رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

«مکتب سلیمانی» چراغ فروزانی برای رسیدن به اهداف بیانیه «گام دوم انقلاب» است

«سعید اوحدی» با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین ثمره انقلاب اسلامی، تحولی است که در درون مردم ایجاد شد، گفت: امروز برای رسیدن به «خودسازی»، «جامعه‌پردازی» و «رسیدن به تمدن اسلامی» که اهداف بزرگ بیانیه گام دوم انقلاب است، خداوند مکتب و چراغ فروزانی چون «مکتب سلیمانی» را در راه ما قرار داده است.
کد خبر: ۴۴۱۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸ - 07February 2021

«مکتب سلیمانی» چراغ فروزانی برای رسیدن به اهداف بیانیه «گام دوم انقلاب» استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سعید اوحدی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، امروز (یک‌شنبه) در آیین رونمایی از ۲۰ عنوان کتاب گویا و مکتوب نشر شاهد، با تبریک چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و فرارسیدن نوزدهم بهمن‌ مصادف با روز نیروی هوایی، اظهار داشت: بزرگداشت‌ها و مراسم‌های دهه فجر، درواقع تجلیل و بزرگداشت ۴۲ سال حماسه ماندگار مردم و ملت بزرگ این کشور است که با پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق بزرگی را در تاریخ بشریت رقم زدند.

وی افزود: اگر امروز از ۲۲ بهمن و عظمت انقلاب اسلامی گفته می‌شود، درواقع تجلیل از حماسه‌های ماندگار مردم و شهدا و رزمندگان و عزت و افتخاری است که مردم ۴۲ سال آفریدند.

اوحدی ادامه داد: امروز اگر از ۲۲ بهمن صحبت می‌کنیم، در واقع از ۴۲ سال پیروزی برای ملت ما و ۴۲ سال شکست دشمنانی گفته می‌شود که تمام تلاش و قوای خود را به کار بردند تا ما چهلمین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی‌مان را جشن نگیریم؛ اما به کوری چشم همه دشمنان، امروز با عزمی راسخ چهل و دومین سال پیروزی آن را جشن می‌گیریم.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه انقلاب‌ها، نهضت‌ها و جنبش‌های مردمی در سراسر دنیا به دو دسته قابل تقسیم هستند، اضافه کرد: یک دسته از این انقلاب‌ها و نهضت‌ها در طول تاریخ، مثل انقلاب «الجزایر»، انقلاب «عبدالکریم قاسم» در عراق و «جمال عبدناصر» در مصر و... با وجود اینکه قربانی زیادی هم گرفتند، به دلایل مختلف به نتیجه نرسیدند؛ اما یک دسته مانند انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به ثمر رسیدند و امروز بعد از گذشت ۴۲ سال از پیروزی آن، به بلوغ و بالندگی رسیده و همچنان پایدار استمرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایستایی ندارد و درخت تنومند انقلاب در تکانه‌های شدید صیانت شده و می‌شود، تصریح کرد: امروز اگر چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم و دهه مبارک فجر و 22 بهمن را گرامی می‌داریم، می‌خواهیم به این خودباوری برسیم که چه تحول و انقلاب عظیمی در کشور اتفاق افتاده است و در حوزه‌های مختلف علمی، نظامی، نانو فنّاوری و... در چه جایگاه بالایی هستیم.

اوحدی با اشاره به ایثار کادر درمان و پزشکی کشور در مقابله با پدیده جهانی کرونا، گفت: نوع ایستادگی این عزیزان در کنار بیماران خود و تلاشی که در راه ساخت واکسن داشتند، هیمنه پوشالی علم در دنیا را مجبور به اعتراف پیشرفت‌های علمی کشور ما کرده است.

وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین ثمره انقلاب اسلامی، تحولی است که در درون مردم ایجاد شد، اضافه کرد: امروز هم در بیعت با رهبر معظم انقلاب اسلامی برای رسیدن به «خودسازی»، «جامعه‌پردازی» و «رسیدن به تمدن اسلامی» که اهداف بزرگ بیانیه گام دوم انقلاب است، خداوند مکتب و چراغ فروزانی چون «مکتب سلیمانی» را در راه ما قرار داده است.

اوحدی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از رسالت‌های مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و گفت: یکی از راه‌های تحقق این رسالت، استفاده از ابزار هنر است؛ مثلاً کتابی که به رشته تحریر درمی‌آید، خودش یک رسانه مهم است، خود شهدا هم رسانه‌اند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار