شهید «غلامعلی دریانورد»؛

برای عمران و آبادانی ایران زمین بکوشید

شهید «غلامعلی دریانورد» در بخشی از وصیتنامه خود می‌گوید: مبادا بعد از شهادت من چیزی بگوئید که دشمنان اسلام شاد شوند، هیچوقت دنبال مادیات نروید، امانتداری را پیشه خود کنید. نماز را در اول وقت بخوانید. برای عمران و آبادانی ایران زمین و برای پیروزی ایران در جنگ بکوشید.
کد خبر: ۴۴۰۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰ - 03February 2021

برای عمران و آبادانی ایران زمین بکوشید

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، ‌«غلامعلی دریانورد» 20 مهر 1340 در شهرستان بندر ترکمن به دنيا آمد. غلامعلی در سن نوجوانی خوش برخورد، مومن و معتقد به دين اسلام بود و حجب و حياي مخصوصی در نگاه و رفتارش ديده می‌شد.

دوران دبستان و راهنمايی را در شهر بندرترکمن به اتمام رساند و دوران دبيرستان را در هنرستان صنعتی گرگان و در رشته برق سپری کرد. دوران تحصيلات دبيرستان غلامعلی با سالهای پايانی و نفس گير مبارزه با حکومت پهلوی همزمان بود. با اوج گيری انقلاب اسلامی به رهبری امام خمينی (ره)، غلامعلی نيز مانند مردم خداجوی ايران به سيل خروشانی پيوست که می‌رفت تا ريشه استبداد و وابستگی ايران بزرگ را برای هميشه قطع کند.

وی در تمام عرصه های مبارزه با حکومت طاغوت شرکت فعال داشت و هرگز دست از مبارزه بر نکشيد. افشا سازی مفاسد بی‌شمار حکومت پهلوی و روشنگری‌های او در قالب نشريه‌های تهيه شده با ابزار اوليه در کنار اطلاعيه‌ها و پيام‌های حضرت امام (ره) نقش مهمی در آگاهی مردم بندرترکمن و گرگان داشت.

بعد از پيروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با تشکيل انجمن اسلامي در بندر ترکمن شروع به فعاليت‌های مذهبی و فرهنگی کرد و از بسيجيان و جهادگران کارآمد شد. او اقدام به پخش و تهيه نشريه‌هایی به نام ندای کودک کرد. تمام مطالب آن را خودش تهيه و منتشر می‌کرد.

با فرمان تاريخی امام و ترغيب جوانان، به سازندگی روستاها و مناطق محروم کشور پرداخت و در مدت خدمت خود در اين نهاد خدمات شايانی از خود به يادگار گذاشت.

او در جهاد سازندگی هم دست از کارهای فرهنگي برنداشت و با انتشار نشريه ها و جزوات، سعی و کوشش فراوانی در محو آثار شوم باقيمانده از دوران ستم شاهی و اشاعه فرهنگ اسلام ناب محمدی داشت.

خدمت 2 ساله غلامعلی دريانورد در جهاد سازندگی بسيار موفقيت آميز بود. با عزيمت به خدمت مقدس سربازی و حضور در يگان هوابرد شيراز دوران نقش آفرينی او در جبهه‌های جنگ آغاز شد.

غلامعلی پس از پايان خدمت سربازی‌اش از طريق سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گرگان به صورت داوطلبانه برای مبارزه با گروهک‌های داخلی و دشمنان خارجی انقلاب اسلامی به کردستان رفت. وی در سپاه بوکان به مبارزه با ضدانقلاب پرداخت. مدتی از حضور غلامعلی در جبهه کردستان می‌گذشت که به عنوان فرمانده گردان ويژه نبی اکرم (ص) منصوب شد.

سرانجام پس از سالها مجاهدت و تلاش در راه اعتلای اسلام ناب محمدی در 15 بهمن ‌1363 در بوکان به شهادت رسيد.

 وصیت نامه:

به همه اعضای خانواده سفارش می‌کنم که در مراسمات مذهبی شرکت فعال داشته باشید. مبادا بعد از شهادت من چیزی بگوئید که دشمنان اسلام شاد شوند، هیچوقت دنبال مادیات نروید، امانتداری را پیشه خود کنید. نماز را در اول وقت بخوانید. برای عمران و آبادانی ایران زمین و برای پیروزی ایران در جنگ بکوشید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار