تصاویر/ شهید یدالله کلهر (۲)

شهید یدالله کلهر سال ۱۳۳۳ در روستای “بابا سلمان” شهریار به دنیا آمد و سرانجام در اول دی ماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت رسید.
کد خبر: ۴۴۲۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۳ - 16February 2021

شهید یدالله کلهر در سال ۱۳۳۳ شمسی در روستای “بابا سلمان” از توابع شهریار کرج، در خانواده‌ای مذهبی و بسیار مومن به‌ دنیا آمد. در سال ۱۳۵۵ سربازی را تمام کرد و پس از بازگشت از سربازی به کارهای برق و سیم‌کشی ساختمان مشغول می‌شود. مدتی هم به آهنگری و جوشکاری می‌پردازد.

یدالله با شروع جرقه‌های انقلاب اسلامی وارد عرصه سیاسی می‌شود. جوانان محل را جمع کرده درباره حضرت امام و انقلاب برای آنان صحبت می‌کند. وی نخستین کسی بود که در مسجد “بابا سلمان” تکبیر و شعار مرگ بر شاه سر می‌دهد و مردم را به مبارزه علیه شاه ترغیب می‌نماید. مدتی از سوی پاسگاه شهریار مورد تعقیب قرار می‌گیرد. پس از پیروزی انقلاب شکوه‌مند اسلامی، فعالانه در مسائل انتظامی و امنیتی در کرج فعالیت می‌کند. وی از جمله بنیان‌گذاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منطقه کرج به‌ شمار می‌رود.

شهید کلهر که چمدانی پر از شکوفه‌های یاس تقوا همراه داشت و برای ملاقات و ضیافت با شکوه عشق لحظه‌شماری می‌کرد، عاقبت در “شلمچه” کارت سبز دعوت در میهمانی کروبیان را دریافت کرد. و در اول دی ماه ۱۳۶۵ در عملیات “کربلای ۵” در منطقه شلمچه درحالی که برای شرکت در جلسه عازم پشت جبهه بود، تذکره عبور و معراج به عالم ملکوت را گرفت و از شرکت در جلسه زمینیان باز ماند و بر اثر اصابت ترکش به سرش به شهادت رسید.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار