نگاهی بر زندگی‌نامه شهید «اسماعیل شفیعی»

شهید «اسماعیل شفیعی» با آغاز جنگ تحمیلی رهسپار جبهه‌های نور شد و پس از چندی مجاهدت در راه اسلام، سرانجام در تاریخ 19 اسفندماه 1363 در عملیات بدر به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۴۰۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵ - 04February 2021

نگاهی بر زندگی‌نامه شهید «اسماعیل شفیعی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «اسماعیل شفیعی» در اول ماه فروردین سال 1339 در روستای دیزج شهرستان اسکو آذربایجان‌شرقی چشم به جهان گشود. وی با آغاز جنگ تحمیلی رهسپار جبهه‌های نور شد و پس از چندی مجاهدت در راه اسلام، سرانجام در تاریخ 19 اسفندماه 1363 در عملیات بدر به شهادت رسید.

زندگی‌نامه شهید:

دوره‌ی ابتدایی را در دبستان روستا با نمرات خوبی به پایان رساند و مقطع راهنمایی و دبیرستان را در اسکو ادامه داد. در همین ایام بود که جرقه‌های اولیه انقلاب زده می‌شد و اسماعیل در راهپیمایی‌ها بر علیه رژیم شاه شرکت می‌کرد در حالی که بلندگویی را به دست گرفته بود پیشاپیش مردم می‌رفت و شعار می‌داد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی عضو رسمی سپاه پاسداران شهرستان اسکو شد و در قسمت گزینش سپاه به جذب نیروهای با ایمان و متعهد تلاش کرد.

با شروع جنگ تحمیلی برای جذب نیروهای بسیج تلاش‌های زیادی کرد‌. با وجود اینکه عاشق حضور در جبهه بود مسئولین مانع از رفتن او می‌شدند. بالاخره در سال 1361 شمسی عازم جبهه شد و در عملیات «والفجر مقدماتی و یک»، در جبهه جنوب حضور یافت. مسئولین تیپ یک اصرار داشتند که ایشان نیروی انسانی تیپ را به عهده بگیرند ولی او به شرط شرکت در عملیات قبول کرد تا این مسئولیت را عهده‌دار شود.

زمان زیادی به عملیات نمانده بود. اسماعیل برای حضورش در عملیات و رفتن به خط‌مقدم لحظه شماری می‌کرد. بالاخره لحظه‌ی موعود فرا رسید. اما باز هم مسئولین بنا به دلایلی اجازه‌ی شرکت او را در عملیات ندادند و همین باعث رنجش و ناراحتی او شد، بعد از اتمام ماموریت به شهر اسکو  بازگشت و در واحد پرسنلی سپاه مشغول به کار شد.

حضور در جمع خانواده و دوستان باعث نشد تا جبهه را فراموش کند، طولی نکشید بعد از عملیات خیبر به عنوان نیروی رزمی عازم جبهه شد و در گردان امام‌حسین (ع) سازمان یافت و در «دسته یک گروهان 3» مستقر شد. در میان اعضای گروه یکی از چهره های متقی و با نظم گروهان به حساب می‌آمد. رفتار و کردارش زبان‌زد دیگران بود با همرزمان خود خیلی صمیمی بود و در چادر دسته هرگاه فرصتی پیش می‌آمد نوحه خوانی می‌کرد.

دو برادر دیگرش نیز در لشکر عاشورا بودند و همانند برادرشان نوحه خوانی می‌کردند. صدای خوب اسماعیل باعث شده بود تا در عزاداری‌ها به ویژه در سال 1361 که به گردان شهدای محراب می‌رفت در در دسته‌ی خواهر زاده‌اش شهید حسن وکیل زاده نوحه‌خوانی کند.

این شهید والامقام پس از مدتی مبارزه با دشمن بعثی در جبهه‌های حق علیه باطل، بلاخره در 19 اسفندماه 1363 در عملیات بدر پس از خلق حماسه‌های بسیار به شهادت رسید و درگلزار شهدای روستای دیزج آرام گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار