عکس‌های برگزیده جشنواره تئاتر فجر در «آگراندیسمان» منتشر شد

کتاب آثار برگزیده عکس سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر با عنوان «آگراندیسمان» منتشر شد و در سایت این رویداد قرار گرفت.
کد خبر: ۴۴۰۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵ - 03February 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، همزمان با سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر کتاب آثار برگزیده عکس سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر با عنوان «آگراندیسمان» منتشر شد.

محتوای این کتاب که به صورت پی دی اف در سایت جشنواره به نشانی www.fitf.ir قابل دسترس است، شامل عکس‌های این دوره از جشنواره می‌شود.

این کتاب به دبیری حسین مسافر آستانه، مدیریت مهدی آشنا، مسئولیت اجرایی مهتا کریمی، طراحی جلد و گرافیک حمیدرضا زنگنه، عکس مهدی آشنا و ترجمه نیما فردوسی تهیه شده است.

دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در یادداشتی برای مقدمه این کتاب نوشته است: «در دوران سخت و دشواری هستیم. این جمله را می‌توانست نویسنده‌ای در دوران قــرون وســطی، یــا شــاعری در هنگامــه همــه گیــری طاعــون یــا روزنامه نــگاری در دوران آنفولانزای اسپانیایی نوشــته باشــد. امــا ایــن جملــه تکــرار هــر روزه ماســت. نقــش هنــر در نــگارش و ثبــت بحران هــای تاریخی با توجه به چند کتاب تاریخ هنر در پیش چشم ماست. جشنواره تئاتر فجر و مشخصا بخش عکس و پوستر در این سال سخت چنین کارکردی دارند. هنرهای تجسمی در فقدان تئاترها بر صحنه و تعطیلی گالری‌ها و بی رونقی سینماها، همین نقــش را بر عهده دارد.

عکس ها روزگار ما را در این روزگار کرونایی ثبت می‌کند و پوسترها انعکاس این تاثیــر را بر هنرمند آشکار می‌سازد. این بخش ها و مخصوصا امسال، نه ویترین رنگین تئاتر‌های اجرا شده، بلکه بر نمونی از تلخی رنگیست که در حال سپری کردن آنیم. روزگار سخت تمام می‌شود و عکس ها و پوسترها می‌مانند.»

سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافر آستانه تا ۲۰ بهمن در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها