یادداشت/ عصمت دهقانی

انقلاب اسلامی زنان را با هویت حقیقی خود آشنا کرد

با شنیدن ندای انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره)زنان ایرانی با هویت حقیقی خود آشنا شدند.
کد خبر: ۴۴۰۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۶ - 03February 2021

انقلاب اسلامی زنان را با هویت حقیقی خود آشنا کرد

 گروه استانهای دفاع‌پرس - عصمت دهقانی؛ با شنیدن ندای انقلاب اسلامی به رهبری  معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)زنان  ایرانی با هویت حقیقی خود آشنا شدند و در اوج تظاهرات انقلابی زنان و دختران این مرز و بوم  با حضور در تظاهرات‌های انقلابی و در رقم زدن پیروزی انقلاب نقش  خود را بخوبی ایفا کردند.

هنوز از مبارزه با رژیم ستم شاهی نیاسوده بودند که در 31 شهریور 1359 دستان پلید استکبار جهانی از آستین رژیم بعث عراق بیرون آمد و به قصد بر اندازی انقلاب اسلامی، جنگی نابرابر را به راه انداختند.

مرور تاریخ هشت ساله دفاع مقدس سرشار ازایثار و از خود گذشتگی شیر زنانی است که با الگو گرفتن از بی بی دو عالم حضرت فاطمه(س)  و حضرت زینب(س) و با پیروی از نهضت عاشورا برگهای زرینی به تاریخ دفاع مقدس افزودند.

در آن سالهای پر التهاب با اعزام همسران و پسران خود به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، با حضور در ستادهای پشتیبانی جنگ، با امدادرسانی به رزمند گان و تشویق آنان به مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن تا دندان مسلح، حمایت خود را از رزمند گان به خوبی نشان دادند.

در شهر هایی که مورد هجوم هوایی دشمن قرار می‌گرفت، بانوان  درکمک رسانی به مجروحین  ایثار را به منصه ظهور گذاشتند. با حضور درمراسم تشییع و تدفین شهدا و سر دادن شعارهایی در حمایت از رزمند گان اسلام، باعث دلگرمی برادران خود در میادین نبرد بودند. بسیاری از این بانوان در هنگام امدادرسانی دچار آسیب‌هایی می‌شدند. 

بعد از دوران دفاع مقدس دشمنان قسم خورده ایران اسلامی، با افکارشیطانی خود هر بار با دسیسه  و ترفندی جدید کینه خود را نسبت ارزش‌های اصیل اسلامی نشان می‌دهند   با نشانه گرفتن  هویت  ایرانی اسلامی ملت ایران و تهاجم فرهنگی، عفت و حیایی زن ایرانی را مانعی سد راه رسیدن به اهداف خود می‌دانند. لذا  لازم و ضروری است که جوانان امروز نسبت به آن سالهای پر از حماسه آگاهی و شناخت پیدا کنند و بدانند استقلال امنیت رفاه  آسایش و آرامش کنونی، حاصل مبارزات و جانفشانی‌های مردان و زنان فداکار و شهدای است است که  رفتند تا ارزش‌های دینی پایدار بماند، رفتند تا نوامیس این آب و خاک به دست دشمنی خبیث نیفتد.

وصیت نامه شهدا را که  می‌خوانیم؛ سفارشات و تاکیدات ارزشمندشان به مسئله حجاب و حیایی زنان و دختران نشان از اهمیت این موضوع دارد. شهید «ماشاءالله حیدری» در وصیت نامه خود آورده است: درود به خواهرانی که حجاب اسلامی، آن ارزنده تر زینت زن را به طور کامل رعایت می‌کنند و با این حرکت‌شان مشت محکمی بر دهان وابسته‌های آمریکا و روسیه می‌زنند. خواهرانم، حجاب شما سنگری است از خون شهدا پاسداری می‌کند و باید با حجاب خود مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام بکوبید.

شهید «امیدعلی درویشی» حجاب را ضربه سنگینی بر دشمن دانسته و چه زیبا در وصیت نامه خود نقل کرده است: خواهرانم اول از هر چیز مانند همیشه حجاب خودتان را حفظ کنید زیرا با حجاب خود ضربه سنگینی بر دشمن خواهید زد. این دشمن خوار از بی‌حجابی لذت می‌برد و باعث فریب جوانان عزیز انقلاب می‌شود پس حجاب خود را حفظ کنید.

آشناکردن کردن دختران با اهمیت حفظ حجاب و عفاف و تبیین مضرات کم اهمیت دانستن این امر مهم و مورد تاکید همه ادیان آسمانی و تمدنهای اصیل، وظیفه همه مسئولین فرهنگی، مبلغین دینی، رسانه های متعهد است.

پرداختن به مسئله حجاب با زبان هنر و ادب و استفاده از ظرفیت فضای مجازی در ترویج آموزه های دینی در این خصوص، گامی موثر در راستای داشتن جامعه ای سالم است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها