رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی:

مردم آذربایجان مسئولیت بزرگی در قبال انقلاب دارند/ تبریز مهد عاشورائیان است

حجت‌الاسلام رسول برگی گفت: امروز مردم تبریز و آذربایجان مسئولیت بزرگی در قبال انقلاب دارند، چراکه همه اقشار آن معتمد هستند، البته تمام مردم ایران معتمد هستند اما نگاه به تبریز بسیار ویژه است.
کد خبر: ۴۴۲۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴ - 13February 2021

تبریز در دفاع مقدس خود را نشان داده استبه گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام رسول برگی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی نامه امام راحل خطاب به مردم تبریز بعد از قیام 29 بهمن را از زیباترین پیام‌ها دانست و اظهار داشت: حضرت امام راحل به تبریز عنایت خاص داشتند و این عنایت خاص در کلام رهبر معظم انقلاب نیز بارها متجلی شده است؛ امروز مردم تبریز و آذربایجان مسئولیت بزرگی در قبال انقلاب دارند، چراکه همه اقشار آن معتمد هستند، البته تمام مردم ایران معتمد هستند اما نگاه به تبریز بسیار ویژه است.

وی با اشاره به جایگاه خاص مردم تبریز در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی ایران، اضافه کرد: دیدار رهبر معظم انقلاب در سالروز قیام قم و سالروز قیام 29 بهمن تبریز از جمله دیدارهایی است که هیچگاه قطع نمی‌شود و امسال هم برقرار خواهد بود، ولو به شکل مجازی.

وی با بیان اینکه دیدگاه رهبر معظم انقلاب نسبت به تبریز چیز دیگری است و تبریز در دفاع مقدس، جریان فتح سوسنگرد، آزادسازی خرمشهر و در عرصه‌های مختلف خود را نشان داده است، گفت: تبریز، از دیرباز مهد عاشوراییان بوده و دو بار در تاریخ انقلاب قیام کرده و هر دو بار نیز خط شکن و پیشتاز شده است که اولین قیام، قیام 29 بهمن تبریز و دومین قیام نیز حماسه 8 دی 88 است.

حجت‌الاسلام برگی با بیان اینکه در 29 بهمن سال 56، مردم تبریز به پاخاسته، گفت: پس از آن، این قیام‌ به طور سلسله مراتبی به سایر شهرها رسید و نهضت چهلم‌ها را به راه انداخت و درنتیجه پیروزی انقلاب را رقم زد؛ در فتنه 88 نیز مردم تبریز در دفاع از حریم انقلاب و ولایت در هشتم دی سال 88 به پاخاسته و بعد از این حرکت، شهرهای مختلف کشور در 9 دی به دفاع از انقلاب و ولایت به پاخاستند.

وی با اشاره به دو شهید تبریز در جریان سال‌های 41 و 42، اظهار کرد: مردم تبریز همیشه معلم انقلاب شده‌اند و در کنار سایر استان‌ها، الفبای انقلاب از تبریز نشات گرفته است. در دفاع مقدس نیز اولین‌ها از تبریز برخاسته و به خط مقدم جبهه رفتند.

وی در خاتمه تاکید کرد: تبریز باید در کنار تبعیت از ولایت، این اصالت معلم انقلاب بود را حفظ کند و در بیانیه گام دوم نیز حضرت آقا فرمودند که انتظارشان "پیشتازی مردم تبریز" است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها