رحمانی فضلی:

تبعیت از ولایت فقیه، انسجام و وحدت داخلی پایه قدرت ملی هستند

وزیر کشور، تبعیت از ولایت فقیه، تابع نظر ایشان حرکت کردن و انسجام و وحدت داخلی را پایه قدرت ملی خواند و گفت: باید به این دو محور در جهت رسیدن به اهداف توجه داشت.
کد خبر: ۴۴۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹ - 07April 2015

تبعیت از ولایت فقیه، انسجام و وحدت داخلی پایه قدرت ملی هستند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، عبدالرضا رحمانیفضلی وزیر کشور در دیدار با پرسنل دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر به تحولات داخلی و خارجی کشور اشاره کرد و گفت: در سال گذشته فراز و فرودهای زیادی داشتیم و این فراز و فرودها هم در داخل کشور قابل ردگیری، تامل و تحلیل است و هم در سطح منطقه قابل بیان و هم در سطح بینالمللی قابل رویت.

وی تصریح کرد: در عرصه بینالمللی با گشایشها و تعاملات خوبی مواجه بودیم و این در سطح تجارت، سیاست، شرکت در مجامع بینالمللی به منظور پیگیری حق مسلم کشورمان که در رأس آن انرژی هستهای میباشد، قابل مشاهده است و توانستیم یک گام دیگر در احقاق حق کشورمان برداریم.

وزیر کشور بیان کرد: ما به دنبال برخورداری از حق قانونی استفاده صلحآمیز و بومی از انرژی هستهای بودیم که این موضوع در سطح فعالیتهای جاری در حد قابل قبول، در سطح تحقیق و توسعه در حد مناسب و در حوزههای رفع تحریم حل شد که باید بعد از سه ماه به عنوان توافق در جلسه گروه 1+5 پیگیری شود.

رحمانیفضلی ادامه داد: بحث مذاکره ، بحث برد و باخت نیست که یکی صد درصد ببازد و طرف دیگر صد درصد ببرد. بلکه بحث تعامل و تعادل است. اگر با یک کشور مواجه بودیم کار ساده تر بود ولی ایران حداقل در ظاهر با 6 کشور مواجه است و همه آن کشورها دارای منافع و مصالح مختلفی هستند و حوزههای امنیتی، سیاسی، اقتصادی متضادی دارند و موضوعات متفاوتی را پیگیری میکنند، در عین حال میخواهند با کشوری که در یک منطقه قدرتمند و تاثیرگذار است به گونهای تعامل کنند که نتیجهای مثبت برای همه داشته باشد. پس میتوانیم ادعا کنیم که در حد قابل قبول توانستیم حقوق ملت خود را کسب و آنچه را که داشتیم حفظ کنیم تا در یک زمانبندی مشخص به آن دست یابیم.

وی با بیان اینکه قطعاً قدرت ما در صحنه بینالمللی بستگی به میزان انسجام، وحدت و همزبانی در داخل کشور دارد، گفت: اگر اقتدار داخلی داشته باشیم میتوانیم در عرصه بینالمللی حرف بزنیم  بنابراین همه باید تلاش کنند، اکنون در سطح بینالملل تبلیغات منفی نسبت به ایران کاهش یافته و تقریبا از انزوا خارج شدهایم و میتوانیم به موقعیت خوبی برای انجام مناسبات تجاری البته پس از رفع تحریمها دست یابیم.

وزیر کشور افزود: در عرصه منطقه ، تحولات عمیقتر و پیچیدهتر است و یکی از دلایل اصلی آن قدرت در دنیاست. در گذشته قدرت بین شرق و غرب و شوروی و آمریکا بود اما اکنون قدرت توزیع شده و چون توازن در حوزهها ایجاد شده هر جایی که شلوغ شود آرام نمیشود مثل تحولات منطقه خاورمیانه و کشورهای آن همچون افغانستان، سوریه، فلسطین، لبنان و یمن. وقتی منطقهای شلوغ میشود هر کشوری دنبال منفعت خود است.

رحمانیفضلی گفت: در تحولات منطقه، کشور ما توانست امنیت خود را با صلابت پیش ببرد، این نعمت بزرگی است و این را مدیون نیروهای نظامی، امنیتی و مردم میدانیم. ما هنوز در تهدیدات بیشتری واقع هستیم چون تحولات منطقه آرام نشده و توقیفات ما در داخل و خارج بیشتر شده است و به لطف خدا به افقهای روشنتری دست خواهیم یافت.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حوزه داخلی در سال 93 چالش و تنش اساسی در سیاست داخلی نداشتیم و وحدت حاکم بوده است. در حوزه اقتصاد نیز ثبات نسبی برقرار بود و رشد تورم را به 15 درصد کاهش دادیم. همچنین درصددیم به پیشرفت اقتصادی دست یابیم چرا که پیشرفت اقتصادی موجب رضایتمندی مردم و رضایتمندی مردم موجب همدلی بیشتر با حاکمیت و دولت و سپس اقتدار ملی میشود.

رحمانیفضلی افزود: در حوزههای اجتماعی و فرهنگی هم فعالیتهای خوبی انجام شد و در حوزه مبارزه با مواد مخدر و موضوع خانمانسوز اعتیاد، تلاشهای زیادی شد اما مطلوب نبود چرا که ظرفیتها در برخورد با این پدیده بسیار بالاست که باید از همه آنها استفاده شود.

وی تصریح کرد: در سال جدید برنامههایی در حوزههای درمان، پیشگیری، مقابله و صیانت در دستور کار است که براساس اولویتها و تجارب گذشته اجرایی خواهند شد. هماهنگی دستگاهها با ستاد در حد قابل قبولی است اما میتوان تلاش بیشتری کرد. در سال 94 انتظار داریم دستاندرکاران این عرصه منسجمتر، باانگیزهتر، برنامهریزی شدهتر، پرکارتر باشند چرا که از کنار قاچاق مواد مخدر ، یک جریان جنایتکار فاسد و فرصت طلب تلاش دارد قدرتمندتر شود که نتیجه قدرت آن فساد در جامعه خواهد بود. لذا باید با این جریان فاسد قاچاق از منظر قدرت ملی مبارزه کنیم و این بر عهده تک تک دستاندرکاران عرصه مبارزه است.

رحمانیفضلی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال 94 از سوی مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) مبنی بر سال همدلی و همزبانی ملت و دولت گفت: امسال طلیعه این نامگذاری، توافق روی اصول حل موضوع انرژی هستهای بود که در قالب یک بیانیه مطرح شد و اساس آن بر دو محور قابل حل خواهد بود؛  یکی تبعیت از ولایت فقیه و تابع نظر ایشان حرکت کردن و دیگری انجسام و وحدت داخلی که پایه قدرت ملی هستند و باید به هر دوی آنها در جهت رسیدن به هدف توجه کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی تحلیلها در موضوع توافق ایران با غرب ناشی فقر اطلاعات، دلسوزی، ضعف کارشناسی، عناد و یا از منظر سیاسی است، گفت: انتظار میرود همه گروهها، جناحها و احزاب انصاف داشته باشند و منافع شخصی را به منافع ملی ترجیح ندهند و براساس منطق و با نظر گرفتن همه جوانب تحلیل کنند.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها