مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

جزئیاتی از نامه راهبردی امام خامنه‌ای به پوتین

امیرعبداللهیان توضیحاتی درباره جزئیات نامه راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی به پوتین مطرح کرد.
کد خبر: ۴۴۲۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ - 11February 2021

جزئیاتی از نامه راهبردی امام خامنه‌ای به پوتینبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل با اشاره به نامه راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی به پوتین، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید دارند که در سیاست خارجی باید متوازن عمل کرد؛ یعنی هم به سیاست نه شرقی، نه غربی برای حفظ استقلال عمل کنیم و هم روابط خارجی را با همه جهان حفظ کنیم.

وی بیان کرد: بدون تردید قرن ۲۱ قرن آسیاست. انتخاب زمان این سفر در مقطعی که مستأجران جدیدی وارد کاخ سفید شده‌اند، این پیام را به متحدین ایران می‌دهد که ما بیش از این معطل بازی کاخ سفید در برجام نخواهیم شد.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل تصریح کرد: رئیس دومای روسیه نه از طرف پارلمان، بلکه به‌عنوان نماینده ویژه پوتین پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی را دریافت کرد. ساعتی بعد مطلع شدیم که پوتین پیام را خوانده و مورد توجه جدی قرار داده است.

وی افزود: روسیه از قبل در یادداشتی رسمی اعلام کرد برای اینکه دریافت پیام رهبری به‌خاطر پروتکل‌ها به تأخیر نیفتد، نماینده ویژه‌ای در مسکو این پیام را دریافت کند.

امیرعبداللهیان گفت: پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به پوتین، نکات مهم و دقیقی داشت که برای روس‌ها با توجه به‌مناسبات جدید بین‌المللی برای استحکام روابط راهبردی و پایدار دو کشور، مهم بود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار