عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

استفاده حداکثری از مزیت نفت و گاز ملی یک ضرورت است

جلیلی با بیان اینکه استفاده حداکثری از مزیت نفت و گاز ملی یک ضرورت است، محور قرار دادن انجمن های صنفی را یکی از راه های پیگیری مشکلات مجموعه های تولیدکننده برشمرد.
کد خبر: ۴۴۲۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۸ - 12February 2021

استفاده حداکثری از مزیت نفت و گاز ملی یک ضرورت استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز از چهاردهمین نمایشگاه شرکت های فعال در حوزه پتروشیمی و صنایع پایین دست آن (ایران پلاست) بازدید کرد.

جلیلی ضمن بازدید از چندین غرفه فعال در زمینه تولید انواع مواد اولیه، محصولات ساخته شده و تجهیزات پلیمری در نشستی با اعضای اتحادیه صنایع پایین دست پتروشیمی دیدار و گفتگو نمود.

وی با بیان اینکه استفاده حداکثری از مزیت نفت و گاز ملی یک ضرورت است، محور قرار دادن انجمن های صنفی را یکی از راه های پیگیری مشکلات مجموعه های تولیدکننده برشمرد.

جلیلی با اشاره به لزوم ایجاد سازوکار برای هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف با اتحادیه‌های صنعتی، خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته در دیدارهای مختلفی که با تولیدکنندگان داشتیم به روشنی معلوم شد که مسائل اصلی اصناف مختلف مشترک است.

وی در این باره افزود: همانگونه که تولیدِ یک کالا دارای ظرافت بوده و نیازمند طراحی فرایند پیچیده است، به دست آوردن یک نظام صنعتی مطلوب نیز نیازمند دقت و طراحی است و این مهم بدون مشارکت دادن موثر تولیدکنندگان در این فرایند میسر نخواهد شد.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی در ادامه بر ضرورت استفاده از فرصت بازارهای کشورهای همسایه که در سال نزدیک ۱هزار میلیارد دلار واردات دارند و بخش قابل توجهی از آن محصولات پتروشیمی است-تاکید کرد.

همچنین لزوم توجه ویژه به توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی و پشتیبانی واقعی از تولید کنندگان به عنوان افسران جنگ اقتصادی در جهت خنثی کردن تحریم‌ها از دیگر محور های سخنان جلیلی در دیدار با تولیدکنندگان بود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار