به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاعپرس، در آیین اختتامیه سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر حسین مسافر آستانه دبیر جشنواره در پیامی تصویری با اشاره به بخش ویژه سرباز انقلاب با موضوع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: این بخش با مشارکت معاونت فرهنگی و اداره کل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران به این جشنواره اضافه شد و نشان داد که این موضوع مسئله مهم اجتماعی ماست که هنرمندان به آن پرداختهاند.
در ادامه این مراسم برگزیدگان بخشهای مختلف سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر از جمله بخش سرباز انقلاب با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و سیدمرتضی حسینی مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران معرفی و تقدیر شدند.
برگزیدگان این بخش به شرح زیر معرفی شدند:
موسیقی: مهدی کرمی برای نمایش «قاصد»
طراحی فضا: سیدمهرداد کاووسی برای نمایش «زهی خیال باطل»
بازیگری مرد: قدردانی از سیدمهرداد کاووسی برای نمایش «زهی خیال باطل»
برگزیده: سیدپویا امامی برای نمایش «زندگی با طعم باروت»
بازیگری زن: قدردانی از آرزو جعفری برای نمایش «قاصد»
برگزیده: نجمه مهرابی خوزانی برای نمایش «زندگی با طعم باروت»
طرح و ایده پردازی
برتر: مصطفی جعفری خوزانی برای نمایش «انگشتری»
برگزیده: سعید بادینی برای نمایش «ژنرال»
کارگردانی
برتر: سیدمهرداد کاووسی برای نمایش «زهی خیال باطل» و مجتبی خلیلی برای نمایش «زندگی با طعم باروت»
برگزیده: سعید بادینی برای نمایش «ژنرال» به عنوان کارگردان برگزیده
اثر برگزیده
نمایش «ژنرال» به کارگردانی سعید بادینی
«سرباز انقلاب» یکی از بخشهای ویژه سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر بود که با حمایت و همکاری ادارهکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران با هدف ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار، ولایتمداری، دفاع مقدس، مدافعان حرم، استکبارستیزی و بصیرت انقلابی و با پرداختن به شخصیت تأثیرگذار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.
در این مراسم از خانواده شهید محسن فخری زاده نیز تقدیر شد و حامد فخری زاده، فرزند محسن فخری زاده در کلیپی درباره این شهید گفت: او به هنر و شعر علاقه داشت. معتقد بود موسیقی و مشتقات هنر جز جدایی ناپذیری از فرهنگ یک مملکت است.
مهدی دیگر فرزند او نیز بیان کرد: او زیبایی را در ذات میدانست نه در ظاهر. ایشان علاقه به موسیقی و آواز اصیل ایرانی داشتند. هم خوب میخواند و هم خوب آواز ایرانی را میشناخت. تسلط به این دو موضوع نگاهی را برایش آورده بود که معتقد بود آن مفهوم و معنای دقیقی که در شعر است، توسط موسیقی به حد اعلا میرسد.
انتهای پیام/ 112