مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

عملکرد روحانیون در دفاع مقدس بهترین الگو برای طلاب جوان است

حجت‌الاسلام «صاحبقرانی» گفت: امروز طلاب جوان باید از طلاب دوران دفاع مقدس الگو بگیرند که هم درس خود را پیش بردند و هم در عرصه جنگ نرم با حضور در شهرها و روستاها به تبیین و تبلیغ اشتغال داشتند و هم در میدان جنگ سخت، حضور داشتند.
کد خبر: ۵۵۷۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵ - 20November 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «هادی صاحبقرانی» مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در اجتماع طلاب انقلابی با موضوع «نقش طلاب انقلابی در جنگ شناختی» که امروز در مسجد سهله مشهد برگزار شد با اشاره به هدف انقلاب اسلامی مبنی بر تشکیل تمدن اسلامی، محل اصلی نزاع غرب با انقلاب اسلامی را پیشرفت ایران اسلامی به واسطه انقلاب اسلامی و حکمرانی دینی دانست و اظهار داشت: علت درگیری تمدن غربی با ما این است که انقلاب اسلامی به دنبال کار اصلی انبیا یعنی تربیت انسان‌هاست و در این راه با استفاده از همین نیروهای دیندار تربیت شده انقلاب در حال افتخارآفرینی است.

وی با اشاره به فرازی از منشور روحانیت امام خمینی (ره) گفت: حوزه‏‌ها و روحانیت باید نبض تفکر و نیاز آینده جامعه را همیشه در دست خود داشته باشند و همواره چند قدم جلوتر از حوادث، مهیای عکس‌العمل مناسب باشند. چه بسا شیوه‌های رایج اداره امور مردم در سال‌های آینده تغییر کند و جوامع بشری برای حل مشکلات خود به مسائل جدید اسلام نیاز پیدا کند. علمای بزرگوار اسلام از هم اکنون باید برای این موضوع فکری کنند.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی خراسان رضوی سخنان امام خمینی (ره) را به معنای امام جامعه بودن طلاب و روحانیت در عرصه‌های مختلف تحقق و اقامه دین در سطح جامعه دانست و تأکید کرد: این منشور که چشم‌انداز مأموریت‌های طلبگی است، باید توسط طلاب به طور مکرر مطالعه و مورد مراجعه قرار بگیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای تحلیل دقیق اتفاقات این روزها نیاز به داشتن مبنا و اصول داریم در غیر این صورت، دچار تحلیل‌های سطحی و غیرقابل هضم برای جامعه خواهیم شد.

صاحبقرانی افزود: امروز دشمن در جنگ شناختی با درشت کردن ضعف‌های اجرایی کشور که برخی از آن‌ها هم طبیعی است، کاری کرده که افراد تنها نقاط ضعف را ببینند و پیشرفت‌های کشور را نبینند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: گرفتاری‌های امروز ناشی از عدم توجه به فرامین امام جامعه همچون وجوب فوری و قطعی جهاد تبیین است و همین باعث شد که اکنون با لگد دشمن از خواب بیدار شویم. اگرچه حالا هم دیر نشده و باید عقب‌افتادگی‌های موجود را جبران کنیم.

وی تأکید کرد: نباید از جنگ با دشمن ترسید و باید وارد فضای جهاد تبیین شد و در این مسیر، مهارت‌های مورد نیاز را کسب کرد؛ همچنان که شهدا در دفاع مقدس چنین کردند.

این مسئول با اشاره به بیان امام خمینی (ره) که نباید دشمن را کوچک بشمریم و درباره نقشه‌های دشمن همه باید احساس مسئولیت کنیم، ابراز داشت: امروز طلاب جوان باید از طلاب دوران دفاع مقدس الگو بگیرند که هم درس خود را پیش بردند و هم در عرصه جنگ نرم با حضور در شهرها و روستاها به تبیین و تبلیغ اشتغال داشتند و هم در میدان جنگ سخت، حضور داشتند. امروز هم باید عماروار برای حمایت از ولی جامعه به میدان آمد و ذهن‌های تشنه و پر از سوال را اقناع کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار