآن کریم در بیت (زادگاه) حضرت امام خمینی (ره) در شهرستان خمین به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) و حضرت امام خمینی (ره)

دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ از ساعت ۱۲:۴۵ الی ۱۴:۰۰ ـ استان تهران، محفل انس با قرآن کریم همزمان با روز خدمت مؤمنانه و مدافعان سلامت؛ در بیمارستان بقیه الله اعظم (عج) با حضور مدافعان سلامت و خانواده های شهدای مدافع سلامت

شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ از ساعت ۱۶:۳۰ الی ۱۷:۴۵ ـ استان مازندران، محفل انس با قرآن کریم با حضور خانواده های شهدای مدافع حرم استان و فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح در مجتمع کوثر بابلسر

برگزاری همایش سراسری سیره فاطمی، مکتب قرآنی و منزلت زن در انقلاب اسلامی

روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵ مصادف با میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) همایش سراسری سیره فاطمی، مکتب قرآنی و منزلت زن در انقلاب اسلامی در سراسر کشور از سوی هیأت اندیشه ورز بانوان قرآنی و با همکاری ادارات کل تبلیغات اسلامی استان ها و اتحادیه موسسات و تشکل های قرآن و عترت (ع) برگزار می گردد که همایش ملی آن در همان روز در شهرستان خمین و در بیت قدیمی امام خمینی برگزار خواهد شد.

جشنواره مجازی عطر قرآن در فجر انقلاب

جشنواره مجازی عطر قرآن در فجر انقلاب به عنوان ویژه برنامه کارگروه قرآنی بزرگداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و به همت سازمان دارالقرآن الکریم و همکاری ادارات کل تبلیغات اسلامی گلستان، آذربایجان شرقی، خوزستان، کرمان و کرمانشاه برگزار خواهد شد.

برپایی مجموعه نمایشگاهی عکس با موضوع «قرآن، امام، امت و انقلاب اسلامی»

این نمایشگاه شامل ۴۲ تابلو است که بمناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تهیه شده و در هر پوستر یک رویداد مهم در چهار دهه اخیر محور بوده و مستند قرآنی آن به همراه توضیح مختصری از آن رویداد ذکر شده است. همچنین محتوای هر تابلو به دو زبان انگلیسی و عربی ترجمه شده است. هم اکنون این پوستر ها در فضای مجازی و گروه های قرآنی در حال انتشار می باشد.

گنجاندن نام قرآن در نام‌گذاری ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی

بنا به درخواست جامعه قرآنی کشور و با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اسلامی روز جمعه مورخ ۱۷ بهمن ماه به نام انقلاب اسلامی، قرآن و معنویت، وحدت اسلامی، آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (عج) نام گذاری شد.

اعزام قاری و گروه تواشیح به برنامه های دهه مبارک فجر

همکاری با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی جهت اعزام قاریان بین المللی قرآن کریم و گروه های تواشیح برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر مراسم‌های پیش‌بینی شده در روزهای ۱۲ بهمن، ۲۲ بهمن

شورای عالی قرآن

برگزاری پانزدهمین نشست تخصصی سالانه شورای عالی قرآن به صورت نیمه حضوری و مجازی در نیمه بهمن ماه که در این نشست علمی، جریان قرائت قرآن در جمهوری اسلامی ایران در بیش از چهار دهه گذشته، آسیب شناسی و چشم‌انداز این هنر مقدس در گام دوم انقلاب تبیین می‌شود.

رونمایی از چند دوره ترتیل کل قرآن کریم

رونمایی از آلبوم تولیدات صوتی و تصویری آوایی قرآنی درموضوعات مرتبط با سردار سلیمانی

اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش

برگزاری محافل انس با قرآن کریم در جوار بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع)، حضرت امام حسین (ع) و حضرت علی (ع) و پخش از طریق کانال شبکه‌های ملی شاد

برگزاری مرحله پایانی چهارمین دوره مسابقات همخوانی و مدیحه‌سرایی مراکز دارالقرآن الکریم وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور (یادواره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی) به صورت مجازی که دبیرخانه مرکزی این مسابقه در استان سمنان است.

برگزاری بزرگترین گردهمایی مدیران قرآنی کشور (دوره ۲ سالانه ) به منظور توانمند‌سازی مدیران دارالقرآن الکریم وزارت آموزش و پرورش به تعداد ۹۰۰ نفر

شبکه قرآن و معارف سیما

ویژه برنامه آیه‌های انقلاب با موضوع آیات قرآنی که توسط امام خمینی (ره) از ابتدای نهضت انقلاب اسلامی در بیانیه‌ها و اعلامیه‌ها بیان کردند.

همکاری و مشارکت در طرح کاروان قرآنی انقلاب
پخش سخنرانی با موضوع انقلاب اسلامی هر روز از ساعت ۱۳:۳۰
پخش مستند شخصیت های انقلابی ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی
ویژه برنامه قرار قرآنیان با حضور میهمانان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۲۲ بهمن ماه
پخش برنامه مصباح در خصوص دستاوردهای نهادهای قرآنی و رویدادهای مهم قرآنی به صورت زنده و به صورت روزانه

رادیو قرآن

برگزاری ۴۰ محفل قرآنی از روز سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی تا روز ۲۲ بهمن در سراسر کشور که هر شب یک برنامه از طریق این شبکه پخش می گردد.

ادارات امور قرآنی نیروهای مسلح

مسابقه حفظ سوره مبارکه لقمان
مسابقه حفظ دعای هفتم صحیفه سجادیه با توجه به تأکید مقام معظم رهبری برخواندن این دعای شریف در شرایط کرونایی
اجرای برنامه ختم قرآن کریم و محفل انس با قرآن کریم به صورت مجازی در راستای ارج نهادن به مقام شهدای انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم
مسابقه بزرگ تفسیر سوره مبارک لقمان بصورت غیر حضوری و در بستر مجازی
محافل انس با قرآن کریم با رویکرد تدبر در آیات قرآن کریم
چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم سراسری نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران
برگزاری مسابقات حدیث با محوریت حکمت های نهج البلاغه به صورت غیر حضوری

اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت

محفل انس با قرآن کریم گرامی داشت پیروزی انقلاب اسلامی با مشارکت شبکه قرآن و معارف سیما و مراکز استانی به صورت همزمان و در قالب یک محفل دوساعته  در ۳۱ استان
تکریم بانوان مدیر فعال قرآنی همزمان با ولادت با سعادت حضرت زهرا (س)

برنامه‌های استانی کارگروه قرآنی

برگزاری محافل انس با قرآن کریم در سراسر کشور به صورت مجازی (در صورت فراهم بودن شرایط استانی به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی )
فضا سازی و نصب پرچم ایران توسط موسسات و تشکل های قرآنی و همچنین نهادهای قرآنی بنا بر تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی )
برگزاری رزمایش مومنانه مواسات و کمک مومنانه به نیازمندان
فراخوان مسابقه حفظ سوره مبارکه فجر
غبار رویی مزار شهدا و دیدار با خانواده های معظم شهدا
برگزاری پویش ختم قرآن کریم به نیت هدیه به ارواح پاک و مطهر شهدا و امام راحل (ره)
برپایی نمایشگاه های قرآنی با موضوع ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی
اجرای بیش از دو هزار و ۵۰۰ برنامه با همکاری دستگاه های عضو کارگروه قرآن در سراسر کشور

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها