یادداشت/ فرشته افشردی

مردم انقلاب را از درونشان شروع کردند

در دوران پهلوی مردم متحول شدند و انقلاب کردند و برای پاسداری از آن همه کار کردند و می‌کنند.
کد خبر: ۴۴۲۶۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰ - 18February 2021

مردم انقلاب را از درونشان شروع کردند

گروه حماسه و جهاد دفاع پرس - فرشته افشردی؛ زمان پهلوی، پدران و مادران ما دین‌شان را در خطر می‌دیدند و تحت ظلم بودند، برای همین انقلاب کردند. انقلابی که هیچ ابرقدرتی فکرش را هم نمی‌کرد؛ و این علاوه بر تحولی بود که درون تک‌تک مردم رخ داده بود.

مردم خالصانه انقلاب کردند

مردم با نهانی پاک انقلابی کردند که ریا در وجودش نبود، حتی به اندازه‌ی یک نقطه و برای این بود که خدا حضرت روح‌الله (ره) را فرستاد. مجاهدی دینی که از میان مردم برخاست و علیه رژیمی فاسد قیام کرد.

در انقلاب اسلامی که صحنه‌ گسترده‌ درگیری میان حق و باطل بود، باطل تمام تلاش خود را می‌کرد که حق را به زیر بکشد، اما از این غافل بود که حق همیشه پیروز می‌شود.

انقلاب به راحتی به پیروزی نرسید، اما چون اکثر مردم تغییر را می‌خواستند و درونشان تغییر ایجاد کردند، سنتی الهی در آستانه‌ وقوع بود و سرنوشتشان تغییر پیدا کرد. در آیه‌ ۱۱ سوره‌ رعد خداوند می‌فرماید: (إنّ الله لایغیِّرُ ما بقومٍ حتی یغیِّروا ما بأنفسهم/ خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آن‌ها آنچه در خودشان است را تغییر دهند.)

پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ اما تازه اول راه بود و مردم می‌بایست با بسیاری عوامل داخلی و خارجی روبه رو می‌شدند و جلوتر از همه همان کسانی بودند که می‌خواستند انقلابِ تازه متولدشده را به نام خودشان بکنند که البته نمی‌دانستند مردم هوشیارتر از آن هستند که نفاق گونه بتوان گولشان زد.

مردم حاضرند که جانشان برود، اما دینشان نرود

تقوای الهی به مردم صبر و استقامت بخشیده بود و در نتیجه، هر نوع زخم زبان، شکنجه‌های روحی و روانی، و خیلی آزار‌های دیگر را تحمل می‌کردند. شاید اگر افراد دیگری جای آن‌ها بودند، تحمل نمی‌کردند و از هدفشان کوتاه می‌آمدند. در ایران مردم به خاطر دینشان انقلاب کردند. دولت‌های استعمارگر غربی می‌خواستند اسلام را میان مردم ضعیف کنند، اما از این خبر نداشتند که مردم به قیمت خون‌هایشان پای دینشان می‌ایستند. جانشان می‌رود، اما دینشان نمی‌رود.

مردم نیازمند رهبری باهوش و قوی از نظر ایمان هستند

در هر مرحله مردم نیازمند یک رهبر فوق‌العاده باهوش و قوی از نظر ایمان، توکل، هوش و منطق هستند، که امام خمینی (ره) چنین رهبری برای ملت ایران بود. البته با همه این‌ها به نظر مردم احترام می‌گذاشت و نتیجه، آن می‌شد که مردم خود انتخاب می‌کردند.

مشکلات انقلاب، مردم را از پای نیانداخت

مرحله‌ بعد برای انقلاب نوپا، فتنه‌ی منافقان بود که می‌خواستند کَشتی تازه تأسیس انقلاب را به فرماندهی خودشان به سمت دریایی متلاطم و طوفانی راهبری کنند که با هوشیاری مردم و رهبری امام (ره) و خواست خداوند شکست خورد.

مقارن با بحبوحه‌ی فتنه‌ منافقان، رژیم بعث عراق به کشور جمهوری اسلامی ایران حمله کرد و مردمی که کمی پیش انقلاب کرده بودند، احساس تکلیف کردند و خویش را مجهز برای نبرد با دشمن کردند تا از دین و انقلابشان محافظت کنند. این مرحله‌ی حساس که در آن مردم یک به چند با اکثر کشور‌های دنیا می‌جنگیدند، با رهبریِ مدبرانه‌ی حضرت امام خمینی (ره)، دعای امام مهدی (عج) و عنایت و الطاف الهی طی شد و این از ثمرات انقلاب است.

امام (ره) رفتند، اما پرچم انقلاب زمین نیفتاد

در سال ١٣٦٨ امام خمینی (ره) دارفانی را وداع گفتند و خبرگان مردم، آیت‌الله خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) که از مجاهدین فعال انقلاب از همان ابتدا بودند، را به راهبری جریان انقلاب برگزیدند، و ایشان هم به منزله‌ی رهبری مدبر و باهوش از انقلاب ١٠_١١ ساله صیانت کردند.

انقلاب همچنان پرشور ادامه دارد

امروزه جوانان جمهوری اسلامی ایران سعی در خودکفایی دارند. اگرچه مسیرانقلاب کم و کاستی‌هایی هم داشته و دارد، اما با صبر و توکل و تلاش در حال اصلاح شدن است و راهی طولانی در پیش دارد که ان‌شاءالله هموار می‌شود.

انقلاب اسلامی مقدمه‌ی ظهور حضرت مهدی (عج)

روزی به امام خمینی (ره) گفته بودند که انقلاب‌های پیش از ظهور حضرت مهدی (عج)، همه به شکست منتهی می‌شوند و ایشان هم تصدیق کردند. درمورد انقلاب اسلامی ایران پرسیدند که ایشان گفتند انقلاب ما چیزی جدای از اسلام نیست و مقدمه‌ی ظهور حضرت مهدی (عج) است.

انتهای پیام/ ۱۱۸

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار