برگزاری هشتمین دوره جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت در اردبیل

هشتمین دوره جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت و جشن کوثر در استان اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۴۴۰۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰ - 03February 2021

برگزاری هشتمین دوره جشنواره اسوه های صبر و مقاومت در اردبیل

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، امروز و همزمان با ایام دهه فجر و سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و امام (ره)، مراسم اختتامیه هشتمین دوره جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت و جشن کوثر به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بسیج شهرستان اردبیل در سالن ولایت سپاه حضرت عباس (ع) استان برگزار شد.

در این مراسم سرهنگ پاسدار «حسن دهقانی» فرمانده سپاه شهرستان اردبیل ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر از 17 هزار شهید ترور به عنوان سند محکم مظلومیت مردم و ملت ایران و ظلم آشکار استکبار جهانی در حق مردم انقلابی کشورمان یاد کرد و گفت: آسایش و آرامش و اقتدار ایران اسلامی مرهون خون پاک شهیدان است و خون سرخ شهدا این انقلاب و نظام را بیمه کرده است.

در ادامه حجت‌الاسلام «جعفر توحیدی» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان اردبیل از حضرت زهرا (س) به عنوان منبع انوار الهی یاد کرد و گفت: حضرت زهرا (س) از طرف خداوند کوثر نامگذاری شده و کوثر به معنی خیر کثیر است و خداوند توسط اسلام و با زحمات بی‌نظیر پیامبر (ص) این خیر کثیر و شأن و منزلت والای زن را در طول تاریخ استمرار بخشید.

توحیدی افزود: مادران شهدا با تربیت فرزندانی با بصیرت به مقابله با تحریف و بدعت و انحراف رفته در خلق حماسه علشورایی دفاع مقدس نقش محوری ایفا کردند.

وی هدف از پیروزی انقلاب اسلامی را احیای اسلام ناب محمدی عنوان کرد و ابراز داشت: مرام و مسلک انقلاب اسلامی ما، زیربار ظلم نرفتن است و احیای جایگاه زن مظلوم واقع شده از بزرگ ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

در این مراسم از مادران شهیدان مدافع حرم استان اردبیل «هاشم دهقانی نیا شیخ احمد»، «علی سیفی علی بلاغی» و «علی آقایی حمل آباد» تجلیل و از لوح فشرده کتاب صوتی شامل چهار عنوان «دل تنگی‌های نگار»، «مروارید چشم زخم»، «مرد بودی لیلا» و «بانوی صبر و استقامت» برگرفته از کتاب «پشت پنجره های انتظار» نوشته «لیلا نظری گیلانده» و با صدای «نیره محرمی» از تولیدات مشترک اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس اردبیل و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها