برگزاری آنلاین جشنواره‌ها راه حلی مناسب جهت پیشگیری از موج چهارم شیوع کروناست

در شرایط کنونی که ویروس کرونا جان بسیاری از هنرمندان و مخاطبانشان را گرفته است، استفاده از امکانات اینترنتی جهت اکران فیلم‌های جشنواره‌ی فیلم فجر بایسته و شایسته بود.
کد خبر: ۴۴۱۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱ - 05February 2021

برگزاری آنلاین جشنواره‌ها راه حلی مناسب جهت پیشگیری از موج چهارم شیوع کروناستبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، در بین جشنواره‌های هنری مختلفی که به مناسبت دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی ایران برگزار می‌شود شاید جشنواره فیلم فجر از استقبال عمومی چشمگیرتری نسبت به دیگر جشنواره‌ها برخوردار باشد. اصولا فیلم به دلیل فضای دراماتیک و روایی بودن داستان مخاطب بیشتری دارد.

امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا اکثر فعالیت‌های اجتماعی محدودتر شده‌اند. این ویروس منحوس در روز‌های اخیر، مهرداد میناوند و علی انصاریان دو پیشکسوت ورزشی کشورمان را به کام مرگ فرستاد. در ماه‌های اخیر بسیاری از هنرمندان عرصه‌ی سینما نیز قربانی این ویروس شدند از جمله شادروان پرویز پورحسینی و  زنده یاد چنگیز جلیلوند. یقینا در چنین شرایطی، علیرغم این که بسیاری از شهر‌های کشور در وضعیت مناسب کرونایی هستند، رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی، باید مد نظر همگان از جمله نهاد‌های متولی برگزاری جشنواره‌های هنری باشد تا با موج جدید از شیوع این بیماری مواجه نشویم.

با توجه به این که در کشور ما بستر لازم جهت اکران آنلاین فیلم‌های سینمایی از طریق سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف وجود دارد، انتظار می‌رفت مسئولین برگزار کننده‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر سی و نهم از این گونه بستر‌ها برای اکران فیلم‌هایشان استفاده کنند که البته چنین نشد.

اپلیکیشن‌ها و سایت‌هایی مانند آپارات، فیلیمو، روبیکا و ... با توجه به این که ملی هستند و در فضای سایبری امن داخل مرز‌های کشور راه اندازی شده‌اند، به سادگی می‌توانستند متولی اکران آثار دراماتیک در فضای مجازی باشند و هم نسبت به اکران در سینما‌ها مخاطب بیشتری داشته باشند و هم از طریق فروش آنلاین بلیط، برای خود و تهیه کنندگان فیلم‌ها و نیز متولیان برگزاری جشنواره‌ی فیلم فجر منبع مناسبی برای درآمدزایی باشند. با عنایت به این نکته که در حال حاضر حتی در روستا‌های کشور نیز اینترنت در دسترس عموم است، برگزاری این فصل از جشنواره‌ی فیلم فجر آن هم در ایامی که رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است، می‌توانست در بستر اپلیکیشن‌ها و سایت‌های مذکور محقق شود.

هنرمندانی که همواره در مشکلات و مصائب متعدد اجتماعی همواره خود را یار و یاور مردم می‌دانستند نیز امسال سعی کردند سکوت کنند و در همین سکوت اصطلاحا هنری کار خود را پیش ببرند.

 با یک برنامه ریزی به سادگی می‌شد در فضای سایبری فیلم‌ها به اکران برسند و هم مخاطب میلیونی از برگزاری جشنواره‌ی بزرگ فیلم فجر لذت کافی را ببرد و هم برای فیلم‌سازان و عوامل برگزار کننده‌ی جشنواره منبع مالی تازه‌ای برای اکران فیلم‌ها به وجود بیاید کما اینکه برای مشاهده‌ی فیلم در بسیاری از اپلیکیشن‌های فوق الذکر، خرید اشتراک ضروری است.

در شرایط کنونی که این ویروس منحوس جان بسیاری از هنرمندان و مخاطبین‌شان را گرفته است، استفاده از امکانات اینترنتی جهت اکران فیلم‌های جشنواره‌ی فیلم فجر بایسته و شایسته بود.

انتهای پیام/102

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار