مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی:

مادران و همسران شهدا در خط مقدم دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی قرار دارند

کریمی گفت: امروز مادران و همسران شهدا در خط مقدم دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی قرار دارند و لذا تکریم از مجاهدت‌های آن‌ها و بزرگداشت این بزرگواران یک امر ضروری است.
کد خبر: ۴۴۱۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳ - 08February 2021

مادران و همسران شهدا در خط مقدم دفاع از ارزش های اسلامی و انقلابی قرار دارند

به گزارش دفاع‌پرس از استان مرکزی، سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در آیین هشتمین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت استان مرکزی در اراک اظهار داشت: امروز همه داشته هایی که در طول ۴۲ سال انقلاب به دست آورده‌ایم، برگرفته از خون شهدا و مجاهدت‌های جانبازان و ایثارگران است و لذا باید نقش شهدا در تمام مقاطع انقلاب اسلامی به طور ویژه دیده شود و اگر در مورد نقش هر شهید صدها کتاب هم تولید شود، باز هم کم است.

وی افزود: جدای از نقش برجسته شهدا اقشار دیگری در پیروزی‌های انقلاب اسلامی نقش موثر داشته‌اند که یکی از آن‌ها بانوان هستند که از ابتدای شکل‌گیری انقلاب، دفاع مقدس و تا به امروز نقش اثرگذار و ارزنده‌ای ایفا کرده اند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: مادران و همسران شهدا به عنوان اسوه‌های صبر و مقاومت در کشور در طول سال‌های دفاع مقدس و بعد از جنگ حماسه‌آفرین شدند و با سختی‌هایی که تحمل کردند و رفتار زینب‌گونه‌ای که داشتند، توانستند راه شهدا را به خوبی ادامه دهند.

وی بیان کرد: امروز مادران و همسران شهدا در خط مقدم دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی قرار دارند و لذا تکریم از مجاهدت‌های آن‌ها و بزرگداشت این بزرگواران یک امر ضروری است و نیاز جامعه محسوب می‌شود.

کریمی تاکید کرد: مادران و همسران شهدا پرچم‌داران راه شهدا و مکتب امام خمینی (ره) در جامعه هستند و امروز باید از این گنجینه‌های با عظمت به خوبی استفاده کنیم که اگر این بزرگواران برای دختران و بانوان نسل جدید معرفی شوند، قطعاً در تربیت نسل انقلابی کشور موفق خواهیم بود.

وی گفت: همسران و مادران شهدا با تأسی از سیره حضرت زهرا (س) و با الهام گرفتن از بزرگ بانوی صبر و مقاومت حضرت زینب (س) مایه خیرات و برکات فراوانی برای نظام اسلامی شدند و امروز ملت ایران به این عزیزان افتخار می‌کند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی اضافه کرد: مهمترین ویژگی برجسته مادران شهدا تربیت فرزندانی عاشورایی است که این مسئله امروز باید مورد توجه ما باشد؛ چراکه حرکت کردن در گام دوم انقلاب نیازمند تربیت آن چنین فرزندان است.

وی عنوان کرد: امروز به مناسبت ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی و در قالب برنامه‌های ستاد گرامیداشت چهل‌سالگی دفاع مقدس استان هشتمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت که همزمان با سه کشور سوریه، عراق و لبنان بود در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد.

کریمی خاطرنشان کرد: این جشنواره با هدف تبیین و بررسی نقش بانوان در دفاع مقدس و تکریم مادران و همسران شهدا به‌عنوان اسوه‌های صبر و مقاومت برگزار شد که در پایان از تولیدات فاخر در حوزه بانوان رونمایی و از ۱۰ نفر از بانوان نخبه در حوزه فرهنگی و علمی نیز تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار