رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس مطرح کرد؛

ضرورت تأسیس انجمن نویسندگان دفاع مقدس

سرهنگ پاسدار «عباس بایرامی» گفت: راه اندازی نهضت خود نوشت خاطرات رزمندگان دفاع مقدس در کشور و در استان‌ها مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۴۴۱۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵ - 08February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان،  سرهنگ  پاسدار «عباس بایرامی»  رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در نشست تخصصی نویسندگان، شاعران و هنرمندان پیشکسوت و نوقلم دفاع مقدس  استان سمنان که در مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان برگزار شد، اظهار داشت: هدف ما از بازدید از استان‌ها، علاوه بر عرض خداقوت به زحمات عزیزان و بررسی مشکلات آنها، شنیدن نظرات و پیشنهادات نویسندگان و شاعران است و در واقع به دنبال گشایش کارها و همچنین اصلاح برخی از مشکلات هستیم.

وی گفت: دفاع مقدس خود یک واقعیت بود لذا این واقعیت در طول تاریخ تمدنی ایران بی‌نظیر است و اهالی قلم با کمک و حمایت مسئولان استانی و پیشکسوتان دفاع مقدس آن را تبدیل به متن‌های قوی و فاخر کنند و برای معرفی بهتر استان قدم های خوبی برداشته شود.

این مسئول گفت: نویسندگان حوزه دفاع مقدس با انگیزه‌های انقلابی و جهادی وارد میدان شده‌اند لذا سرفصل حرکت همه نویسندگان بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی است که فرمودند ادبیات دفاع مقدس بشارتی است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ما نیاز به بانک سوژه داریم و این خود محتوای موزه های دفاع مقدس است و این محتوا با قلم شما نویسندگان تامین می شود.

بایرامی افزود: باید در استان‌ها، استعدادهای نویسندگی شناسایی و تربیت و به کار‌گیری شوند و سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس نیز در تلاش است مشکلات پیش روی نویسندگان دفاع مقدس را تا حد امکان برطرف کند.

وی  ادامه داد: توجه به تولید کتب صوتی و نشر کتب در فضای مجازی و استفاده از ظرفیت صدا و سیما در استان ها، از اولویت‌های بنیاد حفظ آثار و نشرارزش های دفاع مقدس است و راه اندازی نهضت خود نوشت خاطرات رزمندگان در کشور  و در استان ها باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با بیان این که جلسات آیین نامه نشر آثار ادبی و تاریخی  باید جدی گرفته شود، گفت: تأسیس انجمن نویسندگان دفاع مقدس، برگزاری کارگاه ها و دوره های متعدد آموزش نویسندگی،ارتباط مستمر با اهل قلم و تربیت نویسندگان متعهد در حوزه دفاع مقدس و پیوند  نو قلمان و نویسندان پیشکسوت، تشکیل شورای تولید و نشر کتاب،از مهمترین انتظارات ما در سازمان ادبیات وتاریخ دفاع مقدس است.

در ادامه سید«مهدی فاطمی» معاون ادبیات و انتشارات سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس عنوان کرد: در سال‌های اخیر شاهد رشد و بالندگی بیشتری در حوزه انتشار آثار مکتوب دفاع مقدس بودیم  و با توجه به طبقه بندی کتاب ها در سه سطح ملی ، منطقه ای و استانی،  در سال 98 بیش از 711 اثر جدید منتشر شده که 43 اثر در سطح آثار ملی بود.

وی عنوان کرد: انجمن نویسندگان دفاع مقدس تا پایان سال در کشور راه اندازی می شود، در این راستا در حال جمع آوری و تکمیل بانک سوژه هستیم.

فاطمی گفت: طرح بانک جلد کتاب دفاع مقدس نیز در دست اقدام است و ۲۰۰ طرح جلد لایه باز و المان‌های جدید آماده شده است تا مورد استفاده نویسندگان و طراحان این حوزه قرار بگیرد.

در این نشست نویسندگان حاضر در جلسه به بیان پیشنهادات و نظرات خود در حوزه چاپ و نشر کتب دفاع مقدس پرداختند و در موضوعات مخاطب شناسی، ارتقاء کمی و کیفی آثار و حمایت از نویسندگان بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار