روحانی در جلسه هیات دولت:

زنان دوشادوش مردان در خلق حماسه‌های سیاسی نقش مهمی ایفا می‌کنند

رئیس جمهور گفت: امروز در خلق حماسه‌های سیاسی زنان دوشادوش مردان نقش مهمی ایفا می‌کنند؛ از بدو ظهور انقلاب اسلامی تاکنون نیز زنان در تمام عرصه‌های مهم جامعه صاحب سخن هستند.
کد خبر: ۴۴۰۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵ - 03February 2021

امروز در خلق حماسه‌های سیاسی زنان دوشادوش مردان نقش مهمی ایفا می‌کنندبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیات دولت ضمن گرامی‌داشت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار داشت: امروز در خلق حماسه‌های سیاسی زنان دوشادوش مردان نقش مهمی ایفا می‌کنند؛ از بدو ظهور انقلاب اسلامی تاکنون نیز زنان در تمام عرصه‌های مهم جامعه صاحب سخن هستند.

روحانی افزود: زنان جامعه ما در عرصه‌های سیاسی همچون مردان دارای بصیرت هستند، همین مسئله مهم باعث شده تا ما در انتخاب سرنوشت کشورمان موفق باشیم.

رئیس جمهور با اشاره به نقش زنان در جمهوری اسلامی گفت: زنان در جمهوری اسلامی همیشه در مسیر رشد و پیشرفت قرار دارند و در دولت هم به همین صورت بوده است؛ مثلا در آغاز دولت سهم مدیریت خانم‌ها در رده‌های بالای مدیریتی پنج درصد بوده و الان به ۲۵ درصد رسیده است و امروز در همه بخش‌ها، از خانم‌ها استفاده شده است و جایگاه زنان در نقش‌های مختلف حقانیت مختلف را نشان می‌دهد.

وی با یادآوری خاطراتی از دوران پیروزی انقلاب خاطرنشان کرد: دهه فجر از افتخارات بزرگ تاریخ ما بوده، کسی فکرش را هم نمی‌کرد که یک نظام مردم سالار اسلامی به جای نظام شاهنشاهی بیاید و حتی در سال ۵۵ و ۵۶ بعضی از بزرگان انقلاب فکر نمی‌کردند که در سال ۵۷ چنین اتفاقی بیفتد، اما خدا نشان داد که منطق و کلام بر شمشیر پیروز است.

رئیس قوه مجریه گفت: امام با منطق و کلام بر قدرت نظامی پیروز شد و یک کار بزرگ انجام داد و مردم هم با خلوص ایثار به صحنه آمدند. امام حتی به یک رهبر دنیا تلفن نکرد و نامه ننوشت که آقا ما بر حقیم و شما بیایید به ما کمک کنید. چون به قدرت مردم اعتماد داشت. ما باید مراقبت کنیم انقلاب در مسیر خود و خط امام و مسیر اخلاق حرکت کنیم.

روحانی در ادامه با اشاره به بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی، گفت: ما طبق زمان، قانون و حتی یکی دو روز زودتر، بودجه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کردیم و من مردم را گواه می‌گیرم که امسال مثل همه سال‌ها بلکه بیشتر، در ستاد اقتصادی دولت چندین هفته جلساتمان را به بودجه اختصاص دادیم و در حد توان دولت، بهترین بودجه‌ای که می‌توانست را تهیه و تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

این مقام مسوول گفت: توقع ما این بود که این بودجه روند خودش را طی کند و به تصویب برسد و مردم هم از مقررات این بودجه بهره مند شوند.

وی افزود: اینکه نمایندگان مجلس یک مصوبه را تصویب یا رد کننده حق آنهاست. ما نمی‌توانیم می‌گوییم که اگر لایحه‌ای به مجلس دادیم آنها موظفند که تصویب کنند. اما در این بودجه دو ماه حرف‌هایی زده شد، مصاحبه‌های صورت گرفت، وعده‌هایی داده شد و تخریب‌های صورت گرفت که اینها مورد انتظار ما نبود. اگر یک رسانه یا نماینده محترمی یک جمله‌ای را بیان فرموده بود به هر حال انتظار ما نبود. ما در این بودجه زحمت کشیدیم و می‌خواستیم این بودجه در کمیسیون‌های مجلس و کمیسیون تلفیق کامل‌تر شود.

رئیس‌ جمهور گفت: وقتی یک بودجه‌ای را تهیه می‌کنیم ممکن است یک جایی از آن نقص داشته باشد. اما متاسفانه آن اهدافی که در بودجه داشتیم، مورد توجه نمایندگان محترم در کمیسیون تلفیق قرار نگرفت. هدف ما این بود که ارزش ملی پول ملی را بالا ببریم. ما می‌خواستیم کاری بکنیم که اگر سال آینده دلار ۱۵ هزار تومان، ۱۶ هزار تومان، ۱۴ هزار تومان یا ۱۲ هزار تومان شد، بودجه ما لنگ نشود. اگر شما بودجه را بر مبنای ارز ۱۷,۵۰۰ تومان ببندید، اگر این ارز پایین آمد چگونه می‌خواهید اداره کنید؟

روحانی خاطرنشان کرد: این تبدیل به درآمدی می‌شود که واقعی نیست. ما گفتیم سال آینده تمام تلاشمان حداقل از ماه‌های گذشته از یک سال گذشته این است که پایان این دولت به دو آرزو دست پیدا کنیم، کشوری که در برابر کرونا و تحریم‌ها از مشکلات اصلی عبور کرده باشد.

وی افزود: در بودجه علامت می‌دهیم و به دنیا می‌گوییم ارز ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان، همه دنیا می‌فهمند. وقتی ما می‌گوییم این ارز را متعادل می‌کنیم همه می‌دانند. یعنی درآمد ارزی خیلی بیشتر از امسال را برای سال آینده پیش‌بینی کردیم. وقتی در بودجه میگوییم نفت باید فروشش ۲ میلیون ۳۰۰ هزار باشد این پیام را همه دنیا می‌گیرند و همه می‌فهمند یعنی چه. ما پیام‌های مهمی را در این بودجه دادیم اما متاسفانه برخی توجه نکردند.

رئیس جمهور گفت: ما می‌خواستیم مردم آینده بهتری را مدنظر داشته باشند و می‌خواستیم جهش تولید را سال آینده ادامه بدهیم، ما نمی‌خواستیم در معادن کاری بکنیم که دیگر کسی برایش صرف نکند با مالیات‌های سنگین درب معدن را ببندد. ما نمی‌خواستیم کاری کنیم که محصولات در پتروشیمی و فولاد دچار مشکلاتی شوند تا بازار سرمایه به مشکل بخورد.

روحانی ادامه داد: ما نمی‌خواستیم قیمت سوخت را برای صنایع مهم کشور پنج برابر کنیم. این درآمد شد؟ قیمت سوخت را پنج برابر کنیم که چه بشود؟ ما که بلد بودیم این کار را بکنیم اما نکردیم، ما می‌توانستیم قیمت خوراک را زیاد کنیم، این یعنی گران کردن و تورم، تورم که شاخ و دم ندارد. تصمیمات کمیسیون تلفیق را می‌گویم.

وی ادامه داد: ما نگران بودیم و نگرانی من از این بیشتر بود و می‌ترسیدم و همان به سرم بود. می‌ترسیدم مصوبات کمیسیون تلفیق را که مدام صدا و سیما تبلیغ کند، بازار را خراب کند و اقتصاد را خراب کند و آخر هم آن مصوبه تصویب نشود. آخر هم همین شد. کمیسیون تلفیق مصوبه‌ای را درست کرد که خود مجلس رد کرد. اگر مصوبه کمیسیون تلفیق به دولت هم می‌آمد، دولت هم آن را رد می‌کرد.

رئیس جمهور در پایان گفت: مصوبه کمیسیون تلفیق ربطی به لایحه دولت ندارد، زمین تا آسمان فرق می‌کند، همه را به هم ریختند، هر چه ما نوشتیم را یک چیز دیگر نوشتند، ممکن است نظرشان بوده است و من کاری به آن ندارم. ولی آثار آن، آثار خطرناکی بود. ممکن بود تصویب شود و مجلس اصلاح کند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار