مدیرکل دفتر دانش پژوهان بنیاد شهید:

۱۱۰ تشکل ایثارگری در سطح کشور خدمت‌رسانی می‌کنند

«عادل مهری ورنیاب» گفت: ۱۱۰ تشکل ایثارگری در سطح کشور با دریافت مجوز‌های مورد نظر از وزارت کشور و بنیاد شهید به جامعه هدف خود که نوعا ایثارگران هستند خدمت‌رسانی می‌کنند.
کد خبر: ۴۴۱۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰ - 06February 2021

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، عادل مهری ورنیاب مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان بنیاد شهید با حضور در برنامه «گفت‌وگوی اجتماعی»، با تاکید بر این که مفهوم ایثار و شهادت باید برای کودکان و نوجوانان امروز قابل فهم باشد، اظهار داشت: ایثار اجتماعی که این روز‌ها به ویژه در کادر درمان کشور نمود بیشتری پیدا کرده است به وسیله شهدا و ایثارگران به ما آموخته شده است.

وی با بیان این که بنیاد شهید میزبان نزدیک به ۹ هزار ایثارگر است، گفت: این افراد با گذراندن مدارج تحصیلی و احراز شرایط ویژه با تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی به عضویت در مجموعه دانش پژوهان و تشکل‌های ایثارگران درمی آیند.

به گفته مدیرکل دفتر دانش پژوهان بنیاد شهید، ۱۱۰ تشکل ایثارگری در سطح کشور با دریافت مجوز‌های مورد نظر از وزارت کشور و بنیاد شهید به جامعه هدف خود که نوعا ایثارگران هستند خدمت رسانی می‌کنند. البته تمام فعالیت‌های این گروه‌ها به ایثارگری محدود نمی‌شود و در پویش‌هایی مانند کمک‌های مومنانه هم حضور فعال دارند، به طوری که نسبت به بسیاری از دستگاه‌های دولتی پیشتاز هستند.

مهری ادامه داد: در بنیاد شهید دفتری به نام دبیرخانه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود دارد که ریاست آن بر عهده رئیس جمهور و دبیر آن رئیس بنیاد شهادت است.

وی به فعالیت‌های دفتر تشکل‌های ایثارگران اشاره کرد و گفت: نخبگان این تشکل‌ها و NGo‌ها به نوعی سرمایه‌های اجتماعی محسوب می‌شوند که بنیاد از حضور آن‌ها بهره می‌برد. این افراد با اقداماتی در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام بر می‌دارند، مانند برگزاری همایش‌های مناسبتی یا بر اساس موضوعاتی که در کشور وجود دارد و تدوین برنامه‌هایی که جنبه یادآوره دارد.

مدیرکل تشکل‌های ایثارگران بنیاد شهید افزود: کمک به جامعه پزشکی، یاری رساندن به خانواده‌ها و تهیه بسته‌های معیشتی و ... مهمترین اقدامات این تشکل هاست.

مهری خاطرنشان کرد: اعضای دفتر دانش پژوهان و تشکل‌ها بر خالصانه بودن خدمت انجام شده تاکید دارند، از این رو بیشتر ترجیح می‌دهند فعالیت‌های خود را به صورت گمنام انجام دهند، اما دفتر دانش پژوهان به عنوان متولی این بخش، سعی دارد با انجام اقداماتی ضمن این که اثرگذاری فعالیت‌های تشکل‌ها را افزایش می‌دهد، موضوع ایثارگر بودن آن‌ها را برجسته کند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار