مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی:

استان مرکزی میزبان ۵ شهید گمنام است

کریمی گفت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به عنوان خادم شهدا وظیفه و رسالت خادمی برای شهدای والامقام را دارد و امروز میزبان پنج شهید گمنام است که همچون چراغی مسیر را نشان می دهند و قطعا ورود آنها به استان منشا خیرات و برکات بسیار زیادی خواهد بود.
کد خبر: ۴۴۲۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲ - 14February 2021

استان مرکزی میزبان 5 شهید گمنام است

به گزارش دفاع‌پرس از استان مرکزی، سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در نشست هماهنگی تشییع و خاکسپاری پنج شهید گمنام در استان مرکزی اظهار داشت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به عنوان خادم شهدا وظیفه و رسالت خادمی برای شهدای والامقام را دارد و امروز میزبان پنج شهید گمنام در استان هستیم و این شهدا همچون چراغی مسیر را نشان می دهند و قطعا ورود آنها به استان منشا خیرات و برکات بسیار زیادی خواهد بود.

کریمی اظهار کرد: مردم ولایت مدار و شهید پرور استان مرکزی در طول ۴۲ سال گذشته همواره وفاداری خود به آرمان های بلند انقلاب، امام (ره) و شهدا را به خوبی اثبات کرده اند و امروز که استان مرکزی میزبان پنج شهید گمنام است مردم استان برای ورود این شهدای والامقام لحظه شماری می کنند.

وی ادامه داد: جانمایی برایاین شهدای گمنام در سطح استان انجام شده و پرونده مکان ها به معراج شهدا ارسال شده که در روز ۹ اسفند مصادف وفات حضرت زینب (س) در سطح استان مرکزی تشییع و خاکسپاری خواهند شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: از تعداد پنج شهید گمنام متعلق به استان مرکزی، یک شهید در دانشگاه آزاد شهرستان ساوه، یک شهید در نیم ور محلات، یک شهید در داودآباد، یک شهید در دانشگاه فرهنگیان اراک و یک شهید هم در دانشگاه صنعتی اراک خاکسپاری خواهند شد.

کریمی افزود: آن چیزی که امروز برای همه مسئولین و مردم قابل اهمیت است که در خصوص شهدای گمنام اتفاق بیفتد برگزاری باشکوه کلیه مراسمات با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی و ساخت یادمان در شان شهدا و برگزاری برنامه های محتوایی فرهنگی در یادمان ها است که همه باید برای تحقق این سه مسئله مهم مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: میزبانی از شهدا یک نعمت و فرصت ارزشمند است و شهدا برای جریان سازی در راستای تحقق ظهور حضرت مهدی(عج) در مکان ها حضور پیدا می کنند و ما مسئولیت داریم در ادامه جریان سازی شهدا انجام وظیفه کنیم و رسالت خود را به خوبی انجام دهیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی اضافه کرد: شهدا برای تاثیرگذاری در یک منطقه حضور پیدا می کنند و حضور یک شهید در یک منطقه معجزه آفرین خواهد بود و منشا خیرات و برکات زیادی خواهند شد و لذا ما باید برنامه ریزی دقیقی برای میزبانی خوب و باشکوه داشته باشیم.

کریمی بیان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی در کلیه مراسمات شهدای گمنام در سطح استان یک ضرورت است که فرمانداران اراک و ساوه مسئولیت برگزاری این مراسمات را خواهند داشت و همانگونه که در مراسمات قبلی استان مرکزی الگو بود باید در این مراسم هم خوب ظاهر شود.

وی یادآور شد: در خصوص تشییع شهید در شهر ساوه فرماندار با مشارکت سپاه ساوه و سایر دستگاه های دیگر مراسمات را برنامه ریزی خواهند کرد، در مورد دو شهید گمنام در اراک هم مراسم شبی با شهدا در مصلی اراک برنامه ریزی شده و شهید گمنام شهر داود آباد هم با برنامه ریزی های انجام شده شبی با شهید در مصلی این شهر برگزار خواهد شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: در مورد سایر برنامه ها و مراسمات که برای شهدای گمنام گرفته خواهد شد بعد از جلسات تخصصی با دستگاه های متولی و نهایی شدن زمان آنها به محضر مردم شریف استان اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار