مسعود نجابتی مطرح کرد؛

«پرچم فتح قدس» موجب عصبانیت صهیونیست‌ها شد/ جشنواره هنر مقاومت کاربردی است

دبیر کل ششمین جشنواره جهانی هنر مقاومت به آرایش تهاجمی هنرمندان جبهه انقلاب اسلامی در این رویداد اشاره کرد و گفت: طراحی «پرچم فتح قدس» موجب عصبانیت صهیونیست‌ها شد. ::
کد خبر: ۴۴۲۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹ - 13February 2021

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری ششمین جشنواره جهانی هنر مقاومت به مناسبت برپایی نمایشگاه و تشریح نحوه داوری‌های آثار رویداد فرهنگی و هنری در موزه هنرهای معاصر فلسطین برگزار شد.

نجابتی: عصبانیت صهیونیست‌ها از طراحی «پرچم فتح قدس»

در ابتدا «مسعود نجابتی» دبیر کل ششمین جشنواره جهانی هنر مقاومت با اشاره به برگزاری موفق این رویداد، اظهار داشت: معتقدیم امروز تازه کار جشنواره شروع شده است و مجموعه همکارانمان در این رویداد برای دیده شدن آثار باید فعالیت داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه اصرار ما در این رویداد بر کاربردی بودن هنر است، افزود: از صمیم قلب به کاربردی بودن هنر اعتقاد داریم و در همین راستا آثار جشنواره را رقم زدیم و معتقدیم هنر باید برای مخاطب مصرف داشته باشد نه‌ آنکه صرفا معدود به گالری و فضای هنری باشد.

دبیر کل ششمین جشنواره جهانی هنر مقاومت جوان‌گرایی را از دیگر رویکردهای جدی این رویداد دانست و گفت: جشنواره حمایت از جوانان مستعد کشور در کنار تجارب پیشکسوتان را در دستور کار داشت. دبیر اجرایی جشنواره با حضور در تمام استان‌های کشور آثاری جمع‌آوری از هنرمندان مطرح جمع‌آوری کرد که به دلیل فقدان رسانه همواره دیده نمی‌شدند؛ ما در جشنواره نگاهمان تنها به تهران نبود و هر هنرمندی که اثری در عیار جشنواره خلق کند، حمایت می‌شود.

نجابتی به افزوده شدن دو بخش طراحی صنعتی و کتیبه و پرچم به جشنواره اشاره کرد و افزود: از اتفاقات دیگری که می‌توانیم در جشنواره به آن اشاره کنیم، اضافه شدن دو بخش طراحی صنعتی و پرچم کتیبه است؛ به‌ نظر ما هر هنری که کاربردی باشد جذاب است. جشنواره هنر مقاومت تا به امروز این دو رشته را به هنرهای تجسمی اضافه کرده‌ است؛ اما امسال شرایط کرونا برخی محدودیت‌ها را به‌وجود آورد تا نتوانیم طراحی صنعتی را کال اعمال کنیم با این وجود در بخش کتیبه محصولاتی تولید شده که آماده تولید انبوه است.

وی هدف از تولید بخش متحرک آثار این جشنواره را نمایش از رسانه ملی معرفی کرد و خاطرنشان کرد: حضور در رسانه ملی با ایجاد بخش متحرک آثار یکی از رویدادهای خوب امسال جشنواره هنر مقاومت بود که فتح بابی برای دوره‌های بعدی است تا بتوانیم پیوند هنرهای تجسمی با رسانه را ایجاد کنیم که امیدواریم منجر به نمایش این آثار در شبکه‌های ملی و ماهواره‌ای باشد.

دبیر کل ششمین جشنواره جهانی هنر مقاومت درخصوص نحوه انتخاب موضوعات برای جشنواره هنر مقاومت عنوان کرد: موضوعات هر بخش با هماهنگی داوران و پیشنهاد آن‌ها مطرح شده است. بحث گام دوم انقلاب و نیازهای واقعی جامعه در این راستا به دبیران پیشنهاد شده بود و در همین راستا موضوعاتی همچون پرداختن به دفاع مقدس یکی از موضوعات جدید جشنواره بود که در بخش تصویرسازی به آن پرداختیم.

نجابتی ادامه داد: در رشته‌هایی همچون پرچم و کتیبه، بچه‌های جبهه هنری انقلاب چند سالی است که از قالب دفاعی بیرون آمده‌اند و تهاجمی عمل می‌کنند. سال‌ها با هجمه‌های فرهنگی روبرو بودیم و در عرصه هنر تنها دفاعی عمل می‌کردیم؛ اما خوشبختانه با حرکت‌هایی ازجمله طراحی عملیات جشنواره هولوکاست به دبیری شجاعی طباطبایی هنرمندان جبهه انقلاب در موقعیت حمله قرار گرفته‌اند و با طراحی پرچم آزادسازی قدس در این دوره جشنواره هنر مقاومت دشمن صهیونیست عصبانی شد.

حبیبی: حضور چهار هزار و یک اثر در جشنواره هنر انقلاب

در ادامه یادداشت «غلامعلی طاهری» داور بخش نقاشی جشنواره هنر مقاومت قرائت شد و «محمد حبیبی» درخصوص ویژگی این جشنواره گفت: پرداختن به سیره شهید سلیمانی در چهار رشته نقاشی، پوستر، پرچم و آثار حجمی، آزادی قدس، کرونا، مدافعان سلامت و کمک‌های مومنانه ازجمله موضوعات و رویکردهای این دوره جشنواره هنر مقاومت بوده است.

دبیر اجرایی ششمین دوره جشنواره هنر مقاومت از حضور چهار هزار و یک اثر در بخش‌های مختلف جشنواره خبر داد و عنوان کرد: در نمایشگاه ششمین جشنواره هنر مقاومت 500 اثر در بخش‌های مختلف در معرض نمایش گذاشته شده  است.

وی درخصوص جوایز برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره افزود: امسال به در بخش بین‌المللی جشنواره تنها یک برگزیده خواهد داشت که در بخش کارتون برگزیده شده است و جوایز این بخش صنایع دستی است که در راستای حمایت از تولید و صنایع دستی صورت گرفته است.

حبیبی به شرایط سخت دوران کرونا برای هنرمندان بخش نقاشی این جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: حضور پررنگ هنرمندان در این رویداد با شرایط سخت کرونایی را می‌توان ویژگی خاص جشنواره دانست؛ اتفاقی که با حضور اساتید برجسته و نامدار هنرهای تجسمی از سراسر کشور رقم خورد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار