دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تاکید کرد؛

ضرورت حضور و مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده

سرلشکر سید یحیی صفوی بر ضرورت حضور و مشارکت مردم در انتخابات سرنوشت ساز سال آینده ریاست جمهوری تاکید کرد و گفت: مردم هوشمند ایران اسلامی با انسجام و همه جانبه در پای صندوق‌های رأی و با شاخص‌های تعریف شده‌ای که امام و مقام معظم رهبری برای انتخاب اصلح ملاک قرار داده اند، حضور پیدا کنند.
کد خبر: ۴۴۲۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰ - 10February 2021

ضرورت حضور و مشارکت مردم در انتخابات  ریاست جمهوری سال آینده

به گزارش دفاع‎پرس از خرم آباد،  سرلشکر «سید یحیی صفوی»  دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، امروز سه شنبه در مراسم ۲۲ بهمن در مصلای الغدیر خرم آباد در سخنانی با بیان اینکه حضور شما مردم مؤمن، دلاور و صبور خرم آباد و لرستان به همراه اقیانوس خروشان ملت بزرگ ایران در این شرایط خاص بیماری کرونا، پشتوانه اقتدار، بالندگی، پیشرفت ایران اسلامی و امنیت پایدار ایران است، اظهار داشت: شما مردم ولایتمدار و شجاع لرستانی با این حضور پرشور و چشم گیر خود در مصلای نماز جمعه و در سطح شهر و روستا، پرچم حرکت جهادی، انقلابی، گفتمان ضد ظلم، ضد استکباری، طرفدار عدالت و آزادی را پس از ۴۲ سال همچنان برافراشته‌اید و تداوم می‌بخشید.

وی با تاکید بر اینکه یوم الله ۲۲ بهمن، یادآور تجلی نور خدا بر قلب ملت بزرگ ایران بود و نقطه سرنوشت ساز پیروزی حق بر باطل و نوید بخش پیروزی ملت‌های اسلامی و آزادی خواه بر حکومت‌های ظالم، دیکتاتور، قبیله‌ای و وابسته به بیگانگان است، عنوان کرد: پیروزی کبیر شما مردم با رهبری امام و تداوم مقتدرانه آن در ۳۰ سال گذشته با تولید گفتمانی جدید، منظومه‌ای از عناصر منطبق بر فطرت انسانی مانند عدالت طلبی، ظلم ستیزی، نقشه سیاسی و فرهنگی جهان و نظام قدت جهانی را به چالش کشاند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، بیان داشت: وجه تمایز انقلاب اسلامی شما مردم با سایر انقلاب‌های قرن بیستم، این بود که به خاطر برخورداری از یک رهبر عادل، فقیه جامع الشرایط و برخورداری یک سازه مستحکم اعتقاد به قرآن، سنت نبوی و علوی، توانست تمامی هاضمه سیاست جهانی را در هم بریزد و سایر مکاتب سیاسی کمونیستی، لیبرالیستی و سرمایه داری را با شکست مواجه سازد و راه جدیدی را برای پیروزی ملت‌ها و ساختن نظام‌های مردم پایه و بر اساس اراده ملت‌ها در جهان رقم بزند.

سرلشکر صفوی با تاکید بر اینکه ظرفیت سازی انقلاب اسلامی در تشکیل دولت اسلامی، قوای سه گانه، قوای مسلح، ارائه خدمات، توسعه زیرساخت‌ها در عرصه‌های پیشرفت، آبادانی ایران عزیز ما و خدمت رسانی به مردم سراسر کشور در این ۴۲ سال گذشته با ۲۰۰ سال گذشته قابل قیاس نیست، افزود: خدمات در این سال‌ها بسیار بالا است، البته مشکلات هم داریم.

وی تصریح کرد: ما در اول انقلاب یک جمعیت ۳۶ میلیونی بودیم و الان در مرز ۸۶ میلیونی هستیم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه خدمات نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی موجب سرافرازی و افتخار ایران و ایرانی شده است، گفت: امروز ملت‌ها و کشورهای دنیا، به خصوص ملت‌های اسلامی، شما ملت ایران و نظام سیاسی ایران را الگوی پیشرفت و مقاومتشان در مقابل سلطه بیگانگان می‌شناسند.

سرلشکر صفوی گفت: جوانان برومند، هوشمند و انقلابی استان، موضوع سخن اصلی من فرصت‌ها و چالش‌های پیش رو در گام دوم انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری چند سال قبل فرمودند که در یک نقطه عطف و پیچ تاریخی قرار گرفته‌ایم، گفت: واقعیت و حقیقت آن است که ما در آغاز قرن ۱۵ هجری شمسی که از سال ۱۴۰۰ شروع می‌شود، در جهانی زندگی می‌کنیم که بنیادین‌ترین اصل آن عامل زمان، حرکت و فناوری‌های بسیار پیشرفته جدید و شگفتی ساز است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به عامل زمان، حرکت و تحول عظیم در پیشرفت علوم و فنون جدی و شگفتی ساز، بیان داشت: برای درک و فهم فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی انقلاب اسلامی و عبور از شرایط نامساعد فعلی و رسیدن به وضعیت مطلوب آینده به سه مفهوم اساسی: شناخت روندهای جهانی، منطقه‌ای و ملی، شناخت رویدادها در سه سطح بین الملل، منطقه‌ای و ملی و همچنین متناسب با این روندها و رویدادها، راهبردها و برنامه‌های کلان کشور را برای استفاده از فرصت‌ها و جلوگیری از چالش‌ها باید تنظیم کنیم.

سرلشکر صفوی، ادامه داد: به نظر می‌رسد روندها و رویدادهای منطقه‌ای و جهانی در ۴۲ سال گذشته در مناسبات قدرت، سیاست و فرهنگ به نفع ایران دارد طی می‌شود، این روند، روند قدرت گیری ملت ایران، حل مشکلات ملت ایران و افول قدرت‌های دشمن انقلاب و ملت‌های مظلوم منطقه است.

وی با تاکید بر اینکه در مقیاس جهانی، نظام دو قطبی قدرت جهانی فرو پاشید، اتحاد شوروی ۱۵ تکه شد و آمریکایی‌ها در چرخه افول و سرازیری قرار گرفته‌اند، گفت: آمریکایی‌ها به عنوان خبیث‌ترین دشمنان انقلاب اسلامی و ملت‌های آزاده و استقلال طلب، هم اکنون در درون جامعه خود به شکل آشفته و تنش به سر می‌برند، در انتخابات اخیر از نظر سیاسی و فرهنگی چقدر ضعیف و آسیب پذیر شدند، قدرت آمریکا دچار اضمحلال، و سیاست آمریکا نخ نما و بی آبرو شد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، بیان داشت: آمریکایی‌ها با شکست استراتژی، لشکر کشی نظامی، اشغال افغانستان و عراق مظلوم بعد از ۲۰ سال نتوانست به اهداف خود برسد.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه آمریکا هزینه‌های زیادی کرد و بیش از ۳۰ هزار نفر کشته و زخمی داد، گفت: در این روند ۲۰ ساله فرصت‌های خوبی برای چینی‌ها، روسیه و ایران حاصل شده است.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها که در معادله قدرت جهانی، رقابت اصلی را با چینی‌ها و روس‌ها داشتند، در افغانستان و عراق درگیر شدند که در این راستا چینی‌ها از نظر اقتصادی و روس‌ها از نظر نظامی پیشرفت کردند، ایران هم دو دشمن خود را در شرق و غرب کشور، به دست ظالم بزرگ‌تر از دست داد و قدرت نفوذ خود، عمق بخشی سیاسی، فرهنگی و امنیتی خود را از خلیج فارس و دریای خزر تا مدیترانه امتداد داده است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، عنوان کرد: آمریکایی‌ها در پروژه تک قطبی سازی قدرت در جهان و یا تشکیل قدرت هژمون شکست خورد، ائتلاف آمریکایی، صهیونیستی و عبری در سوریه برای سرنگونی بشار اسد و راه اندازی داعش با درخواست دولت‌های سوریه و عراق و حمایت سیاسی، نفوذ و حضور مدافعان حرم و با حضور مشاوره نظامی امثال سرلشکر شهید حاج قاسم سلیمانی با شکست مواجه و ایران پیروز منطقه شد.

سرلشکر صفوی، تصریح کرد: آمریکایی‌ها خوب می‌فهمند، اگر آمریکایی‌ها قدرت داشتند پیروز می‌شدند، در این صحنه رقابت، ایران پیروز شد.

وی با بیان اینکه دنیا می‌داند که این رهبری ملت ما است که نه فرمانده و مدافع ایران اسلامی، بلکه فرمانده دفاع از بلاد اسلامی عراق، سوریه، لبنان و یمن است، افزود: جهان استکبار، قدرت نفوذ رهبری ایران، مقاومت ملت ایران، جوانانی که هشت سال دفاع مقدس را آفریدند، جوانانی که مدافع حرم شدند، قدرت سازماندهی و نبوغ ایران را درک می‌کنند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، تاکید کرد: به فضل الهی و در قرن ۱۵ هجری شمسی قدرت جهان اسلام، مرکب از دو میلیارد جمعیت مسلمانان، با توسعه همگرایی و روابط اقتصادی، سیاسی، امنیتی، فرهنگی، تقویت جبهه مقاومتی که محصول دفاع مقدس ملت ایران است، برای مقابله با دشمن صهیونیستی و آزادی قدس شریف و با هدف شکل گیری تمدن نوین اسلامی بروز و ظهور پیدا خواهد کرد.

سرلشکر صفویی با اشاره به مفهوم مشخص کردن راهبردها و برنامه‌های کلان مربوط به کشور، گفت: مسئولان خدمتگذار عالی کشور با شناخت این روندها و رویدادهای منطقه‌ای و جهانی، تشخیص درست راهبرد دشمنان انقلاب، درک صحیح از فرصت‌ها و چالش‌های پیش رو می‌توانند راهبردها و برنامه‌های آمایش سرزمین را تا ۱۴۲۴ را تنظیم و تدوین کنند، همچنین می‌توانیم با جهاد بزرگ ساختن ایران اسلامی، برای عبور از شرایط سخت فعلی، برداشتن گام دوم انقلاب اسلامی، داشتن برنامه کلان ملی و استانی، مدیران کارآمد، صادق، پاک دست، مؤمن، خردمند و انقلابی می‌توانیم با فضل الهی طی سال‌های آینده به یک ایرانی آباد، پیشرفته و ملتی الگو در منطقه و ملت‌های اسلامی و غیر اسلامی تبدیل شویم.

وی با بیان اینکه اولین فرصت ملت بزرگ ما وجود با برکت رهبری خردمند، شجاع، مدیر و مدبر است، گفت: ایشان بعد از امام (ره)، پرچمدار عزت مسلمین و حکومت جمهوری اسلامی شده‌اند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با تاکید بر اینکه رهبر خردمند ما توانسته که سکان دار ثبات سیاسی و امنیتی و همچنین توسعه اقتدار ملی ایران، نفوذ فرهنگی سیاسی ایران در منطقه و جهان اسلام شود، بیان داشت: به برکت خون شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، حمایت و پشتیبانی شما از ولایت فقیه و حضور مردم در همه صحنه‌های خطر، دفع فتنه‌ها، موجب شکست توطئه شیاطین بزرگ و کوچک، صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و برخی کشورهای منطقه شده است.

سرلشکر صفویی با اشاره به اینکه اگر چه آنها با میلیاردها دلار و داشتن امپراطوری رسانه‌ای و خبری می‌خواهند ثبات سیاسی و امنیتی ایران را به هم بزنند، اما حضور مردم بعد از ۴۲ سال در صحنه ۲۲ بهمن امروز و حمایت از مسئولان کشور، قوای سه گانه، قوای مسلح، رهبری عزیز، بزرگترین فرصت اقتدار آفرین برای ثبات و امنیت ایران و غرب آسیا است.

وی با تاکید بر اینکه قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران مانع جدی برای توطئه آنها بوده و آنها با یک ایران قدرتمند، ملت قدرتمند، رهبر شجاع، عالم، خردمند و نیروی مسلح آماده کار، دفاع و هجوم روبرو هستند، گفت: اگر چه دشمنان به ما ضربات تروریستی بزرگی زدند، شهید حاج قاسم، ابومهدی مهندس، فخری زاده و برخی دانشمندان هسته‌ای ما را به شهادت رساندند، که آن هم تبدیل به یک افتضاح و شکست بزرگ راهبردی برای رئیس جمهور جنایت کار و فاسد آمریکا و نیروهای نظامی و تروریستی آمریکا شد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، ادامه داد: همه دنیا رئیس جمهور فاسد قبلی آمریکا را محکوم کردند، از نظر حقوقی نیروهای آمریکایی دائم در حال ترس به سر می‌برند، صهیونیست‌ها در حال ترس به سر می‌برند که چه زمان انتقام سخت‌تر حاج قاسم سلیمانی و فخری زاده به سر آنها باریدن خواهد گرفت.

سرلشکر صفویی، ثبات سیاسی و امنیتی ایران در منطقه غرب آسیا را یک فرصت بزرگ عنوان کرد و گفت: ای کاش دولت‌های گذشته و فعلی پاسخگوی این سوال اساسی مردم بودند که در این ۴۰ سالی که از پایان جنگ می‌گذرد با این ثبات سیاسی و امنیتی که پیدا کرده‌ایم، چرا نیازمندی‌های اساسی اقتصادی، معیشتی و فرهنگی، ایجاد اشتغال، رفع بیکاری، جلوگیری از تعطیلی از بخش‌های تولیدات کشاورزی و صنعتی به صورتی که مطلوب مردم باشد انجام نگرفته است.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی ممتاز و غیر قابل جایگزین ایران در منطقه و جهان، عنوان کرد: موقعیت جغرافیایی ایران، منابع انسانی ایران، منابع طبیعی ایران نسبت به ۱۵ کشور همسایه از یک وزن بالاتر و موقعیت بالاتر برخوردار است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با تاکید بر اینکه ۶۰۰ میلیون نفر جمعیت در ۱۵ کشور همسایه ایران هستند، افزود: کشور ایران و سیاست‌های اقتصادی کشور می‌تواند در پیدایش تشکل‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی با همین کشورها نقش مؤثری داشته باشد.

سرلشکر صفویی، بیان داشت: ایران می‌تواند فرآیندهای اقتصادی، سیاسی و حتی ارتباطات بین کشورها را برقرار کند.

وی با اشاره به اینکه صادرات تولید مازاد به این جمعیت ۶۰۰ میلیونی می‌تواند اقتصاد ایران را شکوفا سازد، گفت: به فضل الهی و با این موقعیت جغرافیایی، کشوری چهار فصل هستیم و ایران در بخش گردشگری دارای ظرفیت‌های بالایی است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به دستاوردهای انقلاب در حوزه علمی، بیان داشت: البته ما باید برای فارغ التحصیلان ایجاد اشتغال کنیم.

سرلشکر صفویی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها، اساتید و فارغ التحصیلان از سوی سیاستمداران کشور برای حل مشکلات اقتصادی، عنوان کرد: افزایش تولید، به کارگیری های فناورهای جدید و… باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت حضور و مشارکت مردم در انتخابات سرنوشت ساز سال آینده شهر و روستا و همچنین ریاست جمهوری تاکید کرد و بیان داشت: مردم هوشمند ایران اسلامی با انسجام و همه جانبه در پای صندوق‌های رأی و با شاخص‌های تعریف شده‌ای که امام و مقام معظم رهبری برای انتخاب اصلح ملاک قرار داده اند، حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها