یادداشت/ سردار علی مولوی حقیقی

انقلاب اسلامی؛ خط مقدم مبارزه حق و باطل

امروز نه استکبار جهانی می‌تواند از ادعای احاطه بر کل جهان عقب‌نشینی کند و نه جمهوری اسلامی از مواضع خود کوتاه خواهد آمد. این صف‌آرایی همان تقابل حق و باطل است و جمهوری اسلامی در خط مقدم این تقابل قرار دارد.
کد خبر: ۴۴۲۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶ - 11February 2021

گروه استان‌های دفاع‌پرس - سردار سرتیپ دوم پاسدار «علی مولوی حقیقی»؛ در جهان کنونی ما با دو ادبیات مهم روبرو هستیم؛ اولاً جبهه استکبار جهانی با تابلویی که به‌عنوان سردمدار جهان کفر برافراشته است و دوماً جبهه مستضعفین و مسلمانانی که برای دفاع از حقوق حقه خویش حرکت کردند و تحت پرچم اسلام عزیز و قرآن کریم راه احیای حقوق خود را دنبال می‌کنند بنابراین نه استکبار جهانی می‌تواند از ادعای احاطه بر کل جهان عقب‌نشینی کند و نه جمهوری اسلامی از مواضع خود کوتاه خواهد آمد. این صف‌آرایی به زبان ساده امروز همان تقابل حق و باطل بوده و جمهوری اسلامی در خط مقدم این تقابل قرار گرفته است.

جبهه باطل برای تقابل با جبهه حق سال‌هاست که برنامه‌ریزی می‌کند و در قالب توطئه‌های مختلف در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت می‌خواهد که تفکر آزادی، عدالت محوری و مقابله با ظلم سرکوب و نابود شود. با همه این تفاسیر، به فرموده امام راحل توطئه‌های دشمن محکوم‌ به شکست است؛ چراکه باطل هیچ‌گاه در موضع خودش امکان توفیق ندارد و این نه منحصر در کلام نورانی امام بلکه کلام و وعده صدق پروردگار است. قرآن مجید می‌فرماید: «وَ نُریدُ اَن نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ استُضعِفوا فِی الارض وَ نَجعَلَهُم اَئِمَّه وَ نَجعَلَهُمُ الوارِثین»؛ هنگامی‌که خداوند متعال به مسلمانان و ملت‌های مستضعف این نوید را می‌دهد که آینده از آن شما است، پس تقابل دو جریان حق و باطل تا پیروزی کامل حق ادامه خواهد داشت.

انقلاب اسلامی ایران به تعبیر امام راحل انفجار نور بود؛ ظلمات دنیای مادی با این واقعه عظیم به نور وحی و ارزش‌های الهی روشن شد، در ارکان جاهلیت مدرن شکاف به وجود آورد و کاخ آمال شیطانی آنان را بر سرشان آوار نمود. انقلاب اسلامی ویژگی و خصوصیات زیادی دارد که ریشه آن به اسلام و ارزش‌های الهی برمی‌گردد و می‌توان در طول آن به دو عامل مهم نیز اشاره کرد؛ اولاً وجود حضرت امام خمینی (ره) با آن صفات و کمالات کم‌نظیر و دوماً حضور غیرتمندانه و وفادارانه مردم متدین و متعهد که این دو عامل صفات و حضور خود را از اسلام گرفته‌اند.

در هر حال اسلام با جامعیت و قدرت پاسخگویی خود به نیازهای مردم و در هر زمان با سیستم حکومتی و ساختار معنوی مقتدرانه و هدایتگرانه‎اش عامل اصلی و راهبر انقلاب اسلامی است و دشمنی استکبار و عوامل داخلی آن نیز با این اسلام است لذا طبعاً دامنه این تقابل، انقلاب اسلامی را هم درگیر می‌کند.

در مقاطع مختلف که به گذشته انقلاب نگاه می‌کنیم، مشاهده می‌کنیم که همواره کسانی با ما در تضاد بوده و از هیچ نوع توطئه‌ای کوتاهی نکرده‌اند؛ چه در آشوب‎های داخلی با انسجام بخشیدن به اتحادهای شوم جریان‌های نفاق و چه با به میدان آوردن سیاستمداران و کشورهای خارجی صاحب پروپاگاندا برای مقابله با انقلاب اسلامی.

به‌ طور مثال، در جنگ نابرابری که به ما تحمیل شد، می‌بینیم که این تقابل و این جبهه‌گیری به‌صورت خصمانه ادامه داشته و دارد لکن یکی از تفاوت‌های عمده شرایط امروز این است که در عملیات روانی این روزهای دشمن، یک جریان به‌اصطلاح روشنفکری خارج‌نشین به‌عنوان کنش‎گر سیاسی وارد عمل شده است؛ این جریان مشتمل بر کسانی است که به‌ اصطلاح خودشان طرفدار ایران هستند اما پناهندگی و ارتزاق از دشمنان این سرزمین دارند. این جریان در حالی ادعای خودگردانی و مستقل بودن دارد که با یک سازمان‌دهی کاملاً دولتی، در حال استفاده از امکانات و تجهیزات دشمنان است و به‌ عنوان یک جریان اپوزیسیون، اتحاد شومی از سازمان منافقین، سلطنت‌طلبان و همه جریان‌های برانداز و ضد نظام را گرد هم جمع کرده است.

با این‌ حال قطعاً هیچ‌ یک از این جریان‌ها نمی‌توانند با اندیشه اسلامی، قرآن و فرهنگ معصومین که ریشه در قلوب ملت ایران دارند، مقابله نمایند چراکه خون پاک شهیدان و رهبری مقتدرانه امام خامنه‌ای عزیز، این خاک پاک را از گزند آسیب‌ها مصون و محفوظ داشته است و به برکت وحدت و بصیرت این ملت، ان‌شاءالله زمینه ظهور صاحب اصلی این انقلاب با سرعت روزافزون فراهم باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار