انتخاب سید ناصر هاشم‌زاده به عنوان فیلمساز خادم قرآن

در بیست و پنجمین آیین تجلیل از خادمان قرآن با حضور رئیس جمهور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از پیشکسوتان، استاد سید ناصر هاشم‌زاده به عنوان سینماگر خادم قرآن انتخاب شد.
کد خبر: ۴۴۲۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷ - 14February 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «عباس صالح مدرسه‌ای» نماینده کارگروه هنرمندان «انجمن خادمان قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران» اظهار داشت: پيرو جلسه نمايندگان کارگروه‌ها در خصوص معرفی خادمان قرآن در حوزه سینما پس از مشورت، بحث و بررسی پيشنهادهای مختلف طی دو دوره اخیر، ‌استاد سید ناصر هاشمزاده برگزیده شد.

وی با اشاره به درخشش هاشم‌زاده افزود: استاد سیدناصر هاشم‌زاده نظریه پرداز، فیلمنامه نویس و كارشناس ارشد سینما است. فعالیت‌های هنری ایشان در چند دهه گذشته بر کسی پوشیده نیست منتهی در معرفی ایشان به عنوان سینماگر خادم قرآن غفلت شده بود. در حقیقت، استاد هاشم زاده «بنیان گذار فیلم های قرآنی» است و آن زمان که هیچ کس از فیلم قرآنی حرف نمی زد، ایشان با همه ظرفیت، دانش و تجربه اش از رابطه قرآن و سینما سخن می گفت.

وی افزود: طی سال های گذشته هر کس به اندازه نیازش از دیدگاه ها و راهکارهای استاد هاشم زاده بهره برده و فیلمسازان صاحب نام کشورمان با مشارکت و مشاوره این استاد بود که توانستند آثار ماندگاری را خلق کنند. در واقع، استاد هاشم زاده دریچه و افق جدیدی را به روی علاقمندان و مشتاقان معارف و مفاهیم قرآنی در سینما باز کرد و در نهایتِ بزرگ منشی، فروتنی و اخلاص، مسیر خیلی ها را اصلاح و مسیر تعدادی را تغییر داد.

صالح مدرسه ای در ادامه گفت: استاد هاشم زاده علاوه بر تحصیلات حوزه علمیه که تا درس خارج پیش رفتند در سال های دور در دانشگاه نیز مقطع کارشناسی ارشد رشته فلسفه را پشت سر گذاشتند. آثار منتشر شده ایشان نظیر «انصار الحسین، فرمان، او سلمان شد، عیار دانش، نگار دانش، رویای یک دیدار، از حاجی واشنگتن تا حاج کاظم و...» کتاب های شناخته شده ای برای مخاطبانند.

همچنین سردبیری مجله "نقد سینما" و "بیدار" و نیز عضویت در شورای فصلنامه وزین "میراث جاویدان"، سخنرانی ها و نقدهای سینمایی-هنری در صدا و سیما و برنامه های مختلفی همچون ققنوس، برنامه سینمایی هفت (شبکه سه)، عضویت در شوراهای متعدد فیلمنامه بنیاد سینمایی فارابی، صدا و سیما و مراکز فرهنگی، تدریس دوره های تخصصی فیلمنامه نویسی در مراکز و مجموعه های فرهنگی نظیر حوزه هنری و بنیاد شهید آوینی، پژوهش و نگارش مقالات فلسفی-سینمایی، داوری جشنواره فیلم فجر، سینما حقیقت، عمار، دفاع مقدس و بسیاری از جشنواره های دیگر، مشاوره و مشارکت در نوشتن فیلمنامه های متعدد سینمایی و تلویزیونی مانند «سیب و سلما، بید مجنون، زیر نور ماه، باران، رنگ خدا و...» تنها بخش کوچکی از خدمات ارزشمند و فعالیت های استاد هاشم زاده محسوب می‌شود.

نماینده کارگروه هنرمندان از تلاش های بی شائبه دکتر پورمعین مسئول انجمن خادمان قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران و دکتر فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قدردانی کرد.

در دوره‌های گذشته سینماگرانی همچون مجید مجیدی، رضا میر‌کریمی، عباس صالح مدرسه‌ای، شهریار بحرانی، مجتبی راعی، کمال تبریزی، منوچهر محمدی، محمد داوودی و محمد علی باشه آهنگر به عنوان «فیلمساز خادم قرآن» انتخاب شدند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها