یادداشت/ حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی

جوان ایرانی مسلمان در پرتوی بیانیه گام دوم انقلاب

حقیقتاً همان‌طور که جوان انقلابی کشور را از مهلکه جنگ تحمیلی حفظ و دوام آن را بیمه کرد، بار دیگر و به تبعیت از همان الگو باید جوان انقلابی به میدان بیاید، علم بر دست گیرد و قله‌های تعالی و پیشرفت را فتح کند.
کد خبر: ۴۴۱۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱ - 07February 2021

گروه استان‌های دفاع‌پرس - حجت‌الاسلام «هادی صاحبقرانی» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی؛ برخلاف ادعای دشمنان، پایگاه انقلاب اسلامی در میان جوانان مؤمن مهم‌ترین نقطه امیدبخش و مؤثرترین پیشران اهداف انقلاب مقدس اسلامی است که همین پایگاه مهم اجتماعی هدف صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط رهبر هوشمند و فرزانه انقلاب اسلامی بود. معظم له چشم ما را به ظرفیت واقعی و پرقدرت جوانان مؤمن و انقلابی باز فرمود و بی‌واسطه با خیل عظیم جوانان کشور سخنان مهمی گفت که رساندن و تبیین پیام آن به جوانان مؤمن و انقلابی از مهم‌ترین وظایف ماست.

علیرغم گسترش نفوذ شبکه‌های اجتماعی و دستگاه مدل‌سازی پیچیده پشتیبان آن‌که در اختیار تحلیل‌گران سیاسی و امنیتی آمریکای جنایتکار است، آن‌ها هنوز نتوانسته‌اند جوانان ایرانی مسلمان را بشناسند و رفتارهای این نسل پاک را پیش‌بینی کنند. جوان ایرانی علیرغم اینکه ممکن است سؤالات متعددی درباره مسائل کشور و جهان داشته باشد لکن در هنگامه‌های حساس و مهم، پشتیبانی از فرهنگ اصیل و دینی خود را بر پیروی کور از غربی‌ها و لشکر تبلیغاتی آن‌ها ترجیح می‌دهد و این ریشه در عمق پایه‌های اعتقادی و دینی جامعه ما دارد.

خط فعال امام و امت از آغاز فعالیت‌های انقلابی تا امروز سنگر اصلی در مقابل اقدامات دشمنان بوده است و الحمدالله این خط روزبه‌روز منسجم‌تر و هوشمندتر از گذشته فعالیت نموده و خرمشهرهای اشغال‌شده توسط تمدن غرب را باز پس می‌گیرد. از سوی دیگر، انقلابی که سنگ بنای آن را یک موحد حقیقی با اخلاص بنانهاده است، از جانب شیاطین عالم آسیبی نمی‌بیند و تلاش‌های دشمنان بیهوده است اما این مصونیت از انحراف درگرو حفظ بصیرت در اقشار و آحاد جامعه و ترویج فرهنگ و تفکر سربازان مخلص همان موحد راستینی است که در طول هشت سال با مصائب و فشارهایی بی‌پایان مواجه شدند اما ذره‌ای از آرمان پیشوای خود پا پس نکشیدند.

جریان تحریف در کشور سال‌هاست سعی در پنهان کردن عظمت انقلاب اسلامی داشته و دارد؛ عظمتی که به تعبیر رهبری معظم در بیانیه گام دوم، حکومت سلطه‌پذیر و وابسته را به مردم‌سالاری و مشارکت واقعی مردم در حکومت تبدیل کرد اما جریان تحریف با تلاش در جهت تطهیر حکومت ننگین پهلوی قصد بی‌اهمیت جلوه دادن این تحول را دارد. روشن‌ترین مصداق خیانت‌های آشکار پهلوی‌ها ماجرای اشغال ایران از سوی نیروهای متفقین است که منجر به قحطی طولانی‌مدت در ایران شد و عده کثیری از مردم مظلوم و بی‌پناه ایران جان خود را از دست دادند.

توجیهات فراوانی در راستای تطهیر چهره پلید پادشاه مستند پهلوی ذکرشده که شاید مهم‌ترین آن، انتساب وطن‌پرستی به رضاخان پهلوی باشد. با این ‌همه سؤال مهمی که مطرح می‌شود آن است که چطور یک وطن‌پرست اجازه خواهد داد که ۹ میلیون هم ‌وطن او از شدت گرسنگی به کام مرگ گرفتار شوند؟ در حدیثی از پیامبر اکرم (ص) آمده است که «حُبُّ الوَطَن مِنَ الایمان» و بر همین مبنا از منظر فقاهت سیاسی هم می‌توان مظاهر بی‌کفایتی و خیانت به وطن را ناشی از سستی ایمان شاه و درباریان حکومت پهلوی دانست چراکه اگر ایمانی در رده مقامات وجود داشت، آبادی کازینوها، کاباره‌ها و مشروب‌فروشی‌ها را در برابر ویرانی مراکز علمی و فرهنگی شاهد نبودیم. اگر شاه و دربار ایمان داشتند، سرمایه عظیم ملی را صرف احیای شرکت‌های تجاری غرب نمی‌کردند آن‌هم در شرایطی که ملت ما به نان شب خود محتاج بود. انتصاب امیرعباس هویدا به‌عنوان یک چهره شناخته‌شده بهایی هم سند شاخص و بارز دیگری از بی‌ایمانی مقامات عالی‌رتبه رژیم طاغوت است.

صمیمانه از همه جوانان عزیز می‌خواهم تا با توجه به حرکت حساس کشور در گام دوم انقلاب اسلامی، شانه‌های خود را زیر بار مسئولیت‌های انقلابی خود قرار دهند و زمینه اعتلای تمدن نوین اسلامی را در کشور عزیزمان فراهم کنند؛ چراکه حقیقتاً همان‌طور که جوان انقلابی کشور را از مهلکه جنگ تحمیلی حفظ و دوام آن را بیمه کرد، بار دیگر و به تبعیت از همان الگو باید جوان انقلابی به میدان بیاید، علم بر دست گیرد و قله‌های تعالی و پیشرفت را فتح کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها