یادمان شهید گمنام شهر قلندرآباد افتتاح شد

همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، یادمان شهید گمنام شهر قلندرآباد با حضور مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی افتتاح شد.
کد خبر: ۴۴۱۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۹ - 06February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، در هفتمین روز از دهه فجر انقلاب، مراسم افتتاح یادمان شهید گمنام شهر قلندرآباد از توابع شهرستان فریمان با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی‌زاده مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان ررضوی، سیداحسان قاضی‌زاده نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی، عباسعلی صفایی فرماندار شهرستان، جمعی از مسئولین محلی و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در راستای احداث این یادمان اظهار داشت: احداث یادمان شهدای گمنام در راستای زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهداست که رهبر معظم انقلاب فضلیت احیای فرهنگ شهید و شهادت را کمتر از شهادت نمی‌دانند.

یادمان شهید گمنام شهر قلندرآباد افتتاح شد

وی افزود: شهدا به فرموده حضرت امام خمینی (ره) امامزادگان عشق هستند و شهدای گمنام استمرار امامزادگان منطقه به شمار می‌روند و محل تدفین آنان محل حضور فرشتگان است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: همانگونه که در قرن‌های گذشته امامزادگان در جای‌جای ایران اسلامی مورد تکریم قرار گرفتند و در بستر زمان محل رجوع مومنین شده‌اند باید به یادمان‌های شهدای گمنام هم چنین نگاهی داشته باشیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: شهید گمنام قلندرآباد متعلق به مردمی است که در این جغرافیا زندگی می‌کنند و کسی نمی‌تواند این شهید والامقام را به نفع جریان خاصی مصادره کند.

یادمان شهید گمنام شهر قلندرآباد افتتاح شد

یوسفعلی‌زاده در پایان گفت: باید با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و اثرگذار در یادمان شهدای گمنام، فرهنگ جهاد، ایثار و مقاومت به نسل‌های آینده منتقل شود.

در پایان این مراسم سردار یوسفعلی‌زاده از امین هنرتبار طراح یادمان شهید گمنام قلندرآباد تجلیل کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار