معرفی شهدای انقلاب استان بوشهر (5)؛

«سلیمان» آموزگار نمونه‌ای که به ندای امام ‌خمینی لبیک گفت

‌«سلیمان شریفی» آموزگار نمونه‌ای که به ندای امام خمینی ‌با شرکت در تظاهرات علیه رژیم طاغوت لبیک گفت و در هفتم مهر سال 57 توسط ماموران رژیم پهلوی مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت و در 13 آبان سال 1357 به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۴۱۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۱ - 08February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، انقلاب اسلامی ايران نهضتی بيدارگرانه است که بی شک در بيدار گری بسياری از نهضت‌های اسلامی و غير اسلامی در جهان نقش اصيلی را ايفا کرده است. تنها انقلاب حقيقی دينی که بر اساس انديشه‌ها و آموزه‌ها اسلام ناب محمدی پدیدار شد.

انقلابی که پیر و جوان زن و مرد دست در دست با اراده فولادین خود کمر بر نابودی طاغوت بستند و در جای جای این خطه از زمین از جرعه جرعه جان شیرین خود با نثار خون و جونشان از آرمان‌های آن دفاع کردند.

در ادامه به بخش پنجم از معرفی شهدای انقلاب اسلامی بوشهر می‌پردازیم:

شهید «سلیمان شریفی»

‌«سلیمان شریفی» در تاریخ 1327/3/3 در یکی از روستاهای شهر آبپخش شهرستان دشتستان دیده به جهان گشود. وی همزمان با هم سن و سالان خود راهی دبستان شد؛ اما پس از اتمام دوران ابتدائی به جهت برخی مشکلات از ادامه تحصیل بازماند و در امرار معاش خانواده کمک حال پدر شد.

سلیمان زمانی که مشغول به کار بود به ادامه تحصیل می اندیشید و بدین خاطر به صورت آزاد کلاس های اول و دوم متوسطه را سپری و جهت سال سوم به برازجان رفت و دیپلم خود را در رشته طبیعی اخذ کرد.

پس از اتمام تحصیل به خدمت سربازی اعزام شد و در سپاه دانش سربازی خود را شروع کرد و پس از گذشت شش ماه جهت تدریس به برازجان منتقل شد و در روستای «بنه چاه موشی» مشغول به تدریس شد.

سلیمان پس از پایان سربازی به استخدام آموزش پرورش درآمد و در کسوت شریف معلمی کار خود را ادامه داد تا اینکه سال 56 با قبول شدن در امتحان ورودی دانش سرای تربیت معلم جهت تحصیل به شیراز رفت. وی که در خانوده های متدین و انقلابی چشم به جهان گشوده بود به ندای امام خمینی‌ با شرکت در تظاهرات علیه رژیم طاغوت لبیک گفت.

سرانجام در گردهمایی دبیران و آموزگاران آموزش پرورش برازجان در هفتم مهر 57 توسط ماموران شاه مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت و به علت شدت صدمات وارده در 13 آبان سال 1357 در بیمارستان شیراز به شهادت رسید و در زادگاهش آبپخش (محله درواهی) به خاک سپرده شد.

«سلیمان» آموزگار نمونه ای که به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفت

شهید «سیدمحمدباقر موسوی» 

‌«سیدمحمدباقر موسوی» در تاریخ 6 مهر 1330 در شهر سعدآباد شهرستان دشتستان متولد شد. وی تحصیل دوران ابتدایی را در روستا و تحصیل دوره دبیرستان را در برازجان گذراند، سال اول دبیرستان بود که پدر خود را از دست داد و خود سرپرست خانواده شد.

محمدباقر پس از اتمام کلاس سوم دبیرستان، دوره‌های دانش سرای مقدماتی بوشهر را با موفقیت پشت‌ سر گذاشت و تابستان را به کار کشاورزی و خرید و فروش خرما می‌پرداخت تا بدین وسیله  به خانواده خود کمک کند و پس از دو سال توانست دانش سرا را به اتمام رساند و در سعد آباد به تدریس مشغول شود.

‌در سال 1355 به دانشگاه تهران راه یافت و در سال 1356 در اوج مبارزات و قیام ملت مسلمان ایران علیه دستگاه ظلم و فاسد رژیم پهلوی به ندای امام لبیک گفت و از تهران به سعدآباد آمد تا در روستا بتواند بیشتر به انقلاب اسلامی خدمت کند و بدین جهت در سعدآباد اکثر راهپیمایی‌ها و تظاهرات را رهبری و هدایت می‌کرد.

سرانجام «سیدمحمدباقر موسوی» در 12 دی‌‌ 57 در یکی از تظاهرات به دست عمال رژیم پهلوی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

«سلیمان» آموزگار نمونه ای که به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفت

شهید «سیدمهدی محمدی»

«سیدمهدی محمدی» در تاریخ 1332/09/06 در شهر برازجان از توابع شهرستان دشستان استان بوشهر به دنیا آمد. دوران تحصیلات ابتدایی را در دبستان «دانش» و دوره متوسطه را در دبیرستان های «فرخی» و «شریعتی» برازجان سپری کرد و در اردیبهشت ماه سال 55 پس از اخذ دیپلم عازم خدمت مقدس سربازی شد و در لباس سپاهی دانش در شهر ماهشهر انجام وظیفه کرد پس از اتمام دوران سربازی وظیفه وارد آموزش و پرورش شد.

سیدمهدی علاقه وافری به امام خمینی (ره) داشت و این خود سبب شد در مبارزات علیه رژیم ستم شاهی حضور فعالی داشته باشد و تا اینکه در تاریخ 1357/12/22 در حین ماموریت که از طرف کمیته انقلاب اسلامی دشتستان به وی محول شده بود در جاده بوشهر برازجان بر اثر تصادف به لقاء‌الله پیوست و در بهشت ‌سجاد (ع) زادگاهش به خاک سپرده شد.

«سلیمان» آموزگار نمونه ای که به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفت

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار