سیاستمدار باسابقه کشور:

جمهوری اسلامی ایران یک قدرت است/ نتیجه مذاکرات باید برد برد باشد

بشارتی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری جزئیات را برای مذاکره با آمریکایی‌ها مشخص کردند، متذکر شد: دشمنان بدانند ما یک قدرت هستیم و دست بالا را داریم.
کد خبر: ۴۴۲۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵ - 10February 2021

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، ویژه برنامه روز ۲۲ بهمن ماه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با عنوان «ایران سربلند» «رادیو گفت‌وگو» با علی‌محمد بشارتی از چهره‌های مبارز در دوران پیروزی انقلاب و از سیاسیون باسابقه کشور به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

علی‌محمد بشارتی با بیان اینکه از بنیانگذاران انقلاب اسلامی است، به سوابق خود اشاره کرد و اظهار داشت: بنده در دوره اول مجلس نماینده و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بودم. ده سال قائم مقام وزیر امور خارجه بودم و به بیش از ۱۰۰ کشور جهان سفر کرده ام و با عالی‌ترین مقامات بحث و گفتگو کرده ام. چهار سال هم وزیر کشور بودم و ۱۸ سال هم مشاور سیاسی رئیس مجمع تشخیص بوده ام.

وی ضمن تاکید بر اینکه به دور اغراق ما امروز سربلندترین کشور دنیا هستیم، تصریح کرد:، چون هیچ کشوری در دنیا مستقل نیست، استقلال خریدنی نیست بلکه ارزشی است که باید در ذات و فکر انسان باشد و بتواند به آن برسد.

این پیشکسوت در عرصه سیاسی افزود: بگذریم از دشمنانی که حیات ما را نمی‌خواستند، چراکه این همه تحولات و دستاورد به دست آورده ایم. ما برابر مصوبات مجلس شورای اسلامی قرار گذاشته شد که ظرف ۲۰ سال در مسایل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، نظامی و دفاعی و اطلاعاتی در منطقه اول باشیم. چهار سال دیگر مانده که به پایان آن ۲۰ سال برسیم ما امروز به غیر از مسائل اقتصادی در همه مسایل دیگر رتبه ممتاز داریم.

وی اشاره کرد: ما در زمینه تولید علم میان ۲۲۰ کشور رتبه شانزدهم را داریم. در منطقه در زمینه فارغ التحصیلان اول هستیم. به لحاظ علم کشاورزی در منطقه اول هستیم. فقط دو استان گیلان و مازندران دو میلیون تن مرکبات تولید می‌کنند. ما به چهار کشور داریم برق و به ۴۸ کشور لبنیات صادر می‌کنیم.

بشارتی با بیان اینکه ما داریم به کشور‌های مختلف فکر و اندیشه صادر می‌کنیم، گفت: ما داریم مردم دنیا را به اسقلال و آزادی راهنمایی می‌کنیم. در کشور‌های دنیا فکر مستقل وجود ندارد. در شرق نبود در غرب هم با انتخابات اخیر همه مشاهده کردند که وجود ندارد. تنها یک شهید سلیمانی ضرر هنگفتی به آمریکایی‌ها وارد کند و به قول ترامپ، آمریکایی‌ها ۷ هزار میلیارد دلار در منطقه غرب آسیا هزینه کردند و چیزی عایدشان نشد.

وی به وظایف ملت در قبال انقلاب اشاره و بیان کرد: ما در هر روز و هر سال و هر زمانی وظایف خاصی داریم، ما باید یادمان باشد امروز یک وظیفه داریم دیروز یک وظیفه داشتیم. دشمنان ما با شایعه افکنی علیه انقلاب اسلامی در صدد براندازی آن هستند. الان حرف از واکسن می‌زنند، و نیاز است تبلیغاتی کنیم و آثار آن را خنثی کنیم. می‌گویند نمی‌توان عید نوروز مردم را در قرنطینه نگه داریم، اما باید توجیه کنیم که مردم ما انقلابی هستند و هرچه کشور تشخیص داد انجام خواهند داد.

این فعال در عرصه سیاست با اشاره به اینکه بسیاری از بازجویی‌ها در اوایل انقلاب را برعهده داشته است، یادآو شد: بعد از اینکه بازجویی‌ها را انجام دادم، در میان آن‌ها بعضی از افراد نخبه و شاخص بودند که ضد انقلاب شده بودند. وقتی به امام (ره) گزارش دادم، امام (ره) فرمودند: «این‌ها چه می‌گویند، پیروزی ما را خدا تضمین کرده است. ما موفق می‌شویم جمهوری اسلامی تشکیل دهیم و پرچم را به صاحب پرچم تحویل دهیم.»

وی به نقش مردم در پیشبرد اهداف انقلاب اشاره کرد و گفت: اگر مردم نبودند انقلاب هم نبود. اگر مردم نبودند ما در جنگ به مشکل برمی خوردیم؛ و اکنون هم با همراهی مردم است که امنیت داریم. بالاخره امام زمان (عج) هم خواهند آمد و نیاز به یار و یاور دادند و مطمئن باشید همان‌هایی که یار و و همکار رهبر انقلاب بودند یار امام زمان (عج) خواهند بود.

بشارتی به دلایل دشمنی با انقلاب اسلامی پرداخت و عنوان کرد: آن‌ها با توحید و خداپرستی مخالفند. آن‌ها می‌خواهند لیبرال و سکولار باشند و هرکاری دوست دارند انجام دهند. اسلام نمی‌گذارد و با این‌ها مخالف است.

وی افزود: عده‌ای می‌گویند چرا مذاکره نمی‌کنید؟ آن‌هایی که اندیشه مذاکره را می‌بینند می‌فهمند که تمامی این وعده و وعید‌ها توخالی است. مدل آمریکایی‌ها اینگونه است که بر سر میز مذاکره یک پوشه با تعداد زیادی برگه می‌گذارند و اتهامات فراوانی مطرح می‌کردند که حالت تدافعی داشته باشید و تهاجمی نباشید. آن‌ها برای اروپایی‌ها هم اهمتی قائل نیستند. مرکل ۵ ساعت و نیم به آمریکا سفر کرده است و ترامپ فقط ۱۲ دقیقه با وی صحبت کرد. این تحقیر است.

پیشکسوت سیاسی کشور با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری جزئیات را برای مذاکره با آمریکایی‌ها مشخص کردند، متذکر شد: دشمنان بدانند ما یک قدرت هستیم و دست بالا را داریم و اگر شرایط مذاکره فراهم شد، باید برد برد بگیریم و کسی به ما دستور ندهد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار